Kysymys kuukautisista, en ymmärrä..?
Ku puhutaan, että on raskaana ja kuukautiset myöhästyy niin myöhästyykö ne vaan et ne kuitenki tulee vai eikö ne enää tuu raskauden aikana mä en ymmärrä. Mulla on kuukautiset ollu vasta viime kesästä ja oon tutustunu kuukautisiin, mut tota osaa en ymmärrä ja en uskalla kysyy keneltäkää. :D En tiiä mikä siinä nolottaa...
Kommentit (6)
Kohtu valmistautuu raskauteen. Jos raskaus ei ala, paksuntunut kohdun limakalvo irtoaa, tämä on kuukautiset.
Raskaana ollessa kuukautisia ei tule, koska kohdun limakalvolla ei ole syytä irrota. (Jos sinulla on esim. kaksihaarainen kohtu tai herttakohtu, niin voi olla mahdollista että toisen kohdun limakalvo irtoaa normaalisti, mutta raskaus jatkuu silti).
Nainen ei tule raskaaksi pyhästä hengestä eikä uimahallista, siihen vaaditaan seksiä.
Kuukautiset eivät tule raskauden aikana.
Niitä ei tule ollenkaan. Myöhästymisestä puhutaan sen takia, että se on ensimmäinen raskauden merkki, että kuukautiset jää tulematta, siis myöhästyy. Se on kieltämättä harhaanjohtavasti sanottu, koska eihän ne myöhästy, vaan jää kokonaan pois. Joskus saattaa tulla kuukautisten aikaan hiukkasen verta, mutta se on normaalia.
Eikä tarvii nolostella yhtään kysymistä. Ihan tavallisia asioita, joita ei välttämättä tiedä.
Raskauden aikana ei yleensä tule kuukautisia (joillakin voi tulla, mutta se on harvinaisempaa. Lisäksi raskauden alkuvaiheessa voi tulla kiinnittymisvuotoja, jotka ovat kuukautisten kaltaisia). Kun kuukautiset ovat säännölliset ja ovat yhden kerran myöhässä, se on usein ensimmäinen merkki, josta voi päätellä olevansa raskaana. Kuukautiset kuitenkin loppuvat raskauden alettua. Raskauden alkamispäivä lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä, eli raskaus on yleensä kaksi viikkoa "tuoreempi" kuin viimeiset kuukautiset (koska hedelmöitys on tapahtunut vasta kierron puolivälissä n. kaksi viikkoa jälkikäteen).
Kiitos hei kaikki. :) Oon taas viisaampi. Sain vastauksen kysymykseeni vähän kertausta ja uutta tietoo kans. :D Iso kiitos!
Jospa googlailisit jostain luotettavammalta sivustolta kuin keskustelupalstalta. Täältä saat yhtä luotettavaa infoa tyyliin "ekasta kerrasta ei voi tulla raskaaksi".