Ammatit, jossa tienaa alle 2000 kk
Kommentit (38)
Nämä työpaikat kilpailevat kovasti työttömyyden kanssa, sosiaaliturva taitaa voittaa seuraaan palkkakilpailutuksen. Järkevä ja laskelmoiva ihminen menee sinne, missä eniten maksetaan.
Työttömänä säästää myös matkakulut ja voi tehdä vapaa-ajalla kaikkea pientä kuten esim ostaa ja myydä netissä tai kirppareilla tavaraa tai vaikka mitä ja käytää aikaa talouden hoitoon jne...
Olin opiskeluaikoina kesällä STV:llä piiri-vartijana, en nyt muista markka-ajan palkkaa mutta se oli tosi surkea jos ei päässyt tekemään ylitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Tienaako vartija alle 2000?!
Tienaa: https://www.securitas.fi/tyopaikat/faq/palkkaus-ja-tyoskentelyajat/
Näissä toki pitää muistaa, että useilla on lisiä, koska vartiointia tehdään myös iltaisin, yöllä ja viikonloppuisin, eli käytännössä palkka voi olla ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä työpaikat kilpailevat kovasti työttömyyden kanssa, sosiaaliturva taitaa voittaa seuraaan palkkakilpailutuksen. Järkevä ja laskelmoiva ihminen menee sinne, missä eniten maksetaan.
Työttömänä säästää myös matkakulut ja voi tehdä vapaa-ajalla kaikkea pientä kuten esim ostaa ja myydä netissä tai kirppareilla tavaraa tai vaikka mitä ja käytää aikaa talouden hoitoon jne...
Joo, kyllä me tiedetään, ettette te hae töitä.
Valtiolla toimistotöissä alkaa palkat ykkösellä.
Puutarhurit ja muut puutarhoilla/kasvihuoneilla työskentelevät.
Lähihoitaja,Laitoshuoltaja,siivooja, lastenhoitaja, kaupan kassa.
Paljonko kynsiteknikot tai manikyristit tienaavat? Olisko alle parin tonnin luokkaa palkat noissa kauneusalan ammateissa?
Kokopäiväisenä en todellakaan tekisi mitään alle 2000e/kk palkalla. Kokoomuksen unelma on alle 1000e/kk kokopäiväiset työpaikat Baltian maiden tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Citywork ja huono palkka on varma.
On muuten aivan järkyttävän paska vuokrafirma. Mulle tarjottiin raksan apparin hommaa tuolta jokunen vuosi sitten ennen kun olin jatkanut opiskeluita, mutta ei päästy yhteisymmärrykseen palkasta. Mulla oli tuolloin raksan amiksen paperit ja jonkun verran kokemustakin. Raksaliiton mukaanhan pelkästään amiksen papereilla olevalle pitää maksaa 2 luokan palkkaa mikä oli tuolloi about euron enemmän kuin 1 luokka. Cityworkin kaveri oli sitä mieltä, että ei voi kyllä maksaa mitenkään niin paljoa kun ei asiakkaat suostu maksamaan sen tason tehtävistä. No lopputulos oli, että itse pitäydyin 2 luokan palkassa ja tyyppi jatkoi soittelua muualle. Menin sitte SOL.ille ja nuo maksoivat omasta tahdostaan suoraan 3 luokkaa.
Mutta kuitenkaan en suosittele vuokratyötä kenellekkään!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaako vartija alle 2000?!
Tienaa: https://www.securitas.fi/tyopaikat/faq/palkkaus-ja-tyoskentelyajat/
Näissä toki pitää muistaa, että useilla on lisiä, koska vartiointia tehdään myös iltaisin, yöllä ja viikonloppuisin, eli käytännössä palkka voi olla ylikin.
Nuo 2000 peruspalkat on todellakin esimiesasemassa olevia, mitään perusvartijoita, vaan näillä se palkka on ikävä kyllä tuo alle 1700.
Iltatyölisä on 18-22 1e/h ja yölisä 2,20e/h. Lauantailisää ei ole.
Hoiva- avustaja/ palvelukotiavustaja (vaativat koulutuksen), hoitoapulainen (ei vaadi koulutusta, perehdyttäminen riittää).
Vierailija kirjoitti:
Citywork ja huono palkka on varma.
Vanha ketju, mutta huono palkka on varma .
Teollisuustyöntekijä ilman lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla toimistotöissä alkaa palkat ykkösellä.
Valtiolla moni muukin homma vajaa 1900. Jos ei kokemuslisiä. Tullissa jne.
Itse tein pelkkää yötä 11h vuoroja ja palkka hyvin harvoin meni yli tuon rajan.