Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kannasta näkee 11v lapsen tiedot?

Vierailija
07.01.2018 |

Oli pienessä leikkauksessa enkä tajunnut kysyä asiaa sairaalasta. Omilla tunnuksillani en näe lapsen tietoja ja hänellä ei ole pankkitunnuksia. Mistä ne näkee huoltaja tai lapsi itse?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltaja ei kuitenkaan toistaiseksi näe yli 10-vuotiaan lapsen tietoja Omakannasta.

http://www.kanta.fi/alaikaisen-oikeudet

Vierailija
2/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi näkee joko pankkitunnusten, mobiilivarmenteen tai sähköisen hebkkarin kautta

Vierailija
4/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-18 vuotiaan tietoja ei anneta vanhemmille. Eikä lapselle koska ei pysty todistamaan henkilöllisyyttään.

Vierailija
5/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-18 vuotiaan tietoja ei anneta vanhemmille. Eikä lapselle koska ei pysty todistamaan henkilöllisyyttään.

No mutta miten mä ne saan? Lapsella on passi, pitääkö sille nyt hommata omat pankkitunnukset jotta pääsee kantaan? Nyt on kyse rasvapatin leikkauksesta, ei mistään sen vakavammasta tai salattavasta asiasta.

ap

Vierailija
6/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi näkee joko pankkitunnusten, mobiilivarmenteen tai sähköisen hebkkarin kautta

Eli lapselle omat pankkitunnukset?

ap

Vierailija
7/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kylkä, ainoo mahdollisuus

Vierailija
8/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tai mobiilivarmenne. Myös sirullinen henkilökortti käy jos teillä on sen lukemiseen soveltuva laite.

Vierailija
9/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Todella tyhmä systeemi. Miten ne kuvittelee että huoltaja voi hoitaa tuon ikäisen asioita jos ei edes Kantaan pääse??

ap

Vierailija
10/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tai mobiilivarmenne. Myös sirullinen henkilökortti käy jos teillä on sen lukemiseen soveltuva laite.

Ei meillä ole mobiilivarmenteita, eikö ne ole maksullisia?

ap

Vierailija
11/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa hoitokertomus arkistosta lapsen nimellä ja allekirjoituksella.

Vierailija
12/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Todella tyhmä systeemi. Miten ne kuvittelee että huoltaja voi hoitaa tuon ikäisen asioita jos ei edes Kantaan pääse??

ap

Mietippä myös meitä alle 18v nuoria jotka asuu omillaan. Joo no annappa mä sulle tästä pierasen mun huoltajat toiselta puolelta suomea sanomaan sulle että on ok että mulla on tili.

Perseelleen menee jokin.

Vierailija
13/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sairaalan lastenosastolle ja kysy.

Vierailija
14/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Mietippä myös meitä alle 18v nuoria jotka asuu omillaan. Joo no annappa mä sulle tästä pierasen mun huoltajat toiselta puolelta suomea sanomaan sulle että on ok että mulla on tili.

Perseelleen menee jokin.

Nyt on kyse 11-vuotiaasta kotona asuvasta lapsesta, eikä esim 16-vuotiaasta opiskelevasta nuoresta. Minusta ikäraja olisi saanut olla korkeampi, esim. 15v. Hankaloittaa hoitoa huomattavasti.

Vierailija
15/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Samaa mieltä että systeemi on aivan idiootti. Kaikista pankeista ei edes myönnetä pankkitunnuksia alle 15-vuotiaille. Ja nekin jotka myöntää niin vain huoltajan luvalla ja ainakin osittain huoltajan vastuulla jos tunnuksia käytetään väärin. Alaikäinen ei ole oikeustoimikelpoinen eikä siten voi tehdä itseään koskevia päätöksiä. Paitsi Kannan mielestä kaikki yli 10-v on kyvykkäitä ottamaan täyden vastuun omasta terveydestään.

Ikäraja pitäisi välittömästi nostaa 15 vuoteen.

Vierailija
16/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syyhän on se että teidän tyttärenne voi saada e-pillerit ehkä jo tossa iässä ja se ei kuulu vanhemmille.

Vierailija
17/17 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No syyhän on se että teidän tyttärenne voi saada e-pillerit ehkä jo tossa iässä ja se ei kuulu vanhemmille.

No ehkä perheessä on muitakin ongelmia jos lapsen täytyy hankkia e-pillerit tai asiasta ei voi keskustella kotona. 11v on lapsi.

ap