Tiedätkö onko 15-18-vuotias lapsesi neitsyt?
Mielenkiinnosta kysyn, sillä tuntuu, että vanhemmat ovat hyvin harvoin kovinkaan perillä itsenäistyvän lapsensa elämästä.
Kommentit (39)
15-vuotias poika on ihan pikkupoika vielä ja näyttääkin paljon nuoremmalta, häntä luullaan usein 11-12-vuotiaaksi, on ikäisekseen lyhyt ja myös tosi laiha. Ei seurustele vielä ja olen varma, että ei ole harrastanut seksiä vielä.
Vanhempi poika on 19-vuotias ja hänen seksielämänsä ei kuulu minulle, on tosin seurustellut jo pari vuotta. En koe sopivaksi udella tällaisia asioita eikä tosiaan minulle kuulu.
Tiedän, että kuukauden päästä 18v täyttävä ja 21v ovat neitsyitä. Sen sijaan 19v ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En totta puhuen tiedä, kummankaan kohdalla. Lapset 16 ja 17. Toisaalta koen, että lasteni seksielämä on heidän yksityisasiansa eikä tuossa iässä kuulu vanhemmille siinä missä muillekaan.
Minusta alaikäisen kanssa pitäisi kyllä olla sen verran perillä että tietää seurustelukumppanin ja onko seksiä vai ei. Täysikäisen kanssa tilanne on toinen kun ei ole enää kasvatusvastuuta.
Höpöhöpö. Seurustelukumppanista olisi hyvä tietää ja kertoo paljon nuoren ja vanhemman väleistä, kuinka paljon nuori elämästään jakaa. Seksuaalisuus kuitenkin on intiimi asia ja mielestäni otsikossa mainittu ikähaarukka on jo sellainen, ettei vanhemman ole tarpeen tietää tai puuttua lapsensa yksityiseen seksielämään.
Kasvatus on tuon ikäisen osalta jo hoidettu. Tiedotus ehkäisystä, turvallisuudesta, oikeudesta kieltäytyä yms. olisi pitänyt käydä jo paljon aikaisemmin. Jos 15-18-vuotiaan kohdalla heräät pohtimaan näitä kysymyksiä, olet kyllä pahasti myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En totta puhuen tiedä, kummankaan kohdalla. Lapset 16 ja 17. Toisaalta koen, että lasteni seksielämä on heidän yksityisasiansa eikä tuossa iässä kuulu vanhemmille siinä missä muillekaan.
Minusta alaikäisen kanssa pitäisi kyllä olla sen verran perillä että tietää seurustelukumppanin ja onko seksiä vai ei. Täysikäisen kanssa tilanne on toinen kun ei ole enää kasvatusvastuuta.
Seurustelukumppanista täytyy tietää, mutta seksi on kyllä yksityisasia.
Täytyykö? En ole saanut kerrottua vanhemmille seurustelukumppanistani vaikka ollaan oltu yhdessä kohta 3v, alaikäisestä lähtien.
Tyttö kohta 15 ja todellakin neitsyt. Ei se missään koskaan käy.
Itse ilmoitin äidilleni 16-vuotiaana, että aloitan pillerit. Toivoisin omienkin lasten voivan puhua minulle avoimesti sitten näistä asioista, kun on ajankohtaista. Oma äitini tosin ei kovin hyvin osannut jutella ja se harmitti mua aina paljon. Siksi haluaisin, että omat lapset uskaltaisivat puhua mulle suoraan jos haluavat, niin voisin olla apuna tai tukena.
No voi perkele, äskeinen tuli väärään!
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että kuukauden päästä 18v täyttävä ja 21v ovat neitsyitä. Sen sijaan 19v ei ole.
Niin varmaan :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Jos neitsyydellä tarkoitettaisiin vain yhdynnässä oloa, niin lesbotyttäreni todennäköisesti on.
Minä taas tiedän, ettei maailman huomaavaisimman ja herttaisimman tytön kanssa seurusteleva tyttäreni ole neitsyt.
Ite oon ny 15v tyttö, en oo koskaa seurustellu, joten oon kyllä ihan neitsyt.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon ny 15v tyttö, en oo koskaa seurustellu, joten oon kyllä ihan neitsyt.
Eihän seurustelu tai seurustelemattomuus sitä kerro. Olen 17v tyttö, enkä myöskään koskaan seurustellut, mutta neitsyys meni jo pari vuotta sitten.
16 v. tyttö, kaunis, älykäs ja neitsyt (ei horoskoopissa;)). Tiedän, kun puhutaan paljon ja on todella ujo mitä tulee poikiin, ei myöskään tykkää bilettää tms. On sanonut suoraan asian, eikä valehtele, ei kuulu hänen luonteeseensa.
Asia ei kuulu minulle tippaakaan. Tule vuoteen 2017 sieltä menneisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu minulle tippaakaan. Tule vuoteen 2017 sieltä menneisyydestä.
Heh. 2018.
Palaan ajassa taaksepäin, koska lapseni ovat jo aikuisia.
Tiesin tuon ikäisten tilanteen. Pojat olivat seksuaalisesti aktiivisia n. 15-vuotiaina, toinen ehkäpä jo vähän aiemmin.
Ehkäisystä puhuttiin ja toisen kunnioittamisesta paljon asian tiimoilta.
Tyttö tuli kysymään e-pillereiden hakemisesta ja muusta asiaan liittyvästä 16-vuotiaana. Seksiä oli tässä vaiheessa kokeiltu muutaman kerran kondomin kanssa.
Meillä on ollut asian kanssa täysin avointa ja mitään syytä salailuun ei ole ollut.
Nyt ovat parisuhteissa, vanhin jo kolmikymppinen ja hänellä on kaksi lastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16v poika, ja varmuudella on neitsyt vielä.
Oletko varma?
Kyllä olen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö? En ole saanut kerrottua vanhemmille seurustelukumppanistani vaikka ollaan oltu yhdessä kohta 3v, alaikäisestä lähtien.
Pelkäätkö, että vanhempasi eivät hyväksy seurustelukumppaniasi vai miksi et ole kertonut?
Minä kuulin seurustelusta noin kuukauden jälkeen. Mutta vasta nyt, kun seurustelua on kestänyt yli vuoden, olen päässyt vähän paremmin tutustumaan tähän vävykandidaattiin. Ja nyt minun ei enää tarvitse ihmetellä, miksi tyttäreni on häneen tykästynyt.
Seksielämästä en osaa varmaksi sanoa enkä edes halua tietää. Mutta arvaukseni olisi, etteivät vielä harrasta. Yökyläilevät kyllä puolin ja toisin. Ovat 17- ja 18-vuotiaita.
Tiedän. On poika, ja poikahan ei voi olla neitsyt.