Tukia hyväksikäyttävät äidit
Olen aika järkyttynyt lukiessani eräästä ryhmästä kuinka moni äiti käyttää työttömyystukia ihan sumeilematta väärin ollessaan lapsen kanssa kotona ilman aikomustakaan mennä töihin! Tiedän, että näitä on, mutta nuokin ihmiset vaikuttivat ihan täyspäisiltä tyypeiltä ja silti näin. En ikinä pystyisi samaan. Onhan se hoitoraha pieni, mutta jos ei sillä pärjää niin takaisin töihin sitten. Tai varautuu etukäteen jo ja säästää ennen lapsenhankintaa, että pärjää sitten hoitorahalla. Ja ihan häpeilemättä nämä ihmiset toimivat näin! Kuinka kehtaavatkin!
Kommentit (9)
Onpa elämä helppoa kun ei ole työpaikkaa!
Onhan se ihan käsittämätöntä, että lapsen etu tulee ensin ja sitten vasta raha.
Hus töihin siitä, yhteiskunta tarvitsee hyödyllisiä idiootteja.
Olet sinä suhteessa paljon parempi ihminen. Annetaan aplodeja!
Tuskinpa se nyt kauhean yleistä kuitenkaan on.
Itse kehuskelu ja oman egon nostattaminen onkin parempaa piilotettuna järkytykseen, sääliin, jne.
Minäkään en ymmärrä. Olen itse pian äitiyslomalle jäävä, joten olen ihan sitä kategoriaa, joka voisi noin tehdä. Minusta nainen ottaa vastaan hoitorahaa (reilu 300€/kk?), mikäli haluaa hoitaa sitä lastaan kotona, eikä pistää hpäivähoitoon. Eihän nainen ole tällöin työtön sanan varsinaisessa merkityksessä, eikä hän ainakaan ole "valmis vastaanottamaan työtä", koska hän hoitaa lastaan kotona. Miksi hän on "työttömänä työnhakijana" työkkärissä? Nimenomaan tämmöiseen tukien hyväksikäyttöön aktiivimalli on hyvä kitkemiseksi, edes vähän. Minusta on ihan törkeää, miten paljon ihmiset kuvittelevat, että yhteiskunta on velvollinen antamaan rahaa.
Haluan olla kotona kunnes lapsi täyttää kolme vuotta lapsen kehityksen takia.