Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen oikeasti huolissani!? Miksi ns. Järkevätkin ihmiset ovat jotenkin huumemyönteisiä??

Vierailija
05.01.2018 |

Hirveän moni on sitä mieltä, että huumeet pitää laillistaa.
Luuletteko te ihmiset, että ovat kiellettyjä vain ihmisten kiusauksi?

Niihin on oikeasti syynsä. Osa ovat oikeasti vaarallisia, osa erittäin koukuttavia eikä käyttö onnistu samoin alkoholin..
Miksi ihmeessä nuo laillistaa???

Itselläni ainakaan ole mitään halua saada päätäni sekaisin..
Korkeintaan juon pari kaljaa joskus.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministi lepakko h kirjoitti:

Voi luoja hallitus pelkää huumeita koska ne avartaa mieltä. Jokanen joka niitä on kokeillut on alkanu tajuamaan sen ettei hallitus tai jokin muu johtaja ole se oikea sana. Koska kuka tai mikä määrittää oikean tai väärään. Ihan ihmisestä kiinni meneekö se jonku murhaamaan. Sillon sellainen ihminen on automaattisesti hullu sairas. Ei liity päihteisiin mitenkään.

Väitteesi ei pidä paikaansa. 90 % hekirikoksista thedään päihtyneenä ja pahoinpitelyistä suuri osa.päihteiden käyttö vammauttaa pitkällä aikavälillä aina.

Vain typerys pössyttelee tai vetää pameja, alkoa tms paksaa kaaliinsa.

On niin w t hommaa tuo päihdemyönteisyys. Lue muutakin kuin nettiä, jos osaat.

Vierailija
22/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiaan perehtyneet tutkijat ja asiantuntijat ovat sitä mieltä että globaali (huom! globaali) laillistaminen on ainoa keino ratkaista sota huumeita vastaan kokonaan.

Tällöin saataisiin vietyä pohja järjestäytyneeltä rikollisuudelta, jonka tulot koostuvat lähes yksinomaan huumekaupasta. Nykytilanteessa myyjien tavoite on saada mahdollisimman paljon käyttäjiä koukkuun, ja koko toiminta tähtää siihen. Syntyy syrjäytyneitä narkomaaneja jotka muu yhteiskunta näkee rikollisina, ja se vaikeuttaa avun saamista. Huumeiden käytön jatkaminen, niiden myyminen, ja muut laittomat rahan hankinnan keinot ovat narkomaanille ainoita vaihtoehtoja.

On typerää kun asiaan perehtymättömät ihmiset kuvittelevat että huumeiden laillistamista kannattava ihminen on sitä mieltä että huumeet ovat tosi jees ja kaikkien pitäisi saada käyttää niitä vapaasti.

Tästä ei ole kyse, vaan kyse on taistelusta koko bisnestä pyörittävää koneistoa vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne huumeiden laillistamista kannattavat ovat miettineet asiaa ja ottaneet asioista selvää. Esimerkiksi Portugalissa kaikkien huumeiden dekriminalisointi on tuonut mukanaan paljon positiivista: käyttäjien on helpompi hakea apua, rikollisuus ja hiv-tartunnat ovat vähentyneet jne. Myös Hollannin ja Sveitsin osittain liberaali päihdepolitiikka on toiminut. 

Vaikka kannattaisikin näitä malleja tai niiden osittaista soveltamista, ei se tarkoita sitä että olisi itse suinpäin ryhtymässä käyttäjäksi. 

Vierailija
24/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siiiis. Ongelmat käyttäjille seuraa laittomuudesta.

Vierailija
25/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne huumeiden laillistamista kannattavat ovat miettineet asiaa ja ottaneet asioista selvää. Esimerkiksi Portugalissa kaikkien huumeiden dekriminalisointi on tuonut mukanaan paljon positiivista: käyttäjien on helpompi hakea apua, rikollisuus ja hiv-tartunnat ovat vähentyneet jne. Myös Hollannin ja Sveitsin osittain liberaali päihdepolitiikka on toiminut. 

Vaikka kannattaisikin näitä malleja tai niiden osittaista soveltamista, ei se tarkoita sitä että olisi itse suinpäin ryhtymässä käyttäjäksi. 

Alkoholin käyttö on Suomessa sallittua ja sen kyllä näkee...

Vierailija
26/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaikka huumeet eivät ole hyvä juttu, on turha taistella tuulimyllyjä vastaan. Eikä yhteiskunta voi leimata puolta nuorista rikollisiksi. Laki ei voi olla ristiriidassa ihmisten oikeustajun kanssa. Lisäksi huumeiden laittomuus pelaa lähinnä ison luokan huumeparonien pussiin eikä estä ketään käyttämästä.

Vierailija
27/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat että alkoholin käyttö on Suomessa ollut myös laitonta, ja tuolloin käyttö sekä käytön ympärillä pyörivä rikollisuus lisääntyivät siihen malliin että purettiin koko kieltolaki. Tämäkin todistaa nimenomaan laillisuuden paremmuuden puolesta.

Vierailija
28/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän huumeisiin jää koukkuun sanoo kaikki nistit jotka alottelee käytön.

Niin eikä suurin osa jääkään yhdestä kokeilusta tai satunnaisesta käytöstä. Satunnaiskäyttäjiä on paljon enemmän kuin nistejä. Vaikka totta kai osa ihmisistä aina jää koukkuun eikä sitä tietenkään alussa halua pitää edes mahdollisuutena.

Vierailija
29/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Jeppe on kipeänä sängyn pohjalla vieroitusoireissaan ja miettii kuumeisesti mistä saisi rahaa seuraavaan annokseen, johtuuko se laittomuudesta?

Vierailija
30/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja hallitus pelkää huumeita koska ne avartaa mieltä. Jokanen joka niitä on kokeillut on alkanu tajuamaan sen ettei hallitus tai jokin muu johtaja ole se oikea sana. Koska kuka tai mikä määrittää oikean tai väärään. Ihan ihmisestä kiinni meneekö se jonku murhaamaan. Sillon sellainen ihminen on automaattisesti hullu sairas. Ei liity päihteisiin mitenkään.

Itse olen noin viimeisen vuoden aikana tajunnut sen, että useimmat ihmiset elävät maailmassa suuressa manipulaatiossa, joka tietoisesti saadaan aikaan mm. mainonnalla ja haluttujen asioiden painottamisella mediassa niin paljon, että ne aivopesevät ihmisen vuosien myötä. Kaiken tarkoituksena on halutun kaltaisen talousjärjestelmän ylläpito ja se, että ihmiset saataisiin kuluttamaan. Myös raharikkaiden intressien ajaminen on kaiken tarkoituksena. Ihmisten halutaan mieltävän itsensä kuluttajina.

Tänään taas sai naureskella "tärkeitä" pörssikurssien 2017 kehityksestä kertovia uutisia. Näitä uutisia aina toistetaan kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Oikeesti millään pörssillä ei ole mitään merkitystä maailmassa, ja ihmiselo sujuisi mainiosti ilman sitä.

Näinhän se menee - ja kun on kerran tuon keinotekoisuuden tajunnut, ei siihen enää tunne mitään mielenkiintoa. Sienet poistavat aivopesua, sanotaan (Morpheuksen olisi pitänyt syöttää Neolle taikatatteja eikä punaista pilleriä), mutta ilman niitäkin: kun on kerran nähnyt laatikon ulkopuolelle (tai sen, kuinka syvä kaninkolo on), ajatus takaisin laatikkoon puristumisesta tuntuu mahdottomalta.

Vierailija
31/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen noin viimeisen vuoden aikana tajunnut sen, että useimmat ihmiset elävät maailmassa suuressa manipulaatiossa, joka tietoisesti saadaan aikaan mm. mainonnalla ja haluttujen asioiden painottamisella mediassa niin paljon, että ne aivopesevät ihmisen vuosien myötä. Kaiken tarkoituksena on halutun kaltaisen talousjärjestelmän ylläpito ja se, että ihmiset saataisiin kuluttamaan. Myös raharikkaiden intressien ajaminen on kaiken tarkoituksena. Ihmisten halutaan mieltävän itsensä kuluttajina.

Tänään taas sai naureskella "tärkeitä" pörssikurssien 2017 kehityksestä kertovia uutisia. Näitä uutisia aina toistetaan kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Oikeesti millään pörssillä ei ole mitään merkitystä maailmassa, ja ihmiselo sujuisi mainiosti ilman sitä.

Näinhän se menee - ja kun on kerran tuon keinotekoisuuden tajunnut, ei siihen enää tunne mitään mielenkiintoa. Sienet poistavat aivopesua, sanotaan (Morpheuksen olisi pitänyt syöttää Neolle taikatatteja eikä punaista pilleriä), mutta ilman niitäkin: kun on kerran nähnyt laatikon ulkopuolelle (tai sen, kuinka syvä kaninkolo on), ajatus takaisin laatikkoon puristumisesta tuntuu mahdottomalta.

Tuo on aivan täyttä tuubaa.

Vierailija
32/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän moni on sitä mieltä, että huumeet pitää laillistaa.

Luuletteko te ihmiset, että ovat kiellettyjä vain ihmisten kiusauksi?

Niihin on oikeasti syynsä. Osa ovat oikeasti vaarallisia, osa erittäin koukuttavia eikä käyttö onnistu samoin alkoholin..

Miksi ihmeessä nuo laillistaa???

Itselläni ainakaan ole mitään halua saada päätäni sekaisin..

Korkeintaan juon pari kaljaa joskus.

Ap, muista seuraavan kerran kännyllä kirjoittaessasi että ns.-lyhenteen jälkeistä sanaa EI kirjoiteta isolla alkukirjaimella vaikka se kännykkä muuta väittäiskin.

Vierailija
33/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Jeppe on kipeänä sängyn pohjalla vieroitusoireissaan ja miettii kuumeisesti mistä saisi rahaa seuraavaan annokseen, johtuuko se laittomuudesta?

Nii. Eli siis tarinahan menee niin, että Jeppe jäi kiinni päihteiden käytöstä parikymppisenä poliisille, josta seurasi merkintä potkut töistä ja merkintä rikosrekisteriin. Laittomuudesta oli siis selkeää hyötyä kaikkien kannalta.

Vierailija
34/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan täyttä tuubaa.

Minustakin sinun näkökulmasi on aivan väärä, mutta jos se tekee sinut onnelliseksi, pidä siitä kiinni. Niin minäkin teen.

Vierailija
35/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin ollut tavallaan hyötyä huumeiden laittomuudesta. Käytin paljon kaikenlaista ennen raskautta, äitinä olen kieltäytynyt huumeista koska en halua pelätä sitä riskiä, että jäisin rikoksesta kiinni ja lapsi vietäisiin tai tulisi muita ongelmia. Näin myös riippuvuuden mahdollisuus on olematon.

Vierailija
36/41 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ainakin ollut tavallaan hyötyä huumeiden laittomuudesta. Käytin paljon kaikenlaista ennen raskautta, äitinä olen kieltäytynyt huumeista koska en halua pelätä sitä riskiä, että jäisin rikoksesta kiinni ja lapsi vietäisiin tai tulisi muita ongelmia. Näin myös riippuvuuden mahdollisuus on olematon.

Jaa...? Itse kieltäydyn äitinä päihteistä koska haluan olla turvallinen ja selväpäinen vanhempi lapsilleni, heidän takiaan. En siksi että pelkäisin jääväni kiinni rikoksesta tai joutuvani ongelmiin sosiaalitoimen kanssa.

37/41 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan sinäpä sen sanoit. Ei sillä ole merkitystä tekeekö joku murhan huumepäissään vai alkoholivaikutuksen alaisena. Ihminen joka ei osaa käyttää päihteitä vaan viihde mielessä. On minusta automaattisesti sairas. Itse oon kokeillu ihan kaikkee. Ja pystyn joka kerta olemaan ihan normaalisti plus sen jälkeen ajattelen vaan et oli kiva vkl mut nyt vähän taukoa. Eli kyllä se on siitä omasta pääkopasta kiinni tuleeko susta huumeriippuvainen tai alkoholisti.

Vierailija
38/41 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pettynyt ihan samaan asiaan. Koska suomalaiset ovat alkoholisteja niin huumeiden myötä tästä tulee zombieland.

Just näin! Mutta tätä ei käyttäjät itse tajua.

Vierailija
39/41 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Niin, olisikohan siihen jokin syy, mitä sinä et ymmärrä, ja jossa sinä oletkin ehkä väärässä? Oletko ajatellut näin päin?

Taidat olla täysi ääliö? En ainakaan kuvasi perusteella ottaisia juttujasi vakavasti

T. Ap

Miten kuvasta voi arvioida toisen älykkyyttä ja ymmärrystä? Minusta hyvä kuva. Nätti tyttö. Ettet vain olisi kade? ;)

Vierailija
40/41 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytön rankaisemisesta ei ole kuin haittaa. Sen vielä ymmärrän miksi myynti on kielletty, mutta siinäkin on huonot puolensa. Joitakin se vaan ohjaa haitallisempiin ja epäpuhtaampiin aineisiin ja/tai rahoittamaan käyttöä rikoksilla. Itse olisin ainakin skarpimpi jos saisin lääkkeeni laillisesti reseptillä. (Tai parastahan olisi jos voisin lopettaa mutta sitten joutuisin irtisanoutumaan töistä ja käyttämään kaikki säästöni).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi