Teen kuuden tunnin päivää paikassa jossa on ennenkin tarvittu työntekijä kahdeksaksi tunniksi
Tämä selvisi kun juttelin erään ihmisen kanssa joka oli aiemmin tehnyt työtä jota itse teen. Nykyinen työkaverini väittää, että kahdeksan tunnin työajassa oli liikaa "löysää" ja että aiemmin paikallani ollut oli asiasta samaa mieltä. Nyt kun juttelin tämän toisen henkilön kanssa hän oli asiasta aivan ihmeissään, koska mistään tällaisesta he eivät olleet kuulemma työssä puhuneet.
Ongelma on, että työaika on mitoitettu niin tiukaksi etten pysty pitämään edes lakisääteisiä taukoja, mutta tämä nykyinen työkaveri torppaa kaikki pyrkimykseni muuttaa asioita paremmiksi. Hän on itse melkoinen marttyroija joka nauttii saadessaan "kärsiä" työssään ja jolle tuntuu olevan asiakaspalvelua tärkeämpää noudattaa jokaista työnantajan asettamaa sääntöä pilkulleen.
Tuntuu pahalta valittaa hänestä selän takana, mutta toisaalta hän on haukkunut kaikki työntekijät jotka ovat olleet tässä työssä minua ennen. Pomolle tämä ihminen on aina mielin kielin. Sekin vielä, että hän valittaa passiivis-aggressiivisesti tyyliin "taasko tää homma jää mulle?!" tai pyörittelee silmiään jos jokin asia ei mene kuten hän haluaa. Hän saattaa myös valittaa epäsuorasti jos joku asiakas on valittanut siitä etten ole käyttänyt työvälinettä x työssä, vaikka niiden käyttäminen on kielletty. Ja jos en kykene tähän kuuteen tuntiin tekemään töitä maksimaalisen hyvin tai olen jostain kumman syystä väsynyt enkä aivan kartalla hän saattaa sanoa, että "pitäisikö sun käydä perehdytys uudelleen".
Kiitos kun sain länkyttää.
Kommentit (3)
Meidän osastolla on kuusi henkilöä. Ennen henkilöitä on ollut kahdeksan ja työ on noista ajoista lisääntynyt. Me kuusi teemme enemmän töitä kuin kehdeksan aikaisemmin. tuota en tiennyt tullessani töihin. Huomaan, että olevani aivan puhki väsynyt, enkä voi irtisanoutua, koska tarvitsen rahaa ihan joka kuukausi. Ei ole varaa karenssiin, Työ ei ole millään lailla omaa alaani.
Tuossa työssä siis VOISIN tehdä kahdeksaa tuntia, mutta tämä työkaverini on pitänyt sitä "turhana" ja ilmoittanut tämän esimiehille. Sitten hän ihmettelee miksi työpari vaihtuu suunnilleen joka vuosi. Hän myös valittaa kun työtä on "niin paljon". Niin, jos tekisin sitä kahdeksaa tuntia voisin tehdä osan siitä työstä...huoh. Nyt teen kahdeksan tunnin työpäivän käytännössä kuudessa tunnissa, koska on niin jumalaton kiire!
Otan myös osaa puolestasi. Tuo on ihan hirveää ja siitä näyttää tulevan tapa kaikkialla. Sitten on työkaverini tapaisia tyyppejä jotka haluavat orjuuttaa sekä itsensä että muut kun pitää olla pomoille mieliksi! AP
Sekin vielä, että hän ihmettelee miksi hänen työpareillaan on tapana saikuttaa tai miksi työnantaja kohtelee häntä eriarvoisesti muihin firman työntekijöihin nähden...hän osaa kyllä olla ihmisenä todella mukavakin ja hänen kanssaan on helppo keskustella, mutta hän on myös huono ottamaan näissä asioissa kritiikkiä vastaan ja valittaa myös jos kritiikkiä ei anna. Huoh. Vaikea ihminen. AP