Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun katsot peiliin minkä ikäisen ihmisen näet? Minkä ikäinen olet oikeasti?

Vierailija
08.01.2018 |

Olen itse 35vuotias ja näen itseni hieman alle kolmekymppisenä. Olen kyllä huomannut ikääntymisen merkkejä, mutta peilikuva näyttää silti huomattavasti nuoremmalta kuin olen, totuus näkyy valokuvista.
Olen pitkään näyttänyt muiden mielestä ikääni nuoremmalta- nyt jo itsekkin koen näyttäväni enemmän ikäiseltäni, mutta silti peilikuvassa katsoo alle kolmikymppinen nainen. Tämä on tuonut epävarmuutta mm. Meikkaamiseen, kun ei ole selkeää rehellistä käsitystä itsestään.

Mites teillä muilla?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30+ ja olen 47. Mua on luultu nuoremmaksi teinistä lähtien.

Vierailija
2/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 katsoo, 28 olen. Näytän myös monien mielestä ikäistäni nuoremmalta. Iho on melko hyvässä kunnossa, sillä en juurikaan meikkaa. En ole oikeastaan ajatellut koko ikäasiaa liiemmin tai ainakaan potenut epävarmuutta. Pukeudun (ja meikkaan silloin, kun meikkaan) siten kuin itse haluan. Tyylini on ehkä vähän teinimäinen, mutta olkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 katsoo, 28 olen. Näytän myös monien mielestä ikäistäni nuoremmalta. Iho on melko hyvässä kunnossa, sillä en juurikaan meikkaa. En ole oikeastaan ajatellut koko ikäasiaa liiemmin tai ainakaan potenut epävarmuutta. Pukeudun (ja meikkaan silloin, kun meikkaan) siten kuin itse haluan. Tyylini on ehkä vähän teinimäinen, mutta olkoon.

Ei itsellänikään ole varsinaista painetta meikata (tai pukeutua) ikäodotusten mukaisesti, vaan tietenkin kuten itse haluan. Mutta kun ei näe itseään "oikeassa valossa" niin se tekee haasteelliseksi arvioida miltä vaikkapa se oma meikki näyttää, kuitenkin itselläni on useimmiten ideana näyttää huolitetulle ja nätimmälle, ei niinkään itseilmaisu tms. Ap

Vierailija
4/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäisen kuin olen (24). Kaikki muut näkevät nuoremman ja kohtelevat sen mukaisesti.

Vierailija
5/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen viiskymppisen naisen. Oikeasti olen jotain 15. En tajua, mitä on tapahtunut :)

Vierailija
6/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen nelikymppisen miehen. Henkisesti olen pieni tyttö.

Vierailija
7/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, olen 27. Ärsyttää joskus. Jatkuvaa tytöttelyä ja aliarvioimista. Olen kaupan päälle lyhyt ja pyöreäkasvoinen. Paperit kysytään edelleen joka paikassa (yhtenä baarireissuna kolmeen kertaan samassa paikassa - ensin ovella, sitten tiskillä ja lopulta itse pomo tuli tarkistamaan), joten muut kai näkevät vieläkin nuoremman.

Vierailija
8/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ikä "arvioidaan" yleensä varmuuden vuoksi hieman nuoremmaksi, koska naiset pahoittavat mielensä niin kovin siitä, jos heidät arvioidaan ikäänsä vanhemman näköisiksi. Sen takia on niin paljon näitä "ikäistään nuoremman näköisiä" naisia.

Vierailija
9/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en osaa arvioida! haluaisin tietää minkäikäisenä muut minut näkee!

mistä te päättelette minkä ikäiseltä näytätte??

Vierailija
10/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen saanut parikymppisestä asti kuulla etten VOI olla niin vanha kuin olen, olen nyt 34. Toki osa on noita yllä mainittuja liioittelevia kohteliaisuuksia, mutta olen totaalisen kyllästynyt niihin vilpittömän yllättyneisiin ja suorastaan EPÄILEVIIN reaktioihin kun ihmiset kuulevat ikäni (usein naisilta, ja myös työkuvioissa). Se harmittaa, kun kuitenkin olen korkeasti koulutettu äiti ja vaimo, ja pyrin sellaiseen nuorekkaan tyylikkääseen aikuisen naisen lookkiin (nuorekas ei siis tarkoita teiniä, vaan ei-tätimäistä). Suurin syy lienee pienipiirteiset kasvoni ja olen aika tyttömäinen kropaltani, hiukset pitkät. Enkä ole kovin hillitty ja rauhallinen olemukseltani, joskaan en mikään hermoilijakaan.

