Tarkistatteko ruokaostosten kassakuitin?
Näyttää olevan yllättävän yleistä, että kassakone lyö eri vähän hinnan kuin mitä hyllyssä lukee. Yleensä erot on pieniä mutta kuitenkin niinpäin, että kassakoneen lyömä hinta on yleensä isompi.
Kerran kävi niinkin, että aloin jo kassalla tutkimaan kuittia kun loppusumma tuntui aika isolta. Kuitissa luki WC-paperi x 48, jolloista en ollut ostanut. Kassa selitti, että oli vahingossa lyönyt muovikassin (0,2e) koodin väärin, jolloin tuotteeksi tulikin WC-paperipakkaus, joka maksoi 20e.
Kommentit (24)
Tarkistan aina ja heti kassalta päästyäni. Hämmästelen suomalaisten luottamusta kassajärjestelmiin ja -myyjiin, kun yleisin kommentti kassalla on "entrr" eli en tarvitse kuittia.
Vierailija kirjoitti:
Oliko C:llä alkava "kauppa"..??
Oli ihan K-Supermarket. Ap
Kyllä tarkistan. Aika ajoin virheitä löytyy. Esim.kaikkia alennuksia ei ole otettu huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ketjua - eli ei mikään yllätys...
Yleensä virheet on olleet vaan sitä luokkaa, ettei kassahenkilö ole huomioinut tuotteessa olevaa aletarraa ja olen maksanut viimeisiään vetävästä elintarvikkeesta normihinnan alennetun sijaan.
En tarkasta koskaan, vaikka tiedän että pitäisi. Ainoastaan jos loppusumma tuntuu mielestäni kovin suurelta, saatan katsoa kuitin. Ehkä kun ei ole rahasta tiukkaa, ei viitsi nähdä tuotakaan vaivaa.
En aina tarkista mutta kerään kuitit.
Tarkistan, varsinkin jos olen ostanut ale tuotteita
Mutta kuinka moni ryhtyy toimiin, jos tuotteesta on veloitettu liian vähän? Myönnän, että hiljattain totesin vain tyytyväisenä saaneeni Lidlistä kiivit perunoiden hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ketjua - eli ei mikään yllätys...
Tämän ketjun kaupoissa pikemminkin sääntö kuin poikkeus, ikinä en lähde kassalta ennen kuin olen kuitin tarkistanut. Käyn tämän vuoksi harvoin, mutta lähes joka kerta kone lyö “virheen” - kauppiaan eduksi.
Mä katson jo siinä kun se henkilö piippaa niitä tuotteita, että menee oikein. Tämä varsinkin Prismassa, jossa nykyään kassahenkilön virhe pitää mennä selvittämään infoon. Tuollainen asiakaspalvelu on niin huonoa, että jos kassalla käy vielä nin että virhe tulee, siinä minun katsellessani, niin lähden kävelemään maksamatta, ja ilman ostoksia, jollei myyjä kerran voi korjata virhelyöntiään siinä samalla hetkellä. En todellakaan enää maksa kahtakymppiä ensin liikaa, ja sitten kun olen maksanut ja ostokset pakannut, niin lähden niiden kanssa toiselle puolelle kauppaa, ja parkipaikkaa jolla autoni on, infoon odottelemaan 20 minuutiksi että saan rahani takaisin, kun koko kauppareissuni ei ole kestänyt kuin 15 minuuttia siihen mennessä. Eli kyllä, katso kuitin, ja varsinkin nyt, kun ysin jälkeen illalla saa lähiprismastamme elintarvikkeet joissa -30% tarra, vielä 30% halvemmalla, eli yhteensä miinus 60%. Aika paljon tulee kalliimmaksi kauppareissu, jos en huomaisi noin isoja virheitä edes sitten kuitista jälkeenpäin.
Tarkistan aina! Ihmettelen kovasti käytäntöä nykyään, kun kassa kysyy joka kerta, että tarvitsenko kuitin 🤔. Tottakai tarvitsen! Mikä tässä kyselyssä on taustalla, sillä eikö kuitti kuulu antaa kyselemättä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuinka moni ryhtyy toimiin, jos tuotteesta on veloitettu liian vähän? Myönnän, että hiljattain totesin vain tyytyväisenä saaneeni Lidlistä kiivit perunoiden hinnalla.
Minä myös havaitsin saaneeni ilmaisen sellerin, ei ollut Lidl, en käynyt oikaisemassa. Hiukan harmitti etten kaupassa nähnyt.
Tarkistan aina tuoterivit, joskus on samat toppahousut veloitettu kahdesti ja tarkistan että alennukset on huomioitu. Yksittäisiä hintoja en viikon ruokaostoksista pysty muistamaan/tarkistamaan.
Selaan kuitin läpi lykätessäni kärryjä kohti autoa, joten olen juuri neuvonnan kohdalla kun kuitti on käyty läpi.
Otan aina kuitin, aina en muista sitä tarkistaa mutta olen nuorempana tehnyt useissa kaupoissa tehnyt töitä ja tehnyt virheitä itsekkin vaikka muistan, että sain paljon positiivista palautetta mitä muut kassat eivät juurikaan saaneet. Toki kymmenen vuotta sitten miespuoliset kassat olivat vähän harvinaisempia.
Ja kyllä sitä muistan tehneeni "virheitä" joskus ihan vaan vittumaisille asiakkaille. Jos elämän ainoa ilo oli käydä päivittäin kaupassa riehumassa kassalle niin vedin kyllä joskus "vahingossa" esimerkiksi juuston pari kolme kertaa järjestelmään.
Tarkistan aina KAIKKI kassakuitit. Niissä on ollu liian usein virheitä. Siksi ota kuitin kassalta, saan rauhassa tutkia sen..
Tarkistan aina. Joskus on lyöty kahden nuudelipaketin sijaan 22 pakettia, yhden tyynysetin sijaan kaksi, ja sitten on ollut muita hintavirheitä tai alennukset eivät ole menneet läpi tms. Ja näitä on sattunut niin S-ryhmän kuin Keskon kaupoissa.
Kannattaa tarkistaa a i n a. Kun esim. on joku tarjous, tietyissä liikkeissä se ei ole kuitenkaan kassalle asti ehtinyt päivittyä. Käyn usein kaupassa vasta töiden jälkeen, ja kas tarjoustuotetta on myyty koko päivä normaalihinnalla. Sitten kassa vaan ihmettelee, "kun se ei ole täällä koneella."
Niin sitä on reilusti kustu ihmisiä silmään koko päivän. Kummallista, ettei päivän aikana yksikään henkilö ole asiasta huomauttanut, mukamas.
Tarkistan aina, jos ostan tarjoustuotteen tai ns. miinus kolmekybäsen.
"Oho, on tarjous jääny.."
Ei oo kerta eikä kaks ainakaan S-marketissa ku tuo on tullu kassan suusta.