Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yöhikoilu. Mistä apu, kun nukkumaan mennessä on kylmä, mutta herään yltä päältä hiessä.

Vierailija
09.01.2018 |

Minulla on paksu talvipeitto, koska olen palelevaista sorttia. Makuuhuone on viileä ja nukkumaan mennessä on kylmä. On pakko pitää villasukkia öisin jalassa. Kun menen nukkumaan, hautaudun peiton alle.

Viime aikoina (alkoi ennen joulua) aloin kuitenkin herätä keskellä yötä yltä päältä hiessä. Piti käydä suihkussa, vaihtaa pyjama ja lakanat, ennen kuin pystyin menemään uudestaan nukkumaan.

Olen 37v, eli ei kai ihan vielä mistään vaihdevuosistakaan ole kyse? Elämässä ei ole ollut mitään muutoksia, ei työssä, ei parisuhteessa, lapset ovat jo teini-ikäisiä. Peitto on sama, sänky on sama, en ole lihonut tai laihtunut.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes? Illan viimeinen ateria liian aikaisin ja verensokerit ehtivät laskea?

Vierailija
2/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aids?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus hormonivaihtelua iäkkäämmälle naishenkilölle. Onko kierto myös lyhentynyt?

Vierailija
4/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varmasti diabetes, eikä aids. En ihan miellä itseäni "iäkkäämmäksi" naishenkilöksikään.

Olisiko muita veikkauksia?

ap

Vierailija
5/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heität vain vaatteet pois kun heräät hiessä. Turha yöllä siihkussa on käydä.

Vierailija
6/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hikoat koska elät.

Vierailija
7/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samoja oireita, mutta ne liittyvät hormoneihin. Alkoi pari vuotta sitten (olen nyt 39v) ja yöhikoilua esiintyy muutama päivä ennen menkkojen alkamista. Toki joillain vaihdevuodet alkaa 40+ iässä, että saattaahan tämä enteillä sitä.

Vierailija
8/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varmasti diabetes, eikä aids. En ihan miellä itseäni "iäkkäämmäksi" naishenkilöksikään.

ap

Miellä miksi haluat, mutta tuo on tyypillinen vaihdevuosioire.

Ne alkavat joillain alle nelikymppisenä.

Yöhikoilut alkaa kauan ennen kuin kierrossa on mitään muutosta.

Vierailija
9/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussilakana :-)

Tai pyjama?

Veikkaus, sillä olen huomannut pussilakanan pitävän ihon kosteuden peitteen sisäpuolella.

Ilman pussilakanaa peite tuntuu aluksi viileältä, mutta paremman hengittävyyden vuoksi ei yöllä herää liikaan kuumuuteen/kosteuteen.

Oletettavasti pussilakanoissakin on eri materiaaleja, kuten alusvaatteissakin.

Puuvilla kuiduista pahin, sillä talvella extreme olosuhteissa liikkuvat sanovat sitä kuoleman kuiduksi.

Kostuu hiestä ja pysyy märkänä ja äärimmäisissä olosuhteissa se voi olla hengelle hupaa.

Vierailija
10/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lymfooman yksi oire on yöhikoilu.

Vierailija
11/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miellä miksi haluat, mutta tuo on tyypillinen vaihdevuosioire.

Ne alkavat joillain alle nelikymppisenä.

Yöhikoilut alkaa kauan ennen kuin kierrossa on mitään muutosta.

Kyllä. Olen viisikymppinen nainen, jolla yöhikoilut alkoivat jo kymmenisen vuotta sitten. Aluksi niitä oli harvemmin ja lievempänä, nykyisin joka yö:(

Vierailija
12/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama! Olen 36v ja kuukautiset tulee edelleen säännöllisesti, joten vaihdevuosista ei ole kyse. Ärsyttävää, joka aamu joutuu heittämään pyykkiin yöllä pidetyn t-paidan.

Vierailija
13/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahanlaatuinen verisyöpä Hodgkinin lymfooma.

Jos on turvonneita imusolmukkeita myös, diagnoosi on varma. SInula on diagnoosi 1 B koska on B oireita jo ehtinyt. Jos ehtii levitä, ei ole mitään tehtävissä-.

Vierailija
14/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöpeitto. Saa kytkettyä päälle 1-6 tunniksi, jonka jälkeen menee pois päältä. Suht´koht halpa. Laitetaan lakanan alle petauspatjan päälle. Toimii sähköllä, ei suositella yöllistä virtsankarkailua.

Vierailija
15/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös samaa, tosin ei noin pahana. Mutta öisin herään usein siihen kun on niin kuuma ja hikoilen. Enkä ees 30 ole vielä, niin toivottavasti ei vaihdevuosista kyse, vaikka miehelle olenkin niin vitsaillut.

Vierailija
16/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla vaihdevuosioireitakin. Tunnetko olosi muutoin terveeksi?

Vierailija
17/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama! Olen 36v ja kuukautiset tulee edelleen säännöllisesti, joten vaihdevuosista ei ole kyse. Ärsyttävää, joka aamu joutuu heittämään pyykkiin yöllä pidetyn t-paidan.

Siis kyllä voi olla kyse vaihdevuosista, vaikka kuukautiset säännölliset vielä ovatkin. Nämä yöhikoilut voivat alkaa jo vuosia ennen varsinaisia vaihdevuosia.

Vierailija
18/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpöpeitto. Saa kytkettyä päälle 1-6 tunniksi, jonka jälkeen menee pois päältä. Suht´koht halpa. Laitetaan lakanan alle petauspatjan päälle. Toimii sähköllä, ei suositella yöllistä virtsankarkailua.

Minkälaisen peiton kanssa sitten suositellaan yöllistä virtsankarkailua?

Vierailija
19/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias, minulle ajoittaista yöhikoilua aiheuttaa milloin unettomuus, refluksi tai kuukautiset.

Vierailija
20/32 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä voi olla kyse vaihdevuosista, vaikka kuukautiset säännölliset vielä ovatkin. Nämä yöhikoilut voivat alkaa jo vuosia ennen varsinaisia vaihdevuosia.

lopettaisit nyt jo valehtelun hengenvaarallisesta sairaudesta. Täällä on jo sanottu että se on syöpä. Tämä oire tulee viipymättä tutkia ja selvittää ja poissulkea Tappavan hengenvaarallisuen lymfoomasyövän mahdollisuus. Mensitte te ajantuhlaajat valehtelijat pois jo tältä palstalta te tapatte ihmisiä näillä vitseillänne. 

AP VARO NÄITÄ kuolemnaekeleitä ,jotka aina ilmaantauu näille palstoille antamaan hengenvaarallisia ohjeita, muka "vaihdevuosioireina" kun on selvä tappavan taudin oireet kyseesä.