Miten perustelette itsellenne, jos teette työksemne esim. puhelinmyyntiä tai muuta täysin turhaa ja merkityksetöntä?
Suurin osa eri myyjistä lukeutuu samaan kastiin. Tympeää pakkomyyntiä, turhake-tuotteita, ja mikä pahinta: ahneiden sikojen pussiin pelaamista hymy huulilla. Kukaan ei tarvitse kaukoidästä raahattuja turhakkeita, joiden valmistamisessa on riistetty ihmisiä sekä luonnonvaroja, ja jotka päätyvät hyvin pian roskiin ja kuormittamaan lisää maapalloa.
Nykyinen voiton maksimointiin (joka toki ei tarkoita yhteisön, vaan hyvin pienen, yksityisen joukon voittoa) tähtäävä järjestelmä ja toimintatavat aiheuttavat vain saastumista ja kurjuutta.
Miten te pystytte tekemään työksenne jotain merkityksetöntä p*skaa? Vai ettekö vain ajattele asiaa sen kummemmin? Ei ole muutakaan?
Miltä tuntuu kaupitella jotain älytöntä ja olla osana edistämässä ylikulutukseen perustuvaa elämäntyyliä ja arvoja?
Oikeasti hyvät ja tarpeelliset tuotteet asia erikseen.
Kommentit (5)
Myyn lehtiä työkseni. Saan siitä palkan enkä elä muiden veronmaksajien rahoilla. Riittääkö perusteluksi?
Mä oon ylpeä kyvyistäni tehdä myyntiä ja markkinoida, lisäksi bisneksestä saa rahaa. En ole suorittavissa töissä, vaan markkinointitiimissä suunnitteluhommissa, lisäksi suunnittelen myyntikampanjoita tradenomin papereilla.
Mulle kasvoi hyvin vahva bisnesidentiteetti jo opiskeluaikoina ja koen liike-elämän arvot samaistuttaviksi. Raha tätä maailmaa pyörittää voisi olla mun motto.
Häpeämään en itseäni suostu, sillä teen tuottavaa ja arvostettua työtä ja rahaa. Enemmän hävettää vaikka downsiftaajat ja vihervassarit.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ylpeä kyvyistäni tehdä myyntiä ja markkinoida, lisäksi bisneksestä saa rahaa. En ole suorittavissa töissä, vaan markkinointitiimissä suunnitteluhommissa, lisäksi suunnittelen myyntikampanjoita tradenomin papereilla.
Mulle kasvoi hyvin vahva bisnesidentiteetti jo opiskeluaikoina ja koen liike-elämän arvot samaistuttaviksi. Raha tätä maailmaa pyörittää voisi olla mun motto.
Häpeämään en itseäni suostu, sillä teen tuottavaa ja arvostettua työtä ja rahaa. Enemmän hävettää vaikka downsiftaajat ja vihervassarit.
En pysty ymmärtämään tuollaista maailmankuvaa ja filosofiaa.
Olen täysin AP:n kannalla siinä, että "myynti, markkinointi ja bisnes" tuhoaa maailman turhalla krääsällä.
No se tuntuu tosi turhalta ja vihaan tuputtamista, mutta jotain on opintojen ohella pakko tehdä ja muuta en oo just nyt saanut. Lähden kävelee heti, kun jotain muuta löytyy.