Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla lapsia, jotka eivät tahdo äitiä kylään..

Vierailija
06.01.2018 |

Minulla on aikuinen tytär, joka asuu poikaystävänsä kanssa kahdestaan ihan omassa asunnossaan. Hetki sitten kävin heidän luonaan siivoamassa, koska kämppä oli likainen. Roskia oli joka puolella, kuivuneita ruokalautasia, vessa haisi ja pyykkikori oli täynnä pyykkejä. Sanoin tyttärelle, että näin ei voi jatkua ja että puhtaudesta täytyy pitää huolta. No, perjantai- iltana sitten kävin taas heidän asunnollaan ja sama sotku oli. Tytär huusi minulle ovella, että en saa tulla sisälle, koska heillä on iltamenoa ja kavereita kylässä. Tyttären kavereilla kerkesin vielä huikkaamaan kuitenkin, että muistakaa siivota ennen kun tyttö löi oven nenän edestäni kiinni. :(
Nyt hän ei enää vastaa viesteihinkään. Mitä voin tehdä? Meillä on ollut aina hyvä äiti-tytär suhde, mutta nyt viimeaikoina häntä on alkanut ärsyttämään kaikki neuvoni ja kyläilyni.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä  tunget nokkas sen asioihin ja meet mestaroimaan sen reviirille.Juu, selkee trolli. Mut jos tää ei ollut trollaus niin jatkossa pysy pois sen luota ja hanki elämä.Jooko?

Vierailija
2/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan nyt hyvä ihminen aikuisten pitää huolta omasta kodistaan. Minäkin huutaisin, jos äiti tunkisi ilman lupaa paikalle silloin kun se ei sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
4/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mennyt siivoamaan pyynnöstä vai pyytämättä?

Vierailija
5/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista aina ilmoittaa jos olet menossa käymään heillä. Itse varmaan sanoisin että tule joskus toiste ja sulkisin oven jos ei ole ilmoittanut. En edes avaa ovea IKINÄ ovikellon soidessa jos kukaan ei ole ilmoittanut tulevansa. Tyttäresi ei ehkä kaipaa äitiä kotiinsa useita kertoja kuussa. Näen vahempiani noin neljä kertaa vuodessa ja sekin on liikaa, tosin asun aika kaukana heistä. Toki se siivoaminen voi olla ihan mukava teko, mutta jotkut eivät pidä siitä kun heidän tavaroihinsa kosketaan

t n18

Vierailija
6/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sä  tunget nokkas sen asioihin ja meet mestaroimaan sen reviirille.Juu, selkee trolli. Mut jos tää ei ollut trollaus niin jatkossa pysy pois sen luota ja hanki elämä.Jooko?

Tätä on jatkunut vaikka kuinka kauan. Mitä muutakaan voi tehdä, kun mennä käymään. Eikai sotkussa voi kukaan elää kovin kauaa? Poikaystävä ei välitä siivouksesta yhtään sen enempää.

Ap

Vierailija
7/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä saa tulla meillekään siivoamaan.

Vierailija
8/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien ei kuulu siivota aikuisten lasten asuntoja. Jos aikuinen ihminen haluaa asua sikolätissä, se on hänen oma valinta.

Äitini ei ole tervetullut jos yrittää siivota/uudelleenjärjestää tavarat meillä.

Vierailija
9/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyttäresi oma koti, mene kylään vieraana kun kutsutaan, älä ala mestaroida heidän asumistaan. Jos ei kodinhoito vielä suju, niin ei se tuolla menolla koskaan ala sujuakaan.

Vierailija
10/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulis mun kotiin siivoamaan ja vielä saarnaisi siivouksesta, niin porttikielto napsahtaisi. Enkä vastaisi puheluihin/viesteihin hetkeen. Törkeää toimintaa. Eikö tyttö osaa, viitsi, vai voisiko olla esim masennusta, ettei vaan saa aikaiseksi siivota, ja sotkuisuus hävettää? Ja sun käytös vaan pahentaa tilannetta.

Mun anoppi on tehnyt tuota samaa. Eilisen tiskit vastasyntyneen kanssa valvotun yön jälkeen ei ehkä ollut prioriteettilistan ykkösenä. Eikä kuivurissa olevat puhtaat pyykit... Ironisinta tässä on se, että mun kodin pitäisi olla aina säihkyvän puhdas. Oma kotinsa on siivouksenkin jälkeen paljon karummassa kunnossa, kuin mun kodin pahin kaaos. Mä myös olen ihan kohtuuton, kun pakotan miehenkin osallistumaan siivoukseen...

Vierailija
11/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää olis huono ellei tämä olisi tapaahtunut itselle ihan oikeasti 20 vuotta sitten :D

Vierailija
12/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä irti ja anna heidän asua p*skaläävässä jos eivät kykene normaali elämään. Ei ole enää sinun asiasi siivota tai pahottaa mieltäsi aikuisen tyttäresi sotkuista. Meille saa kyllä tulla siivoamaan jos haluaa;D Äitini on joskus itseasiaassa meillä siivonutkin mutta aina olen sen reilulla rahasummalla korvannut.

Vierailija
13/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että kerran vieläkin olet valmis hänen sotkujaan siivoamaan olet passannut sen täysin uusavuttomaks.

Vierailija
14/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on jatkunut vaikka kuinka kauan. Mitä muutakaan voi tehdä, kun mennä käymään. Eikai sotkussa voi kukaan elää kovin kauaa? Poikaystävä ei välitä siivouksesta yhtään sen enempää.

Ap

Sun tehtäväs ei ole sen kämpän siivoaminen. Sulla ei ole oikeutta puuttua aikuisen ihmisen elämään millään tavalla. Jos oisit mun mutsi, hankkisin lähestymiskiellon ja syyttäisin kotirauhan rikkomisesta ja laittomasta tunkeutumisesta. LOPETA.Asia ei kuulu  sulle.

Mitäs et opettanut sitä likkaa siivomaan kotona, oma syysi.

Vierailija
15/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan hirveä paskamutsi ap kun viittii käydä jonkun ylikasvaneen pissiksen jälkiä siivoamassa!! Anna jo olla ap. Itse en viitsit mennä edes kylään mihinkään läävään vaikka pyytäisivät. Sieltähän voi saada vaikka jotain tauteja.

Vierailija
16/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että kerran vieläkin olet valmis hänen sotkujaan siivoamaan olet passannut sen täysin uusavuttomaks.

Joopajoo..kyllä ihan teinistä asti olen opettanut, että omat sotkut siivotaan. Se, mitä kotona on opetettu, niin ei katsos päde kaikilla myöhempään elämään. Tytär on ollut aina välinpitämätön muutenkin omista asioistansa. Luuletko, että pelkkä omatoimiseksi opettaminen auttaa, jos tyttö ei tahdo ottaa siivouksesta kuitenkaan vastuuta? Kyllä itselläkin pitää olla halua ja motivaatiota asioihin.

Ap

Vierailija
17/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo..kyllä ihan teinistä asti olen opettanut, että omat sotkut siivotaan. Se, mitä kotona on opetettu, niin ei katsos päde kaikilla myöhempään elämään. Tytär on ollut aina välinpitämätön muutenkin omista asioistansa. Luuletko, että pelkkä omatoimiseksi opettaminen auttaa, jos tyttö ei tahdo ottaa siivouksesta kuitenkaan vastuuta? Kyllä itselläkin pitää olla halua ja motivaatiota asioihin.

Ap

Ei se halu ja motivaatio synny, jos et anna sen syntyä.

Vierailija
18/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Milloinkas se tyttö oppii, jos sä teet sen puolesta asioita koko ajan. Ei se sotkuun kuole, anna olla, kyllä se siivoaa, kun alkaa itteä häiritsemään.

Vierailija
19/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna sen pitää huolta omasta kämpästään, ei se mitään auta jos sinä tunget sinne ilman lupaa siivoamaan ja olet mäkättämässä koko ajan. Kun minä muutin omilleni asuin ensimmäiset nelisen vuotta kamalassa sikolätissä jonka siivoamiseen meni aina koko päivä kerrallaan silloin kun kerran kahdessa kuussa jaksoin siivota mutta sitten yhtäkkiä siivoaminen alkoikin kiinnostaa ja nykyään olen oppinut pitämään kämpän aina suhteellisen siistissä kunnossa.

Vierailija
20/36 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se halu ja motivaatio synny, jos et anna sen syntyä.

No se motivaatio tuskin syntyy monen vuoden jälkeen. On monta kertaa luvannut parantaa tapoja, valehtelee joka kerta, että on siivonnut. 15 v lähtien sotkenut ja jättänyt kaiken lattialle, mikä on kädestä tippunut. Ja en ole korjannut, vaan käskenyt viemään tavaroita paikalle. Ei ole tapahtunut mitään. Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että tilanne ei millään odottamalla synny. Se on osa tytön luonnetta eikä ole muuttunut mihinkään kolmessa vuodessa. Miksi oletat, että vika on minussa? Meinaatko, että äidit opettamat asiat seuraavat kaikki lapsia koko loppuelämän? Ei seuraa. Niinku sanoin, niin jos lapsi ei pidä itse tärkeänä jotain asiaa, niin ei se auta, vaikka kuinka opetetaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä