Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekevätkö lähihoitajat/sairaanhoitajat noita vammaisten ja vanhusten alapesuja?

Vierailija
08.01.2018 |

Tajusin juuri, etten taitaisi pystyä sellaiseen työhön ikinä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä sitä varten on lääkärit olemassa.

Vierailija
2/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muu niitä tekisi kuin lähi-ja sairaanhoitajat. Omaisten lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään kotihoidossa töissä olevan. Hän kyllä auttaa peseytymisessä, mutta genitaalialueen asiakas pesee itse (kykenee vielä siihen)

Vierailija
4/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekevät. Ne kuuluvat ihan jokapäiväiseen työhön, usein työparina on juuri sh+lh. Ne tehdään joko suoraan sänkyyn märillä pyyhkeillä tai sitten potilas viedään pesuhuoneeseen ja hänet suihkutellaan siellä pesutuolissa tai pesusängyssä, riippuen potilaan/asiakkaan fyysisestä tilasta ja kunnosta.

Vierailija
5/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti vielä tosi nuori. Lähes kaikki ajattelevat noin nuorena. Sitten jossain vaiheessa sitä vaan kasvaa ja kypsyy ja huomaa ajattelevansa ettei se nyt duunia kummempaa ole. Minäkään en nuorena olisi ikimaailmassa uskonut että tuollaista voisin työkseni tehdä puhumattakaan vaippojen vaihtamisesta mutta niin vaan olen jo kohta 20v näitäkin hommia muun hoitotyön ohessa tehnyt.

Vierailija
6/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat että on joku erillinen perseenpesijä joka tekee ne hommat?

Vierailija
7/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljolti lähihoitajat tai entiset perushoitajat. 

Mutta kyllä sairaanhoitajakin hoitaa hommat tarvittaessa. Ei siinä kauan ihmetellä, että Kirsi (lähihoitaja) on kahvitauolla.

Lääkäri ei tee. Siinä on selkeä raja. 

Vierailija
8/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat että on joku erillinen perseenpesijä joka tekee ne hommat?

Mutta siihen on lyhyin koulutus. :D

Vierailija
9/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vanhemmat joutuvat vaihtamaan lastensa vaipatkin. Vähän kevyempää, mut kuitenkin, on vauvoillakin välillä kakkaa niskaa myöten. Ensin se on yäk, mut siihen tottuu ja tajuaa, kuinka tärkeää on, ettei tyyppien tartte olla kakat housussa/ vaipassa.

Vierailija
10/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettiny vaan mielenkiinnosta että miten noi perseidenpesemiset opetetaan opiskeluaikana? Nukella? Vai oppiiko sen käytännön tasolla vasta töissä

Vierailija
11/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajattelee itsensä siihen toisen kohdalle niin hyvin menee.  Ja kunnioitus säilyy vaikka niisäkin hommissa.  Ja potilaan ei tarvitse olla ollenkaan häpeissään kun ote on oikea.  Muta mielestäni pitää olla naishoitaja jos niin poitilas haluaa tällaisessa tapauksessa kun kerran naishoitajia on saatavissa niin on silkkaa kiusaamista että sitä toivetta ei noudateta.

Vierailija
12/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä sitten tekisi, jos ei hoitajat?

Nuo alapesut ei ole edes top 10 ällöttävimmistä hommista.

Vierailija
13/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän vanhemmat joutuvat vaihtamaan lastensa vaipatkin. Vähän kevyempää, mut kuitenkin, on vauvoillakin välillä kakkaa niskaa myöten. Ensin se on yäk, mut siihen tottuu ja tajuaa, kuinka tärkeää on, ettei tyyppien tartte olla kakat housussa/ vaipassa.

Ihan eri asia oman vauvan pesu kuin jonkun vieraan aikuisen. 

Ja ihan eri asia pestä vauvoja noin ylipäänsä kuin karvaisia aikuisia. 

Eli hyvin huono rinnastus minusta. 

Vierailija
14/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajalle se on vain askare muiden joukossa: yleensä voidaan asiakkaan/potilaan kanssa jutella niitä näitä vaikka urheilusta ja siinäpä sivussa pylly tulee rutiinilla pestyksi.

Vierailija
15/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niitä sitten tekisi, jos ei hoitajat?

Nuo alapesut ei ole edes top 10 ällöttävimmistä hommista.

Juu ei ole! Kaikkeen tottuu, mulle opiskelijana silloin aikoinaan oli kauhistus kun piti mummoilta kaivaa likaiset tekohampaat suusta ja pestä ne.

Vierailija
16/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se lähihoitajan työ on. Perseiden pyyhkimistä.

Vierailija
17/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä sitä varten on lääkärit olemassa.

😂 *Reps*

Vierailija
18/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettiny vaan mielenkiinnosta että miten noi perseidenpesemiset opetetaan opiskeluaikana? Nukella? Vai oppiiko sen käytännön tasolla vasta töissä

Käytännössä, useimmiten työharjoitteluiden aikana.

Vierailija
19/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa käydään ensin nuken kanssa läpi. Harjoitellaan esim. aseptista työjärjestystä ja ergonomista tapaa kääntää/kallistaa pestävää/puettavaa henkilöä.

Työharjoittelussa sitten tulee käytännössä samat asiat eteen.

Vierailija
20/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni on harjoiteltu joskus pikaisesti jollain nukellakin, mutta harjoitteluissa tulee tutuksi. Ja yleispätevä neuvo on lähtökohtaisesti se, että pese kuten pesisit itsesikin, tietysti tuntien pyyhkimissuunnat puhtaasta likaiseen jne perusasiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä