Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin Turkuun junalla

Nimetön
04.01.2018 |

Hei! Haluaisin mennä yksin Turkuun päiväksi junalla, mutta mietin mitä mun vanhemmat sanoisivat ja saisinko heiltä rahaa junalippuun, syömiseen ja johonkin muuhunkin?

Olen 13-vuotias tyttö.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy matkaan?

Olet tyhmä jos menet tapaamaan nettituttua.

Vierailija
2/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuota kannata kysyä vanhemmilta mieluummin kuin mammapalstalta.

Vierailija
4/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi on juuri sillä rajalla, että voivat vastata kummin päin vain.  Oma 13-vuotias poikani on matkustanut yksin junalla tuollaisia matkoja.

Vierailija
5/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentistasi. Haluaisin kerrankin mennä yksin Turkuun päiväksi, mutta kun mä asun ns.käpykylässä missä ei ole oikeen mitään.

Vierailija
6/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäsi on juuri sillä rajalla, että voivat vastata kummin päin vain.  Oma 13-vuotias poikani on matkustanut yksin junalla tuollaisia matkoja.

Millaisia matkoja? Ap ei kertonut mistä matkaisi Turkuun.

Vierailija
7/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustin 6-vuotiaana yksin Turusta Helsinkiin.Äiti laittoi junaan ja sukulainen oli Helsingissä vastassa.

Vierailija
8/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa mennä yksin Turkuun junalla. Sori kultapieni

t. 13v tytön äiti

Vierailija
9/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 13-vuotias kirjoitti:

Kiitos kommentistasi. Haluaisin kerrankin mennä yksin Turkuun päiväksi, mutta kun mä asun ns.käpykylässä missä ei ole oikeen mitään.

Ei Turku ole paljon käpykylää kummempi.Mitä aiot tehdä siellä,ostoksiako.Älä missään nimessä mene kenenkään nettitutun kanssa pois yleiseltä paikalta,eikä kenenkään auton kyytiin.

Vierailija
10/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sun reissun syy on? Haluatko vain kaupoille vai tapaamaan jotain tyyppiä vai mitä? Kyllä olen antanut mun tyttöjen käydä kaupungilla, mutta jutellaan kyllä tosi paljon kaikesta. Pitää olla joku järkevä syy. Ja pitää olla muutenkin luottamuksen arvoinen.

Vierailija
11/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko kaukana Turusta ja oletko matkustellut mihinkään yksin? Ei millään.pahalla mutta omaa tytärtäni en olisi noin nuorena päästänyt yksin isoon kaupunkiin

Vierailija
12/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että lapseni oppivat kulkemaan maailmalla. Kaikista vaaroistakin kyllä puhutaan. Siitä miten kannattaa toimia. Olen vähän järkyttynyt, kun lapseni ystävä (ovat nyt 16v) ei ikinä saa käydä missään vaikka on tosi kiltti tyyppi. Tarjosin jos haluaisi käydä meidän kanssa päivän viettämässä suuremmassa kaupungissa (ihan ilmaiseksi), muttei suostunut ja harvoin saa kodin ulkopuolella olla. Eikä tuloistakaan kiinni. Itsellä on pienemmät tulot.

Vierailija
13/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sulla joku kaveri kenen kanssa kävisit? Sitten vakuutat, että vastaat puhelimeen jos vanhemmat soittaa, et hyppää Aura-jokeen jne

Vierailija
14/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Ei kukaan halua mennä turkuun

Vierailija
15/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton ikäiset turkulaiset ainakin liikkuvat kaupungilla ihan ilman ongelmia, kuten minäkin aikoinaan.

Eikä sitä tekemistä nyt aamusta iltaan ole, varmasti riittää jos lähdet kotiin jollain viiden junalla ja tulet puolenpäivän aikoihin tänne. Tuota yksin matkustamista ihmettelen, eikö kaverin kanssa olisi mukavampaa?

- turkulainen

Vierailija
16/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13- tai 14-vuotiaana matkustin itse yksin ensimmäistä kertaa pikkukaupungista isompaan (yli 100 km), kun piti päästä kaupoissa kiertelemään yms. Eli varmasti riippuu vanhemmista pääsetkö, tuota nuorempana en varmaan olisi päässyt, kun olisivat varmaan ajatelleet, että maalla kasvaneena en osaa kulkea kaupungissa jne jne. Eli kannattaa kysyä mutta älä hirveästi pety jos sanovat ei vielä tässä vaiheessa.

Vierailija
17/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko kaukana Turusta ja oletko matkustellut mihinkään yksin? Ei millään.pahalla mutta omaa tytärtäni en olisi noin nuorena päästänyt yksin isoon kaupunkiin

Öh... mun tyttäreni matkusti tuossa iässä yksin lentokoneella Varsovasta Helsinkiin, vaihto oli Tukholmassa. Toki reissu oli tehty aikaisemminkin ja lentokentälle vietiin.

Mutta etteikö 13-vuotias voisi mennä yksin Turkuun ?

Mutta tosiaan, riippuu ihan reissun syistä. Päiväsaikaan, jos haluaa vaan mennä katselemaan paikkoja ja shoppailemaan, päästäisin kyllä.

Vierailija
18/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielisairauden henkivalta voi tarttua turusta misssän vaan, älä mene sinne, moni on joutunut suoraan hullulaan

Vierailija
19/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko kaukaa reissata? Jos ei ole vaihtoja tai muuta ongelmaa ja pystyt kertomaan porukoille meno- ja paluuajan niin kyllä luulisin sun pääsevän :)

Vierailija
20/20 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyttö pääsi tuon ikäisenä Turun keskustaan yksin tai kaverin kanssa. Asumme Turussa nykyään, mutta jo 7-vuotiaana matkusti bussilla yksin Turkuun, mutta sukulaiset oli vastassa asemalla.

Nyt tyttö on 16-vuotias ja mietin, uskaltaako päästää yksin Helsinkiin yhteen tapahtumaan, joka kestää aika myöhään.

Mutta älä mene, jos tarkoitus on tavata siellä jotain eri sukupuolta olevaa ihmistä, joka ei ole sukulaisesi (vaan pahimmassa tapauksessa nettituttu)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi