Avioero ja lasten huollosta ja tapaamisesta: kuulostaako reilulta?
Moi! Ilmoitin joulunpyhinä aviomiehelleni, että haluan erota. Minullehan tämä on vuosien prosessi, miehelleni varmaan lopulta yllätys. Perhe-elämää ei ole ollut vuosiin, mies on keskittynyt töihinsä ja kavereihinsa ja arki ollut 10 vuotta kokonaan vastuullani, myös viikonloput, jos ei harrastuksiin viemistä lasketa. Lapset alakouluikäisiä. Nyt mies vaatii 50 / 50 lapsia, olen ilmoittanut, että en suostu siihen, koska mies ei ymmärrä lasten arjesta mitään. Ei siis ole ollut arkisin läsnä ollenkaan, ei aamuissa, illoissa, ei harrastuksissa, ei sairaspäivissä. Mikä teistä olisi reilu ehdotus tapaamisille? Ehdotin, että voimme jatkaa kuten ennenkin, eli mies kuskaa lapsia, kun ehtii ja lisäksi lapset voivat olla hänellä esim. la-su yhden vuorokauden. Hänhän ei ole koskaan ollut edes aamusta iltaan kummankaan lapsen kanssa. Kiitos vastauksista ja tuesta!!
Kommentit (30)
Jos lapsilla tarpeeksi ikää, niin myös heidän mielipiteensä täytyy ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät halua olla isänsä kanssa ollenkaan. Ap
Ahaa. Äsken se oli vain tyttö, nyt jo molemmat. Luulen, että olet itse ulkoistanut miehen pois teidän elämästänne.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko eivät halua, vai sanovatko he vain niin sinua miellyttääkseen?
Ei kai ketään ulkoisteta. Ihminen ottaa vastuun ja roolin, jos niin haluaa. Kyllä lähes eläkeikäisen miehen pitäisi tietää, mitä haluaa. ap
Ihmettelen kuinka ihmiset ovat valmiit laittamaan lapset vihamieliselle ja fyysistä kuritusta käyttävälle henkilölle. Kuinka moni vanhempi on valmis siihen? Joku kompromissi tuossa on pakko tehdä. Voisiko sen tulostuksen yms ottaa esille? Jos se poistuisi, jos se nostetaan päivänvaloon. En osaa neuvoa, vain tsempata.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kuinka ihmiset ovat valmiit laittamaan lapset vihamieliselle ja fyysistä kuritusta käyttävälle henkilölle. Kuinka moni vanhempi on valmis siihen? Joku kompromissi tuossa on pakko tehdä. Voisiko sen tulostuksen yms ottaa esille? Jos se poistuisi, jos se nostetaan päivänvaloon. En osaa neuvoa, vain tsempata.
Miksi ap laittaisi lapset vihamieliselle ja fyysistä kuritusta käyttävälle henkilölle viikonlopuiksi ja harrastuskuljetuksiin, jos lapset eivät kerran halua olla isänsä kanssa? Vai mahtoikohan vaan värikynä käydä kun ei tullutkaan sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Äsken se oli vain tyttö, nyt jo molemmat. Luulen, että olet itse ulkoistanut miehen pois teidän elämästänne.
Ap:n mies on ihan ITSE ulkoistanut itsensä perheen elämästä.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Isä on ilkeä lapsille ja kumpikaan ei tällä hetkellä halua olla isänsä kanssa missään tekemisissä. Tyttö ei ole vuosiin tullut isänsä kanssa toimeen, koska isä dissaa / mulkoilee / ym.
Tämä ilkeys voi johtua myös aivan hyvin sinun käytöksestäsi. Asioilla on tapana polarisoitua. Nainen ja äiti joka roikkuu väärällä tavalla lapsissaan (ei todellakaan tunnista eikä tunnusta tätä käytöstä, saatika myönnä sitä vääräksi) aiheuttaa joskus miehessä polarisoitumisen vastakkaiseen suuntaan, eli kylmäksi lapsiaan kohtaan. Tilanne voi joskus korjaantua hyvinkin nopeasti, naisen häivyttyä kuvioista. Sinä et tiedä mitä tuleman pitää, ja jos 50/50 ei toimi, vasta sitten on toimenpiteiden aika. Sinulla ei pitäisi olla yhtään enempää päätösvaltaa tässä asiassa kuin miehelläkään.
Ai isä voi kurittaa lapsia, koska äiti on ärsyttävä? Onneksi olen totaaliyksinhuoltaja. Ei tarvitse suostua tuollaiseen.
Jos tässä olisi toisinpäin. Kylmä ja pahoinpitelevä äiti ja eroa haluava isä. Olisivat ihmiset ehdittelemassa äidille vain valvottuja tapaamisia ja isälle yksinhuoltajuutta.
Isää puolustetaan aina, oli tämä millainen paskasäkki tahansa, koska eihän mies omasta käytösestään ole vastuussa. Kaikki onainanaisen vika. Nih.