Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjät kimpussa suomalaisessa kirjakaupassa

Vierailija
03.01.2018 |

Mä en ymmärrä miksi aina nykyään kirjakauppaan mennessä yksi tai pahemmassa tapauksessa useampikin tulee heti kysymään tarvitsenko mä apua. Siis herranjumala oikeesti. Usein oon kattelemassa ihan rauhassa ja sit joku tulee kärkkymään. Viimeksi kirjaa selatessa tuli myyjä taas kysymään tarviinko apua. Ai sivujen kääntämisessä?

Kuinka ärsyttävää... Jos tarvitsen apua niin osaan sitä kyllä kysyä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelisilmä olisi tosiaan kiva, mutta ehkä johto ei anna liikkumavaraa. Monesti sitä haluaa itse ensin vähän katsoa ja jos ei ala löytyä, sitten tarvitaan myyjää. Tosi monesti asiakkaan katseesta ja eleistä voisi jo lukea paljon.

Vierailija
22/31 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä myyjä huomaa kyllä kaipaako joku apua vai ei, asiakas yleensä silloin hakee myyjää katseellaan tai tulee kysymään apua. Jos taas asiakas on itsekseen syventynyt tutkimaan tuotteita, eikä hae katsekontaktia, hän ei yleensä kaipaa kenenkään tungettulua juuri siinä kohtaa. Ammattitaidosta se kiinni on, osaako myyjä hommansa vai ei.

Siinä ei paljon ammattitaidolla juhlita kun jokainen asiakas pitää tervehtiä ja tarjota apua, monesti vielä tietyn aikarajan puitteissa liikkeeseen sisään astumisesta. Olen tehnyt mystery shopper- keikkoja ja raporteissa nimenomaan kysytään tulevatko myyjät itse tervehtimään ja tarjoamaan apua, erikseen pitää mainita jos joutui odottamaan (tietty minuuttimäärä) ja ottamaan kontaktin itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn noilta aina, että missä on bondage-aiheista kirjallisuutta :D

Vierailija
24/31 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei, tarvitsetko apua?"

"En, katselen vain, kiitos."

Mitä kamalaa tuossa on? Mitä myyjän pitäisi tehdä, kierrellä reunoja pitkin ja vältellä katsekontaktia?

Suomalaisessa tykkään siitä, että myyjät oikesti tietävät paljon kirjoista ja lukevat niitä itse. Olen saanut paljon hyviä vinkkejä. Aina tullaan kysymään, että tarvitsenka apua kun astun kauppaan mutta jättävät "rauhaan" kun kerron, että en. Mielestäni tämä on vain hyvää asiakaspalvelua, jos siitä pahoittaa jotenkin mielensä niin se on oma ongelma sitten.

Mua taas ärsyttää tuo "katselen vain" -lause. Välillä se lipsahtaa omasta suusta. Ihan kuin pyytelisin jotenkin anteeksi, että haluan rauhassa etsiä itselle sopivia tuotteita ja tehdä ostopäätöksen.

Vierailija
25/31 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kassalla tehty lisämyynti pli kyllä ärsyttävää. Sen vuoksi Helsingin keskustassa usein menin suosiolla Akateemiseen kirjakauppaan mieluummin. Lisäksi Suomalaisessa kirjakaupassa on monesti Akateemista korkeammat hinnatkin.

Vierailija
26/31 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka paljonko on 2+2?

Vierailija
27/31 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi aina nykyään kirjakauppaan mennessä yksi tai pahemmassa tapauksessa useampikin tulee heti kysymään tarvitsenko mä apua. Siis herranjumala oikeesti. Usein oon kattelemassa ihan rauhassa ja sit joku tulee kärkkymään. Viimeksi kirjaa selatessa tuli myyjä taas kysymään tarviinko apua. Ai sivujen kääntämisessä?

Kuinka ärsyttävää... Jos tarvitsen apua niin osaan sitä kyllä kysyä.

Kaikista pahimpia ovat apteekin henkilökunta! Hyökkäävät kimppuun kuin yleiset syyttäjät tarjomaan apuaan. Kaikista parasta oli kun piti soittaa Yliopiston apteekkiin ja luuriin vastasi joku äijä. Ei yhdistänyt haluamaani apteekkiin vaan jankutti että miten voin auttaa. Lopulta kun esitin asiani niin äijä ei osannut vastata ja oli hiljaa luurin päässä. Ja ya:n palvelunurmeroon soittaminen maksaa maltaita, tuli rahastuksen maku!

Suosittelen, että otat yhteyttä chatin kautta. 

Olen aina saanut erittäin hyvää palvelua.

Vierailija
28/31 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pitää tarjota kassalla sitä sun tätä härpäkettä.

Mä taas luotan asiakkaan älykkyyteen, hän kyllä tietää itse mitä tarvitsee...joten en ikinä tyrkytä mitään.

Vierailija
29/31 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan myyjälle voi sanoa, että en ole ostoksilla, ole selailemassa ja kuluttamassa aikaani.

Vierailija
30/31 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas luotan asiakkaan älykkyyteen, hän kyllä tietää itse mitä tarvitsee...joten en ikinä tyrkytä mitään.

Minä saan palkkaa sen mukaan, miten paljon myyn eli tyrkytän ja teen kauppaa. Peruspalkan lisäksi on kiva saada myynneistä 50 - 200 e/kk ylimääräistä.

Vierailija
31/31 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan palkkaa sen mukaan, miten paljon myyn eli tyrkytän ja teen kauppaa. Peruspalkan lisäksi on kiva saada myynneistä 50 - 200 e/kk ylimääräistä.

Ja mitenkähän tämä tapahtuu? Mitä myyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi