Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanoisitte uskovaiselle asiakkaalle joka

Vierailija
07.01.2018 |

kertoisi sinulle usein, että ihmisellä ei ole kuoleman jälkeen kuin kaksi vaihtoehtoa, ja se toinen niistä ei ole kiva ja toiseen pääsee vain Jeesuksen avulla.
Hän myös kertoisi rukoilevansa joka ilta, että sinäkin löytäisit sen oikean tien.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on kun vain kiität. Minullekin on pari kertaa kerrottu kuinka puolestani rukoillaan vaikka olen ateisti. En ole koskaan kehdannut kuin kiittää.

Vierailija
2/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Painu vit tuun"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että "aha, ok"

Vierailija
4/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että lopeta käännytys hyvän sään aikana

Vierailija
5/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa viettää iäisyyden näiden jeesustelijoiden seurassa, jos nyt kuolemanjälkeistä elämää edes on?

Vierailija
6/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ennemmin menen helvetin enkeliksi kuin alan rukoilemaan jumalaa. Olen ateisti.

Vierailija
7/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä korvien läpi niin, että hurahtaa. Samanlaista höpönlöpöä kuin muutkin dementit höpinät. Sano vaikka vai niin ja vaihda puheenaihetta säähän.

Vierailija
8/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa viettää iäisyyden näiden jeesustelijoiden seurassa, jos nyt kuolemanjälkeistä elämää edes on?

No, ei ne sinne tuu - joutuvat ns. huonommalle puolelle, laskemaan, kuinka monta Helvettiin tuomitsemaansa siellä oikeesti on.

Vierailija
9/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi vaan olla entinen asiakas sen jälkeen. Harmittaa vaan kun töitä on niin vähän, että pitää pitää kaikista asiakkaista kiinni. Tämä vaan alkaa pikkuhiljaa ahdistaa kun saa jatkuvasti kuunnella sitä helvettiin manaamista.

Ap

Vierailija
10/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole kovin usein hyvä sää. Hänen ei siis tarvitsisi lopettaa kovinkaan nopeasti.

Vierailija
11/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen ja kiitän. Aina silloin tällöin näitä puolesta rukoiluja ja käännytysyrityksiä tulee vastaan. Jotkut tuovat esim. minulle työpaikalleni tullessaan lehtisiä. Kiitän nätisti, mutta jos yritetään aloittaa käännytyskeskustelua, torppaan sen ja siirrän keskustelun siihen aiheeseen, jonka vuoksi ihminen tuli minua tapaamaan. Se on helppoa, koska tapaamisaika on hyvin rajattu. Olen ateisti mutta en kerro sitä näille tyypeille.

Vierailija
12/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos"

Vierailija
13/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoi samoin kuin jos muslimi kertoisi sulle saman jutun! 

Vierailija
14/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivaassa on meneillään ikuinen jumalanpalvelus. Kadutaan syntejä ja lauletaan virsiä.

Vierailija
15/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi olla ilkeä. Tuo kiitos on varmasti ihan hyvä. Eri juttu sitten, jos sama ihminen toistuvasti tämän jälkeen jatkaa juttujaan.

Vierailija
16/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että "aamen hallelujaa"

Vierailija
17/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että "aha, ok"

Mä sanoin muuten viimeksi just että aha, okei ja naurahdin päälle kun menin niin hämilleni tuosta rukoilusta. Kuitenkin ärsytti ihan suunnattomasti ja ärsyttää edelleen kun tiedän, että hän siellä rukoilee minua uskoon kun itse en voi sietää uskontoja tai ainakaan tuputtamista ja käännyttämistä.

Ap

Vierailija
18/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin hänelle että sellainen jumala koka vaatii häneen uskomista ja hänen sananaa noudattamista paratiisiin pääsyä vastaan, ei ole jumala minulle.

Kuvitellaan vaikka että maailmaan tulisi sota. Maailman laajuinen. Mutta tuon sodan keskellä olisi linna jonne mitkään sodan vaarat eivät yllä, jossa jokainen olisi turvassa. Linnan omistaa kuningas, ja hänen vaatimuksensa tätä turvapaikkaa vastaan on se että hakija ryhtyy hänelle orjaksi, ja menetää näin vallan omiin haluihin, ajatuksiin ja elämään. Menisitkö linnaan vai jäisitkö ulkopuolelle?

Tuo esimerkkini kuningas on se, jona näen tämän heidän Jumalansa. Tilanne on eri, mutta vaatimukset paratiisiin pääsemiseksi samat.

Vierailija
19/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että kiitos huolenpidosta mutta nämä uskonasiat ei kuulu nyt sun elämään ja toivoisit, että keskustellaan jatkossa muista asioista.

Vierailija
20/30 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasiin on suhtauduttava kuten kaikkiin muihinkin mielenterveyshäiriöisiin eli neutraalin kohteliaasti, ei saa nolata. On vaan ymmärrettävä, ettei kaikki ole terveitä päästään..

Vaatiihan se pitkää pinnaa. Onneksi en ole töissä mielenterveysalalla.