Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velat: kauhistellaan lapsiperhe-elämää!

Vierailija
06.01.2018 |

Itse en ymmärrä miten kukaan jaksaa olla vanhempi. Itse rakastan omaa rauhaa ja hiljaisuutta. Sitä, että saan ongelmitta tehdä mitä milloinkin haluan. Ei mene rahaa lapseen, ei tarvitse huolehtia lapsesta, eikä kuunnella kiukuttelua ja kestää lapsen kehitykseen kuuluvia kausia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tarpeeksi lapsista käydessäni kaupungilla. Lapset osaavat käyttäytyä hyvin harvoin. Hyväkäytöksisiä lapsia olen tavannut harvakseltaan vain tasokkaissa ravintoloissa, joissa he eivät ole olleet muille häiriöksi.

Vierailija
2/21 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämässäni on ihan tarpeeksi ongelmia ja velvollisuuksia ilman lapsiakin. Ihanaa olla lapseton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus kyllä. Minusta 40 tuntia töitä viikossa rajoittaa jo liikaa omaa vapauttani. Haluaisin tehdä osa-aikaista, jotta olisi enemmän aikaa taiteelleni, mutta se vaatisi alan vaihtoa, ja tykkään leipätyöstäni tosi paljon. Mutta yhtään enempää en halua omasta ajastani tinkiä. Elämän pitää olla leppoisaa ja syvällistä.

Vierailija
4/21 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistellaan muiden elämää??

Moukat.

Vierailija
5/21 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kakkaa, hyi!!!

Terveisin Vanhapiika Pieksämäeltä

Vierailija
6/21 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moukat.

Miksi velat eivät saisi kauhistella perheellisten elämää? Sehän on vain rehellistä ja sitä on kiinnostavaa lukea.

Perheellinen

Vierailija
7/21 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moukat.

Miksi velat eivät saisi kauhistella perheellisten elämää? Sehän on vain rehellistä ja sitä on kiinnostavaa lukea.

Perheellinen

Ainahan sitä kauhistellaan. Harvemmin edes rehellisesti.

Lapseton

Vierailija
8/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus kyllä. Minusta 40 tuntia töitä viikossa rajoittaa jo liikaa omaa vapauttani. Haluaisin tehdä osa-aikaista, jotta olisi enemmän aikaa taiteelleni, mutta se vaatisi alan vaihtoa, ja tykkään leipätyöstäni tosi paljon. Mutta yhtään enempää en halua omasta ajastani tinkiä. Elämän pitää olla leppoisaa ja syvällistä.

Jep, lapset + työ = mahdoton yhtälö

Vierailija
9/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei saisi kauhistella? Minäkin kauhistelen lapsiperhe-elämää vaikka minulla on vauva. Kauhulla odotan mitä 18 vuotta tuovat tullessaan.

Vierailija
10/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lapsiperheiden ruuhkavuodet kuulostaa minulle maanpäälliseltä helvetiltä. Mm. matkustaminen lasten loma-aikojen mukaan ja ”lasten ehdoilla”, ei kiitos.

Vierailija
11/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljut:Kauhistellaan hiustenhoito ongelmia.

Vierailija
12/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, lapset + työ = mahdoton yhtälö

Mahdoton? Silti joka päivä aika moni siitäkin selviää. Jännä juttu.

Vierailija
13/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveripiirissä kun kattelee tota perhe-elämää, niin ei kyllä kovin unelmalta vaikuta. Jokainen pari riitelee ja ei ikinä aikaa ja varaa käydä missään. Jos joku haluaa käydä bissellä, niin ne yleensä alottaa sen kerjäämisen ennen ajankohtaa pääseekö. Sit ku joku on päässy sinne bisselle, niin ne riitelee siitä seuraavana päivänä. Viimeksi kun oltiin mökkireissulla. 15 kundia. Kysyin, oletteko onnellisia kotona. Kaikki sano ei olla, olis voinu jättää perheen perustamatta ja 5 oli jo tekemässä eroa, kun ei jaksa sitä touhua. Kaikki oli yhtä mieltä siitä, että vaikka tekee himassa kaikki oikein, niin se on silti väärin. Aika huvittavia avauksia tuli sillä reissulla. Meillä itellä ei ole lapsia. En mä tuomitse kyllä lapsiperheitä ja jokainen tekee niinku haluaa, mutta meidän elämään ei sovi lapsi. 

