Joko täällä on kokemuksia synnytyksestä Espoon uudessa sairaalassa?
Millainen kokemus? Synnytän siellä keväällä ja jännittää. Edellinen synnytys vuonna15 sujui sinänsä hyvin, mutta se os.6 oli ihan kauhea! Ei siis oltu perhehuoneessa vaan 4heng huoneessa, en saanut nukuttua siellä yhtään ja kätilöt olivat tosi tumpeitä,kiireiisä ja työhönsä kettuuntuniet?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan mihin joudutaan. Mulla synnytys voi olla nyt koska vain, kun mennään jo yli rv 41. Jorvissa olisi tarkoitus synnyttää.
Mitä ne on neuvolassa sanoneet? Soitatako siis siihen vanhaan puh numeroon ja menet Turuntie 150 osoitteeseen?
On aika hurjaa, että synnyttämään pitäs mennä, mutta ei hajuakaan mihin...?!
Onnea loppumetreille ja rutistukseen!
Mulla on synnärin numero. Eiköhän ne sieltä osaa ohjata mut oikeaan paikkaan, kun hetki tulee.
Minä jouduin Esbålaisena synnyttämään Lohjalla. Kauhea tahra lapseni menneisyydessä jo valmiiksi.
Ainkauhee, tuliko syntymäpaikaksi Lojo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan mihin joudutaan. Mulla synnytys voi olla nyt koska vain, kun mennään jo yli rv 41. Jorvissa olisi tarkoitus synnyttää.
Mitä ne on neuvolassa sanoneet? Soitatako siis siihen vanhaan puh numeroon ja menet Turuntie 150 osoitteeseen?
Mulla on synnärin numero. Eiköhän ne sieltä osaa ohjata mut oikeaan paikkaan, kun hetki tulee.
Minä jouduin Esbålaisena synnyttämään Lohjalla. Kauhea tahra lapseni menneisyydessä jo valmiiksi.
Aika noloa. Mä olen vantaalainen ja silti synnytin Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa. Mä olen vantaalainen ja silti synnytin Espoossa.[/
Lapsesi sai paremmat lähtökohdat
No nyt ovat jo ensimmäiset pienokaiset syntyneet uudessa sairaalassa. Äitien kokemuksia?
Synnytyin pari päivää sitten Espoon uudessa sairaalassa. Yleiset tilat olivat vähän toimistomaiset ja kolkot, mutta tosi siistit ja rauhallista oli. Synnytysosastolta oli aivan mahtavat maisemat ulos yhdestä isosta ikkunasta käytävän päässä, siinä oli mukava katsella maisemia ja samalla keskittyä hengitykseen. Ihanaa kun oli oma huone alusta lähtien, ei tarvinnut sinnitellä avauskipujen kanssa missään kolmen hengen huoneissa.
Henkilökunta oli tosi ammattitaitoisia ja ystvällisiä, tosin aivan pihalla mistä löytyi mikäkin väline kun olivat vasta uuteen taloon siirtyneet. Lapsivuodeosastolla oli perhehuoneita kaikki, ihanan rauhallista kun ei kuullut muiden vauvojen itkua eikä muita äitejäkään näkynyt kun kaikki olivat linnoittautuneet omiin huoneisiinsa. Miinusta oli se että miehen tm tukihenkilön vuode oli kova nojatuoli jonka sai auki sängyksi mutta se oli ilmeisesti tosi epämukava nukkua. Ja imetydtuolia ei ollut huoneissa,ä. Myöskin kaikki vierailijat oli kielletty influenssa epidemian vuoksi, tämä oli itselle kova pettymys kun olisi halunnut sukulaisia katsomaan tuoretta vauvaa.
Kaiken kaikkiaan tosi kiva sairaala ja mielellään synnyttäisin juuri siellä uudestaan! Esikoinen syntyi kättärillä, henkilökunta oli tympeää ja tilat ankeat eikä yhtään omaa rauhaa saanut kun joutui jakamaan huoneen kolmen muun äidin ja vauvan kanssa.
Kiitos kun jaoit kokemuksen ja onnea vauvasta!
Minä synnytin uudessa sairaalassa eilen. Ei sattunut yhtään! Aivan ihana kokemus. Vanhassa sattu ihan sikana ja tuli repeämiä.
Sukulaiseni synnytti viime viikolla siellä ja kehui paikkaa! Harmikseni en tuon jo mainitun vierailukiellon takia päässyt tsekkaamaan uusia tiloja.
Ei se synnäri mikää sukukokouspaikka ole
Synnytä Hämeenlinnassa. Meillä meni ainakin hyvin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUS on päättänyt, että Jorvin synnytyspuolen sektiot tehdään jatkossa kätilöavusteisina. Kätilöt korvaavat leikkaus- ja anestesiahoitajien työt synnytyssalityönsä ohessa tämänhetkisen suunnitelman mukaan toukokuussa....
Ei voi olla totta! Kätilön ja anestesiahoitajan työt ovat aivan erilaisia. Ei kätilö voi toimia anest.hoitajana ilman monen vuoden koulutusta. Onko tässä joku kuppanen pikakoulutus-systeemi vai mikä? En usko tuohon, että HUS voisi näin vaarantaa äidin ja lapsen hengen. Älkää käsittäkö väärin: kätilö on huippuammattilainen synnytyksen hoidossa, muttei tosiaankaan leikkaussalissa.
Kätilöillä on myös sairaanhoitajan tutkinto, ja ollaan kyllä perehdytettävissä myös leikkaussaliin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUS on päättänyt, että Jorvin synnytyspuolen sektiot tehdään jatkossa kätilöavusteisina. Kätilöt korvaavat leikkaus- ja anestesiahoitajien työt synnytyssalityönsä ohessa tämänhetkisen suunnitelman mukaan toukokuussa....
Ei voi olla totta! Kätilön ja anestesiahoitajan työt ovat aivan erilaisia. Ei kätilö voi toimia anest.hoitajana ilman monen vuoden koulutusta. Onko tässä joku kuppanen pikakoulutus-systeemi vai mikä? En usko tuohon, että HUS voisi näin vaarantaa äidin ja lapsen hengen. Älkää käsittäkö väärin: kätilö on huippuammattilainen synnytyksen hoidossa, muttei tosiaankaan leikkaussalissa.
Kätilöillä on myös sairaanhoitajan tutkinto, ja ollaan kyllä perehdytettävissä myös leikkaussaliin!
Älä viitsi. Leikkaussalissa anestesia- tai instrumenttuhoitajana ei tosiaankaan voi toimia kuin niihin erikoistuneet hoitajat. Jos siellä kätilö tai vuodeosaston sh yrittää toimia, tulee ruumiita.
Oudolta kuulostaa, kun ane pitää olla talossa pienemmissäkin toimenpiteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Leikkaussalissa anestesia- tai instrumenttuhoitajana ei tosiaankaan voi toimia kuin niihin erikoistuneet hoitajat. Jos siellä kätilö tai vuodeosaston sh yrittää toimia, tulee ruumiita.
Tätä on jopa tutkittu, kätilöiden perehdytystä leikkaussaliin.
http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/107114/Mattila_Sarita%20ja…
Ja toinen tutkimus aiheesta:
http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/112107/Kurkinen-Karjalaine…