Mistä löytää nykyään sisäkön?
Siis aikuinen ihminen (ei auppari) joka tekee ruuat, siivoaa ja pyykkää kaikki vaatteet sekä hoitaa muut kotityöt. Hän saisi taskurahaksi korkeintaan muutaman satasen ja majoittaisin hänet asuntooni.
Kommentit (29)
Sisäkkö saa palkkaa, ei taskurahaa. Meillä on kodinhoitaja, työaika 30 h/vko (hänen omasta pyynnöstään, ehtii kotiin, kun lapsensa tulevat koulusta) ja palkka vähän yli 1800 e/kk. Tähän tietty sivukulut päälle.
Tuolla rahalla saisi helposti aktivoitua pari työtöntä
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla saisi helposti aktivoitua pari työtöntä
Mä voin tulla aktivoitumaan teille. Olettehan töissä silloin kun itse aktivoidun teillä?
Pidä nyt kiirettä värväyksessä, ap, ennen kuin ne potentiaaliset kotihengettäret rynnivät maalle piioiksi!
Anteeksi, luin varmaan väärin. Tarkoitatko, että etsit vaimoa?
Laita ilmoitus vuokrataan-palstalle. Alivuokraat huoneen asunnostasi, ja vuokra hoituu kotitöillä. Laillisesti tuo hoituu siten, että vuokra on esim. 350e/kk ja maksat palkkaa 650e/kk (eli n. 10-15h/vko).
Vierailija kirjoitti:
Siis aikuinen ihminen (ei auppari) joka tekee ruuat, siivoaa ja pyykkää kaikki vaatteet sekä hoitaa muut kotityöt. Hän saisi taskurahaksi korkeintaan muutaman satasen ja majoittaisin hänet asuntooni.
Vaimo? Äiti?
Nykyään on niin vaikea löytää hyvää palvelusväkeä.
Mä olin jo tulossa, mutta korkeintaan muutama satanen taskurahaa? Unohda
Saat kyllä hyvän sisäkön kun maksat kilpailukykyinen palkka. Minulla palvelija, joka ansaitsee 2000.
Barbro
Ilmeisesti ap:n äiti ei enää suostu ja vaimoa ei löydy.
Kaveri oli opiskeluaikana pienessä kerrostalossa talonmiehenä. Asunnon sai, ja sellainen kevyttä puolipäivä hommaa oli työt. Miksipä sama ei kävisi sisätiloissakin?
AP:n ajatushan on oikeastaan hyvä! Jos minä omistaisin vaikka kolmion, josta voi yhden huoneen antaa sisäkölle, ja hän maksaa vuokransa kotitaloustöinä. Asuttaisi kuten opiskelija solussa, mutta raha ei liikkuisi? Jos nyt soluasunto maksaa n. 400€/kk, ja verottajaa ei vaivata kummankaan osalta, niin montako tuntia olisit valmis tekemään normi kevyttä kotitaloustyötä kuukaudessa ilmaisen asumisen eteen? Ja tässä ei sitten ole mitään seksuaalista.
Jos olet rikas, tulijoita riittää. Varaudu lähentelyyn ja muista ostaa sisäkölle kerran kuussa Vuittonin laukku.
Työntekijälle täytyy tehdä nykyään terveydenhuolto yms sopimukset ts maksettava terveystarkastukset ja käynnit. Kotona käy ihmisiä tarkastamassa työturvallisuuden ja ergonomian. Eli palkkaaminen aiheuttaa paperi- ja rahavirtaa. Työntekijälle ei kerry eläke, jos pimeänä töissä, joten harva haluaa tehdä niin, eikä se ole luvallistakaan.
1960-luvulla ei ollut työehtovaatimuksia tai asumisvaatimuksia kuten nykyään.
Majatalo Amandassa oli yksi työhaastattelussa viime viikolla, ei saanut paikkaa. Kysy siltä.
No et ainakaan suomalaista sísäkköä saa, ehkä jostain Kauko-Idästä.