Vierailija
14/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsen kanssa on vielä silleen helppoa. Päiväuniajat ja lapsen leikkimisajat voi hyvin käyttää mihin haluaa. Päivästä jää edelleen itselleni aikaa hyvin :) 1 lapsen kanssa on suhteellisen helppo lähteä ulos ja suunnitella kaikkea. Thaimaaseen ollaan lähdössä nyt 2 viikoksi ens perjantaina :)

Ikinä musta ei kumminkaan olisi enempää kuin 1 lapsen äidiksi. Olin itse ennen tätä ainokaista vela. Vahinko kävi ja onhan tuo tyttö ihana <3 Jos olis enempi lapsia niin voin kuvitella sitä melua ja sotkua mikä asunnossa on eikä sulla ole hetkeäkään rauhaa. Vaikka nyt 1 lapsi niin silti rauhaa ja hiljaisuutta on suurimmaksi osaksi :) Mun pahin painajainen elämäntilanteena on 2-5 lasta, järkyttävä meteli, vastuu lapsista, sotkuinen asunto, jatkuva ruuanlaitto ja ei hetken rauhaa.

Ymmärrän kaikkia, jotka ovat lapsettomia :)

Vierailija
15/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsen kanssa on vielä silleen helppoa. Päiväuniajat ja lapsen leikkimisajat voi hyvin käyttää mihin haluaa. Päivästä jää edelleen itselleni aikaa hyvin :) 1 lapsen kanssa on suhteellisen helppo lähteä ulos ja suunnitella kaikkea. Thaimaaseen ollaan lähdössä nyt 2 viikoksi ens perjantaina :)

Ikinä musta ei kumminkaan olisi enempää kuin 1 lapsen äidiksi. Olin itse ennen tätä ainokaista vela. Vahinko kävi ja onhan tuo tyttö ihana <3 Jos olis enempi lapsia niin voin kuvitella sitä melua ja sotkua mikä asunnossa on eikä sulla ole hetkeäkään rauhaa. Vaikka nyt 1 lapsi niin silti rauhaa ja hiljaisuutta on suurimmaksi osaksi :) Mun pahin painajainen elämäntilanteena on 2-5 lasta, järkyttävä meteli, vastuu lapsista, sotkuinen asunto, jatkuva ruuanlaitto ja ei hetken rauhaa.

Vierailija
16/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeesssä pitäisi kauhistella. Lapsiperhe-elämän valinneet lienevät valtaosa erittäin tyytyväisiä valintaansa, kuten minäkin omaan valintaani lapsettomana. Ei toisten ihmisten valinnat mitenkään minun elämääni hetkauta, eikä minua kauhistuta se, että joku haluaa eri asioita elämässä ja nauttii eri aisoista kuin minä.

Vierailija
18/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kauhistella. Lapsiperhe-elämä on joidenkin valinta mutta ei minun, ja olen siitä tyytyväinen.

Vierailija
19/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olisi kamalaa matkustella pelkästään koulujen loma-aikoina silloin kun hinnat on korkeimmillaan ja kaikki kohteet ihan tukossa, täynnä äänekkäitä lapsiperheitä. Onneksi pystyn nyt valitsemaan itse milloin ja minne matkustan. Eikä ole hankalia rattaita tai muitakaan painavia kantamuksia. Edullistakin on. Perheellisenä tuskin onnistuisi pelkillä käsimatkatavaroilla matkustus :)

Vierailija
20/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs kun mä keskitys positiivisuutern ja hehkutan vela-elämääni. Molemmat opiskelivat itselleen hyvät ammatit, eläkkeet tulevaisuudessa samaa luokkaa. Kumpikaan ei joutunut luopumaan urahaaveistaan tai itsensä kehittämisestä, treenauksesta tai ulkomaanmatkoista. Nyt on asunnot ja autot maksettu. Läheisyyttä riittää kuin kaksikymppisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän