Koulunkäyntiavustaja!
Kannaattaako hakea koulutukseen, vai onko mahdollisuutta saada töitä merkonomipohjalta? Kokemuksia kellään?
Kommentit (7)
henkisesti rankkaa työtä, mutta lapset on ihania ja viihdyn työssäni. Palkka on huono mutta teenkin vain 6 tunnin päiviä mikä sopii hyvin oman lapsen kannalta.
ainakin meilläpäin otetaan työkkäristä väkee koulunkäyntiavustajiksi kun niistä saa työllistämistukee ja koulutusta ei monellakaan ole.
En osaa sanoiksi pukea sitä halveksuntaa, mitä tunnen sitä tyyliä kohtaan, millä kouluavustajia kohdellaan. Miten tärkeitä he ovatkaan luokassa. Ovat niin oppilaiden kuin opettajankin apuna.
eron kyllä huomaa jo siinä oletko koulun palkkaama vai työvoimatoimiston kautta tullut . Itse tunnen olevani tasavertainen opettajien kanssa , koska mulla on taas kokemusta ja koulutusta siinä työssä mitä mä teen koulussa
koulunkäyntiavustajia koulutetaan ennennäkemätön määrä työttömiksi. Palkka ja arvotus huono ja työmaalla hierarkia tulee vastaan!
Aivan hävytöntä on kouluavustajien kohtelu ja palkkaus. Mutta kyllä vaan oppilaat niin kovasti heistä hyötyisivät.