Mutta siis vastauksena kysymykseen: olen 34, itse näen peilistä ehkä 30-vuotiaan, muut olettaa yleensä alle 30.

Vierailija
11/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itsellänikään ole varsinaista painetta meikata (tai pukeutua) ikäodotusten mukaisesti, vaan tietenkin kuten itse haluan. Mutta kun ei näe itseään "oikeassa valossa" niin se tekee haasteelliseksi arvioida miltä vaikkapa se oma meikki näyttää, kuitenkin itselläni on useimmiten ideana näyttää huolitetulle ja nätimmälle, ei niinkään itseilmaisu tms. Ap

Minun on vaikea samaistua tuohon, kun en juurikaan meikkaa. 🤔 Jos lähden baariin, tällään vähän enemmän, mutta verrattuna modernien kanssasisarten tekoripsiin ja pidennyksiin (noin kärjistettynä) ulkomuoto on edelleenkin aika vaisu. Sen olen huomannut, että silmiä ympäröivä iho on alkanut rypistyä ja oheta, joten runsas luomiväri ei enää näytä kauniilta. Vältän etenkin varjostuksia.

Vierailija
12/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanikäisen kuin olen (24). Kaikki muut näkevät nuoremman ja kohtelevat sen mukaisesti.

Tuo oli ärsyttävää n.20-35v. Mitä vikaa nuorissa on?

Vierailija
13/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilistä katsoo 50 v nainen, oikeasti olen 38 v. 

Mies häipyi ja pyöritän yksin kolmen alakouluikäisen lapsen arkea vaativan työn ohella. 

Joulun aikaan olisin saanut nukkua univelkoja, mutta nukahdin kyllä, mutta sitten aina aamuyöstä heräsin pyörimään ja asiat vaan junnasivat päässä. 

Vierailija
14/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen 42-vuotiaan. Olen 49 v.

Tuolla iällä (42 v) viittaan siihen, minkä ikäiseksi tunnen itseni, en siihen, minkä ikäiseltä näytän.

Vierailija
15/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilistä katsoo joku tyttö. Olen 32. Myös vieraat pitää nuorempana. Ongelmana on että olen miestä hieman vanhempi, mutta porukka ihmettelee miten tällainen pikkutyttö on tehnyt liudan lapsia vanhemman miehen kanssa..

Vierailija
16/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilistä näen itseni, enkä ajattele mitään ikäjuttuja. Olen 52 ja varmasti muut voivat arvioida ikäni. Onnekas olen siinä, että olen saanut viettää hyvää elämää ja olen aina pitänyt itsestäni huolta.

Vierailija
17/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ikä "arvioidaan" yleensä varmuuden vuoksi hieman nuoremmaksi, koska naiset pahoittavat mielensä niin kovin siitä, jos heidät arvioidaan ikäänsä vanhemman näköisiksi. Sen takia on niin paljon näitä "ikäistään nuoremman näköisiä" naisia.

Joo joo, niin varmasti...Näkisit mut niin yllättyisit. V*tun typerää aina vedota tuohon netissä. Tottakai ne myös alkossa, baarissa ja kaupassa haluavat imarrella ja kysyä papereita.

Vierailija
18/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakkomielle kolmekymppisillä on nähä ittensä parikymppisenä. Minä oon ainaki ylpeesti kolkyt enkä haluis ees näyttää enää teiniltä.

Vierailija
19/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakkomielle kolmekymppisillä on nähä ittensä parikymppisenä. Minä oon ainaki ylpeesti kolkyt enkä haluis ees näyttää enää teiniltä.

Miten ollaan näyttämättä teiniltä? En tunne että mikään olisi parikymppisestä niin muuttunut.

Vierailija
20/32 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ollaan näyttämättä teiniltä? En tunne että mikään olisi parikymppisestä niin muuttunut.

Mulla on suuria muutoksia tapahtunu ainaki pään sisällä. Oon lopettanu baareissa remuamisen ja juhlimisen mikä monella kuuluu teini-ikään. Elän terveellisemmin ja huolehdin itsestäni paremmin. Oon sitoutunu yhteen mieheen sen sijaan et parikymppisenä vilistin ympäri kyliä ja panin kaikkea mikä liikku. Oon menossa naimisiin. Lisäks viisastumista ja kypsymistä ajatusmaailmassa on tapahtunu paljon. Teininä oli vielä melko tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi