Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Biologiaa opiskelevat/leet kysymyksiä teille!

Oikeanlaista kemiaa
07.01.2018 |

1.Miten paljon biologian opinnoissa on kemian opiskelua? A.Helsingin yliopistossa voi lukea biologiaa ja molekyylibiologiaa. Mol.biologiassa olen ymmärtänyt että kemiaa on, entä perus biologiassa( kasvi, eläin)? B.Mites mikrobiologian opinnoissa onko kemiaa ja kaikissa missä on minkä tasoista ja miten paljon? C. Pärjääkö jos osaa lukion kemian? Entä jos ei osaa tai ymmärrä lukion kemiaa onko silloin biologian lukeminen (esim mikrobiologian) yliopistossa liian vaikeaa? Toivon asiallisia vastauksia kysymyksiin. Ja kirjoittamatta voi jättää ne "ei kannata lukee biologiaa, ei ole töitä" tyyliset kommentit 😎.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole molekyylibiologi enkä opiskellut Helsingissä, mutta vastaan silti. Riippuu varmasti paljon siitä, miten haluaa suuntautua opinnoissaan. Perusbilsari ei hirveästi kemiaa tarvitse, mutta joillain aloilla sitä vaaditaan enemmän. Itse olen lukenut kemiaa sivuaineena, ja peruskurssin ensimmäisellä luennolla kerrattiin koko lukion kemia. Eli ei lukion kemian osaamisesta ainakaan haittaa ole. Toisaalta tunnen paljon biologeja, jotka eivät ole opiskelleet kemiaa kurssiakaan lukion jälkeen ja hyvin nuo pärjäävät. Hyvällä opiskelumotivaatiolla pääsee pitkälle!

Vierailija
2/4 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi NaCl solukalvolle aiheuttaman osmoottisen paineen laskemisen yms olisi hyvä osata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä

Molekyylibiotieteet kiinnostais tällä hetkellä eniten, no tiedän et varmasti vaikea päästä sisään mutta jos päntttäisin lukion kemian ja bilsan ja suuri ihme tapahtuisi ja ovet aukeais yliopistoon, mietin pärjäisinkö yliopisto opinnoissa? En halua että jos pääsisin sisään sit parin kk päästä todeta et yo opiskelu liian vaikeaa minulle. Oon pohtinut ja miettinyt kaikkia aloja ja en tiedä miksi mutta vain dnasta geeneistä soluista lukeminen innostaa💖, ei mua kiinnosta mitä puulajeja suomessa on tai miten karhu talvehtii, mutta mitä solu tasolla tapahtuu. Mutta haaveeksiko vaan jää ku ei ole matikkapäätä?🙁

Vierailija
4/4 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni kaikki biologit lukee jonkun verran kemiaa, mutta se on lähinnä lukiotasoa. Perus jutut kemiasta on varmasti hyvä olla hallussa, mutta molekyylibiologiassahan on enemmänkin biokemiaa. Kemiaa sekin, mutta kuitenkin erilaista.

Pärjäät varmasti yliopistossa jos oikeasti kiinnostaa. Ala ei mikään helppo ole ja välillä vaatii paljon töitä, mutta motivoituneena sen vaivan jaksaa nähdä.

Biologia ei ehkä ole parhaiten työllistäviä aloja ja tosiaan osaa olla haastavaa, mutta kannustan ehdottomasti hakeutumaan alalle, jos tuntuu, että se kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi