Olen KORVAAMATON työntekijä firmalle
Aika harva voi sanoa olevansa omassa työssään korvaamaton. Minulla on siitä onnellisesti asiat, että voin sanoa niin. Minulla on firmassamne AINOANA kokonaisvaltainen tietämys kriittisistä asioista. Ainoastaan minä osaan korjata tietyt ongelmat. Työpaikkani on 100 % varma tämän vuoksi.
Seija, 54
Kommentit (29)
Firman ylimääräinen kuluerä kirjoitti:
Olet siis yksinyrittäjä?
M kirjoitti:
Nykyinen työpaikka menisi nurin jos ottaisin lopputilin,täysin varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Kaiverruta se hautakiveesi.
tuuli
Hah, trollit kiejoittavat aina viestin loppuun fiktiivisen naisen nimen ja perään iän. 😂
Näiden "korvaamattomien" työpaikoilla johto hoitaa hommat leväperäisesti. Yhdelläkään työntekijällä ei saa olla yritykselle elintärkeää tietoa, joka on vain työntekijän tiedossa. Jokaisella työpaikalla pitää olla ohjeistus, jonka perusteella kuka tahansa voi jatkaa töitä, jos vaikka tämä korvaamaton työntekijä kuolee matkallaan töihin. Näin eräs konsultti kävi kertomassa omalla työpaikallani 2000-luvun alussa. Näin sitten tehtiin siinäkin työpaikassa ja nykyisin tuo lienee tapana jokaisessa muussakin.
Meillä yksi kyvittelee olevansa korvaamaton. Ei siksi suostu opettamaan työtehtäviään kenellekään muulle. Ja sooloilee eikä pidä sovituista asioista kiinni. Firma on menossa nurin hänen takiaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva voi sanoa olevansa omassa työssään korvaamaton. Minulla on siitä onnellisesti asiat, että voin sanoa niin. Minulla on firmassamne AINOANA kokonaisvaltainen tietämys kriittisistä asioista. Ainoastaan minä osaan korjata tietyt ongelmat. Työpaikkani on 100 % varma tämän vuoksi.
Seija, 54
Seija! Kahvitauko on ohi. Nyt takaisin työpisteelle.
Huomenna aloittaa Joni 23v. Opeta hänelle kaikki mitä tiedät. Jonin pitää osata asiat kesälomiin mennessä.
Kesästä puheenollen varaan meille kehityskeskustelun juuri ennen lomakauden alkamista. Katsotaan vähän eri funktioiden tarpeellisuutta ja työnkuvaasi. Talous on mitä on joten arvaat varmaan keskustelun sisällön. Saamme kuitenkin varmasti kaikkia osapuolia miellyttävän "paketin" tehtyä, joten nyt vaan ilman huolia takaisin työn ääreen.
Hyvää päivänjatkoa!
Välitason Ruoska
Korvaamatonta työntekijää ei ole olemassakaan. Se yksityisyrittäjäkin voi panna lapun luukulle, ja joku muu tulee kyllä paikkaamaan sen tuottamasi palvelun jättämän kolon.
Hyvä Seija, olet paras!