Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Juhana Vartiaisen mielestä pitää menetellä jos pariskunnan toisella on työtä mutta toisella ei ole?

Vierailija
05.01.2018 |

Eikä myöskään paikkakunnalla ole sopivia työpaikkoja tarjolla? Miten ihmeessä tässä tilanteessa pitäisi toimia? Ja talon/asunnon myyminen voi olla erittäin vaikeaa myöskin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä ihmettelyä. Mutta olenkin jo niin vanha, että olen elänyt ajan, jolloin työikäistä ja työkykyistä suomalaista ei makuutettu yhteiskunnan rahoilla kotisohvalla. Perheellisellä vaihtoehtoina on, että matkustaa pidemmän matkan päivittäin töihin. Tai asuu viikot toisella paikkakunnalla, missä on töitä, ja tulee viikonlopuiksi kotiin. Tai jos ei halua toiselle paikkakunnalle töihin, perhe laskee elintasoaan siten, että yhden palkalla tulee toimeen. Näin tehtiin ennen ja tähän ollaan menossa tulevaisuudessakin.

Vierailija
22/25 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ihmettelyä. Mutta olenkin jo niin vanha, että olen elänyt ajan, jolloin työikäistä ja työkykyistä suomalaista ei makuutettu yhteiskunnan rahoilla kotisohvalla. Perheellisellä vaihtoehtoina on, että matkustaa pidemmän matkan päivittäin töihin. Tai asuu viikot toisella paikkakunnalla, missä on töitä, ja tulee viikonlopuiksi kotiin. Tai jos ei halua toiselle paikkakunnalle töihin, perhe laskee elintasoaan siten, että yhden palkalla tulee toimeen. Näin tehtiin ennen ja tähän ollaan menossa tulevaisuudessakin.

Sä olet nyt jäänyt jonnekkin 70- ja 80-luvulle, jolloin kaikille halukkaille riittikin töitä.

Nyt niitä töitä ei oikeasti ole. Ei siinä matkustelut paljoo auta, ku töitä ei ole missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos molemmille on töitä, niin sinunko mielestäsi ei voi asua erossa tai erota?

Vierailija
24/25 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Juhana vaan Kokoomus. Juhana on vain valittu ottamaan iskut vastaan.

Vierailija
25/25 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ollessani hain myös ulkomailta töitä. Työttömyys ei ole minulle vaihtoehto. Jos olisin saanut toisesta maasta töitä, olisin muuttanut sinne ensin yksin. Vaihtoehdot sen jälkeen olisivat olleet työn löytyminen Suomesta tai miehelle työ uudelta paikalta jolloin koko perhe olisi taas yhdessä. Sain onnekseni paikan Suomesta mikä oli suuri ihme.

En ymmärrä ollenkaan tätä vinkumista asiasta. Pitäisi ilmeisesti kaikki kantaa nenän eteen ja mitään itse ei edes yritetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä