Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa on outoa olla absolutisti?

Vierailija
05.01.2018 |

Kaikki vaan uhmettelevät ja mollaavat asiaa Suomessa!!! Ulkomailla ollaan kannustavia!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se absolutismi ole ongelma, vaan monesti ko henkilön asenne. Tunnen muutaman itseään absolutistiksi kutsuvan ja jokainen vouhkaa omasta juomattomuudestaan ja vastaavasti muiden juomisesta. Nostavat itsensä jalustalle koska ovat raittiita ja ne jotka eivät ole ns raittiita (käyttävät vähän tai kohtuullisesti) ovat jokseenkin huonompia ihmisiä absolutistien mielestä. Eräs absolutistiksi itseään kutsuva kaverini alkoi baarissa kokiksen tilaamisen jälkeen toitottaa baarimikolle, että ei kuule kaikki juo alkoholia että Minä juon vain kokista vaikka kaikki muut ovat ihan päissään. Tätä se huusi niin kovaan ääneen että baarimikkokin katsoi kummeksuen.

Vierailija
2/18 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki äärisuhtautuminen on hieman arveluttavaa. Tietysti alkoholistille absolutismi on ainoa toimiva vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai, koska absolutismi ja hoikkuus on epänormaalia. Lihavat alkkikset taas on normaalia. Kun normaali juoppo näkee absolutistin, arvaa mitä se miettii ekana? "Tosta sais varmasti kuskin"

Vierailija
4/18 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki äärisuhtautuminen on hieman arveluttavaa. Tietysti alkoholistille absolutismi on ainoa toimiva vaihtoehto.

Mitä äärisuhtautumista siinä nyt on, jos ei vain maistu alkoholi? Verrattavissa vaikka siihen, ettei joku syö vaikka kananmunia, vaikkei ole allergiaa tms. Onko sekin äärisuhtautumista? 😂😂🙄

Vierailija
5/18 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä äärisuhtautumista siinä nyt on, jos ei vain maistu alkoholi? Verrattavissa vaikka siihen, ettei joku syö vaikka kananmunia, vaikkei ole allergiaa tms. Onko sekin äärisuhtautumista? 😂😂🙄

Näinpä, yhtä äärisuhtautumista, kuin joku alkoholin pakkokäyttö. Mikä hiton pakko tai normaali olisi muka käyttää?! Vaatiiko noin ajatteleva myös tupakan tai huumeiden pakkokäyttöä, jottei olisi "äärisuhtautuja"? :D

Mutta tuo olikin alemmuudentuntoisen riippuvaisen kommentti, johon vastasit.

Suomalainen alkoholiriippuvainen paheksuu absolutisteja juuri huonommuuden tunteesta. Kun joku viihtyy elämässään ilman turruttavia aineita. Näin myös vähätellään omaa ongelmaa, kun leimataan absolutistit sairaiksi, traumatisoituneiksi tai entisiksi/piiloalkkiksiksi.

Vierailija
6/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai, koska absolutismi ja hoikkuus on epänormaalia. Lihavat alkkikset taas on normaalia. Kun normaali juoppo näkee absolutistin, arvaa mitä se miettii ekana? "Tosta sais varmasti kuskin"

Tosta saa kuvan että kaikki alkkikset on läskejä. No ei ole.. yks mun kaveri on rimpula tikku ja toinen lihaksikas painonnostaja. Molemmat alkkiksia.

Vierailija
7/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole outoa ettei ota, mutta on erittäin tavallista että absolutismin taustalla on jokin ääriajattelu, kuten uskonto tai uskomus. Hyvä esimerkki on vegaanit. Kyllähän ihminen niinkin pärjää ettei syö mitään eläimestä kotoisin olevaa, mutta on vain ajatusmaailmana kovin kummallinen.

Pahinta on kun sitä omaa ideologiaansa aletaan sitten hehkuttamaan ainoana oikeana totuutena.

Vierailija
8/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaiset ovat usein hiljaisia, eikä juttu luista ilman alkoholia. Kukaan ei tykkää tosikoista ja hiljaisista hissukoista. 

Vierailija
9/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illanvietoissa vietän mieluiten aikaa alkoholista nauttivien ihmisten kanssa. En kutsu absolutisteja mukaan. Absolutistit on muualla ihan ok, kuten esim. töissä tai salilla. Mutta baareissa teistä on vain haittaa tunnelman latistajina. 

Vierailija
10/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kovin monessakaan länsimaassa mitenkään normaalia ole olla täysin ilman alkoholia, koska lähes jokaisen länsimaan kulttuurissa on juotu jotain alkoholia kautta historian.

En tosin kyllä ole mihinkään mollaamiseenkaan törmännyt, vaan lähinnä neutraaleihin olankohautuksiin, ”ai, et sitte juo mitään. Ok”.

Vierailija
11/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutismissa ei ole muuta outoa, kuin kantajansa tapa tehdä siitä hirveä numero aina ja joka paikassa!!

.

.

Ottamatta voi olla ihan ilman mitään pa**avam**isia tekosyitäkin.

Vierailija
12/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutisteja väitetään ilonpilaajiksi. Minun kokemukseni mukaan ilonpilaajat ovat aina näitä kännikaloja, jotka rupeavat humalassa aukomaan päätä siitä, jos joku ei juo. Usein provosoituvat myös siitä, jos joku ei heidän mielestään juo tarpeeksi/riittävän nopealla tahdilla/"oikeanlaisia" juomia. Kun pääsevät oikein kunnolla vauhtiin, niin haukkuvat myös ulkonäön, luonteen, seksuaalisen suuntautumisen ja muut henkilökohtaiset ominaisuudet. Ja he ovat omasta mielestään hauskaa ja rentoa seuraa räksytyksineen.

Vierailija
13/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei absolutismissa useimmiten ole kyse siitä ettei maistu, vaan suhtautuminen on suorastaan fanaattista ettei vaan tippaakaan alkoholia päädy missään muodossa suuhun.

Vierailija
14/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, yhtä äärisuhtautumista, kuin joku alkoholin pakkokäyttö. Mikä hiton pakko tai normaali olisi muka käyttää?! Vaatiiko noin ajatteleva myös tupakan tai huumeiden pakkokäyttöä, jottei olisi "äärisuhtautuja"? :D

Mutta tuo olikin alemmuudentuntoisen riippuvaisen kommentti, johon vastasit.

Suomalainen alkoholiriippuvainen paheksuu absolutisteja juuri huonommuuden tunteesta. Kun joku viihtyy elämässään ilman turruttavia aineita. Näin myös vähätellään omaa ongelmaa, kun leimataan absolutistit sairaiksi, traumatisoituneiksi tai entisiksi/piiloalkkiksiksi.

Se ”riippuvainen”, josta horiset (eli minä), nauttii n. 2 annosta alkoholia kuukaudessa. Kuten jo totesinkin ja kuten tulit todistaneeksi, fanaatikkoja te absolutistit yleensä olette.

Vierailija
15/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas on nimenomaan jäänyt usein sellainen fiilis, että ihmiset ymmärtäisi mun absolutismin paremmin, jos taustalla olisi joku ideologinen syy. Mutta kun syy on se, että mä nyt en vain satu yhtään tykkäämään alkoholista tai sen vaikutuksista, niin sitä ei jostain syystä jotkut ymmärrä ollenkaan. "Kai sä nyt yhden voit ottaa" "Et kai sä tänään autolla tule" "Ota nyt säkin vähän ettei mulle tuu huono omatunto". Siinä pari kommenttia ihan viime ajoilta. Vika varmaan tiivistää hyvin sen, mistä mä uskon olevan kysymys. Mä en koskaan ole saarnannut tai moralisoinut, paheksunut tai millään tavalla kommentoinut ystävieni alkoholinkäyttöä. Joillekin se toisten juomattomuus vaan tuntuu olevan kova paikka.

Vierailija
16/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni väittää, että absolutistit tekisivät juomattomuudestaan ison numeron, mutta ihan näin omakohtaisesti voin kertoa, että kyllä ne ovat ne muut ihmiset, joita asia jaksaa kiinnostaa ja jotka sen toistuvasti puheeksi ottavat. :D

Vierailija
17/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamani kiihkoabsolutistit ovat olleet yleensä raitistuneita, vanhemman polven viinamäen miehiä. Ovat muutenkin kovia moralisoimaan ja tuomitsemaan toisia. Kärsivät ilmeisesti ns. kuivan juopon syndroomasta.

Sitä vastoin he, jotka eivät ole ikinä maistaneet pisaraakaan alkoholia, ovat suurimmaksi osaksi hauskoja ja rentoja ihmisiä. Osa viihtyy baareissa esim. keikoilla tai tanssimassa, osa keskittyy mieluummin muihin vapaa-ajanviettotapoihin. Heitä ei vain koskaan ole kiinnostanut alkoholi niin paljoa, että olisivat halunneet edes maistaa sitä.

Vierailija
18/18 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas on nimenomaan jäänyt usein sellainen fiilis, että ihmiset ymmärtäisi mun absolutismin paremmin, jos taustalla olisi joku ideologinen syy. Mutta kun syy on se, että mä nyt en vain satu yhtään tykkäämään alkoholista tai sen vaikutuksista, niin sitä ei jostain syystä jotkut ymmärrä ollenkaan. "Kai sä nyt yhden voit ottaa" "Et kai sä tänään autolla tule" "Ota nyt säkin vähän ettei mulle tuu huono omatunto". Siinä pari kommenttia ihan viime ajoilta. Vika varmaan tiivistää hyvin sen, mistä mä uskon olevan kysymys. Mä en koskaan ole saarnannut tai moralisoinut, paheksunut tai millään tavalla kommentoinut ystävieni alkoholinkäyttöä. Joillekin se toisten juomattomuus vaan tuntuu olevan kova paikka.

Tässähän se tuli! Sanoja jo lienee huomannut viehtyvänsä alkoholista tarpeettoman usein. Puolustelee ja peittelee kuitenkin käyttöään. Siis tyylillinen alkoholisti: "Ihan seuraksi vaan."

Sitten on aina saatava joku seuraksi ottamaan, muuten ei kehtaa, paitsi kotona yksin. Silloin ei sitä seuraakan tarvita rekvisiitaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi