Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin vaihtaa alaa. Millä koulutuksella minusta voisi tulla kirjanpitäjä, tilintarkastaja, palkanlaskija, controller?

Vierailija
07.01.2018 |

Olen kolmekymppinen nainen. Minulla on ammattikorkeakoulututkinto. Olen saanut kaksi lasta ja ollut kotona nyt 3v heidän kanssaan. En halua enää palata vanhalle alalle. Suunnitelmissa on lähteä opiskelemaan uutta alaa. Olen pohtinut asiaa ja analysoinut itseäni ja vahvuuksiani, uskon että minulle sopisi kirjanpitäjän, tilintarkastajan tms työ.

Mitä kautta lähteä kouluttautumaan? Kauppakorkeakoulu? AMK tradenomi? Oppisopimus? Miltä koulutusasteelta valmistuu minkäkin "tason" osaajia? Millaiset etenemismahdollisuudet alalla, onko helppo jatkokouluttautua? Työtilanne? Palkkataso? Kaikki kiinnostaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämmöiset tän alan ihmiset tienaa kysyy kiinnostunut

Vierailija
22/28 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämmöiset tän alan ihmiset tienaa kysyy kiinnostunut

Huonoimmillaan alle 2000e/kk kokopäivätyöstä, parhaimmillaan 5000-7000e/kk. Perus kirjanpitäjä ei työnteolla rikastu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistaudu tekemmän joka kuun lopussa ylitöitä, jos olet pörssiyhtiössä kvartaalirapsojen aikana vedät viikko kaksi ymäripyöreitä päiviä Kesälomalla max.3 viikkoa putkeen, kuunvaihteet oltava töissä. Näkösi huononee kun tuijotat screeniä 10 h päivässä ja hakkaat exceliin kaavoja ja statistiikkaa. Kaiken kaikkiaan vittumaista hommaa. Lue ennemin rahoitusta ja mene treasuryyn tai invepankkiin. Se on mielenkiinoisempaa. Ja jos sulla pienet lapset niin työkaverit ei katso hyvällä poissaololja koska joutuu paikkaamaan sua, joka tarkoittaa heille melkoista työtaakkaa. 

sori ei mitään asiaa i-bankkiin tuolla iällä terv. 22 v ktm

Vierailija
24/28 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön kommentti, joka kertoo kommentoijasta enemmän, kuin tuhat sanaa. 😂😂 "Vain Vauva.fi ja Kaksplus palstalla kuultua...."

Vierailija
25/28 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat olla jo aika iäkäs alanvaihtoa ajatellen.. Etkö voisi täydentää osaamistasi vanhalla alallasi? Myös hoiva-alalla on pulaa tekijöistä ja sinne kelpaa vähän vanhemmatkin:)

Älytön kommentti, joka kertoo kommentoijasta enemmän, kuin tuhat sanaa. 😂😂 "Vain Vauva.fi ja Kaksplus palstalla kuultua...."

Vierailija
26/28 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö tilintarkastajat enemmän ylitöitä kuin kirjanpitäjät vai saman verran

Vierailija
27/28 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilintarkastaja, ihan helvetin tylsää hommaa, mut palkka on ihan ok. Keväisin tosiaan saa tehdä töitä niin paljon kun huvittaa, ylitöitä ei makseta mitään vaan menee tunti tunnista.

Käytännössä et ikinä voi pitää keräämiäsi tunteja vapaana yhtä mittaan ja 4vkon yhtämittainen kesäloma on myös unohdettava. Eli ei ole mitään "kahden kuukauden" kesälomaa, vaan lomat pidetään osissa ja joustot päivä siellä toinen täällä.

Tradenomin tutkinto riittää, tradenomeilla vaan huonompi palkka kuin KTMllä vaikka työtehtävät olisi täysin samoja.

Vierailija
28/28 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomin tutkinto riittää siis opistotutkinto. Maisterina ja ammattikorkean käyneenä olet ylikoulutettu.