Sijoitusgallup.
Arvoisat mammat!
Olen sekä osakesijoittaja ja vuokranantaja. Nyt on niin että osakekurssit ovat aika korkealla mutta esimerkiksi Helsingin pörssistä löytyy joitakin osakkeita jotka ovat viime aikoina halventuneet. Tällaisia ovat Nokia, Orion, Oriola, Stockmann. Orion on tullut 50% alaspäin viime kesästä. Sitten on myös paljon nousseita osakkeita kuten Raute ja Finnair.
Osakesijoittamiselle on vaihtoehto. Voi oman tilanteen salliessa ryhtyä asuntosijoittajaksi.
Tässä tulee gallup siitä mitä osakkeita ostaisit tällä hetkellä. Tai vaihtoehtoisesti että ryhtyisitkö asuntosijoittajaksi.
Kommentit (5)
Nokia on aliarvostettu, ostin itse eilen. Tankkasin Sampoa ja YIT:iä, Nordeaa, Amd:tä. Mietin vähentäisinkö Nestettä ja Applea.
No hei ap, kun olet siinä, niin vitko vähän valaista minulle tuota osakesijoittamista?
Mulla on muutama sijoitusasunto ja olisin kiinnostunut laajentamaan osakemarkkinapulelle. Sijoituskohteeni voin valita ihan its, mutta mitä minun ihan käytännössä pitää tehdä ja mitä vero-yms velvoitteitä pitää huomioida sijoittaakseni osakemarkkinoille?
Vierailija kirjoitti:
No hei ap, kun olet siinä, niin vitko vähän valaista minulle tuota osakesijoittamista?
Mulla on muutama sijoitusasunto ja olisin kiinnostunut laajentamaan osakemarkkinapulelle. Sijoituskohteeni voin valita ihan its, mutta mitä minun ihan käytännössä pitää tehdä ja mitä vero-yms velvoitteitä pitää huomioida sijoittaakseni osakemarkkinoille?
Tässä yhteydessä on ihan turha alkaa antamaan sijoitusopetusta tällä palstalla. Googlaa yksinkertaisilla hakusanoilla.
Tässä yksi linkki joka antaa informaatiota.
MUlla on molempia, osuus sijoitusasunnosta ja muutamia osakkeita, enempi etf:iä ja indeksirahastoja.
Stokkaa en ainakaan ostaisi, en usko sen enää markkinoillaan menestyvän.
Jahas, olen threadin aloittaja.
Vaikuttaa siltä että porukka haaveilee ryhtymistä asuntosijoittajaksi. Mitään pikavoittoja ei tuosta ole luvassa vaan vuosittain varma reilu 6 % vuokratuotto.