Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin sivuilla lukee, ettei suunitelmassa sovittujen tehtävien ilmoittaminen netissä ole enää mahdollista - mitä tarkoittaa?

Vierailija
03.01.2018 |

Siis omassa palvelussa.
Olen uusi työnhakija enkä ymmärrä tuota tekstiä. Milloin minun täytyy ilmoittaa työnhakuun liittyvistä toimista työkkärille ja miten? Tähän mennessä olen hoitanut tehtäviä ja kuitannut ne sitten palveluun. En ole kertaakaan tavannut yhtään työkkärin henkilökuntaa eikä minulle ole soitettu sieltä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa:

Kuittasin tehtävät ajoissa ja tuo teksti tuli, kun menin katsomaan, että milloin minun pitää seuraavan kerran tehdä jotain. Työnhakuni on voimassa. Kiitos siis kaikille vastaajille, käytännössä tuo teksti tarkoittaa kohdallani että olen hoitanut velvollisuuteni ja kaikki ok. Suunnitelma on tehty viime kuussa.

Jätin kuitenkin sen yhteydenottopyynnön koska ilmoittauduin erääseen työttömien verkkoryhmään, josta haluaisin tietää että täyttääkö se aktiivimallin vaatimukset. AP

Vierailija
42/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:

Ja siis tein sellaisen virheen, että en tallentanut tehtävien vastaanottoilmoitusta joten en voi tarkistaa, mitä siinä oikein luki (olin kiireessä enkä kotikoneella). Mutta mielestäni siinä ei ollut mitään päivämääriä esim. seuraavan suunnitelman tekemiselle tmv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli miten oli, tässä mättää kaikki. Ilmeisesti jossain vaiheessa työtön todetaan joka tapauksessa syyllistyneeksi ilmoitusvelvollisuutensa laiminlyöntiin. Verkossa ei voi päivittää tietojaan ja yhteydenotto puhelimella on mahdotonta, koska virkailijaa ei tavoita lukuisista yrityksistä huolimatta.

sitähän toio. karenssit laitetaan nyt pakottamalla. toi touhu alkaa olee kyllä liian törkeetä. jos et saa tehtyä tehtäviä niin heippa rahoille. mä kävin te-toimistossa. ei kukaan ottanu vastaan että vois kuittaa noi tehtävät.

Verkossa tehtävät voi kuitata vain määräpäivään asti, ei enää sen jälkeen. Lukee ohjeissa.

määränpää on huomenna. silti lukee toi kolmiotexti. en pääse kuittaamaan verkossa

Vierailija
44/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli miten oli, tässä mättää kaikki. Ilmeisesti jossain vaiheessa työtön todetaan joka tapauksessa syyllistyneeksi ilmoitusvelvollisuutensa laiminlyöntiin. Verkossa ei voi päivittää tietojaan ja yhteydenotto puhelimella on mahdotonta, koska virkailijaa ei tavoita lukuisista yrityksistä huolimatta.

sitähän toio. karenssit laitetaan nyt pakottamalla. toi touhu alkaa olee kyllä liian törkeetä. jos et saa tehtyä tehtäviä niin heippa rahoille. mä kävin te-toimistossa. ei kukaan ottanu vastaan että vois kuittaa noi tehtävät.

Verkossa tehtävät voi kuitata vain määräpäivään asti, ei enää sen jälkeen. Lukee ohjeissa.

määränpää on huomenna. silti lukee toi kolmiotexti. en pääse kuittaamaan verkossa

Mikähän siellä on? :o

Vierailija
45/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita sinne työkkäriin tai käy paikan päällä

Ei sinne pääse läpi kun työttömät on pulassa aktiivimallin kanssa ja soittelevat hädissään

Ihmiset siis ovat pakokauhun- ja paniikin vallassa.

Vierailija
46/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä sähköpostia kirjaamoon ja tallenna kaikki viestit itsellesi.

tallenna kuvakaappauksena kaikki ruudulle tulevat ilmoitukset

- -

onko niillä joku systeemi, että jos ei silloin 3 kk aikana ilmoita tehtäviä tehneensä,  katkeaa työttömyysturvan maksatus ilman selityksiä - - säästäätpä valtio siinäkin.

Vierailija
47/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetä sähköpostia kirjaamoon ja tallenna kaikki viestit itsellesi.

tallenna kuvakaappauksena kaikki ruudulle tulevat ilmoitukset

- -

onko niillä joku systeemi, että jos ei silloin 3 kk aikana ilmoita tehtäviä tehneensä,  katkeaa työttömyysturvan maksatus ilman selityksiä - - säästäätpä valtio siinäkin.

Tehtävillä on selkeät määräajat, näkyvät Oma asioinnissa. Jos ei kuittaa tehdyksi tai tekemättömäksi, ei niille enää voi tehdä mitään määräajan jälkeen. Työttömyysetuden maksatus katkeaa, kun maksaja saa kieltävän lausunnon eli tiedon siitä, että työnhaku on katkennut. Työnhaku täytyy pitää voimassa sovitulla tavalla ja se tehtävien tekeminen määräajassa on nimenomaan se sovittu tapa.

Vierailija
48/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa:

Ja siis tein sellaisen virheen, että en tallentanut tehtävien vastaanottoilmoitusta joten en voi tarkistaa, mitä siinä oikein luki (olin kiireessä enkä kotikoneella). Mutta mielestäni siinä ei ollut mitään päivämääriä esim. seuraavan suunnitelman tekemiselle tmv.

Eihän niitä tarvitse erikseen tallentaa, ne 6kk tuoreemmat on kaikki siellä Oma asioinnissa.

Vierailija
49/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä älytön kaksoissidos ja pallottelu työkkärin ja Kelan välillä pitäisi poistaa. Kela päättää te-toimiston lausunnon perusteella karensseista ja oikeudesta työmarkkinatukeen. Jos taas te-keskus ei pysty enää toimimaan, kuten pitä, olisi parasta lopettaa te-keskukset jo tämän vuoden puolella ja siirtää työttömyyskorvausten arviointi ja maksatus Kelaan. Näin yhdestä paikasta hoidettaisiin molemmat.

Vierailija
50/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siellä edes voi olla mitään tehtäviä, jos olet ne kaikki kuitannut, eli tuo teksti on käytännössä mahdottomuus. Etusivulla pitäisi olla pelkästään tieto siitä, että työnhakusi on voimassa. Ja tietty linkit omiin tietoihin ja menneisiin tapahtumiin, josta näet ne vastaanottoilmoituksesi.

Vierailija
51/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä älytön kaksoissidos ja pallottelu työkkärin ja Kelan välillä pitäisi poistaa. Kela päättää te-toimiston lausunnon perusteella karensseista ja oikeudesta työmarkkinatukeen. Jos taas te-keskus ei pysty enää toimimaan, kuten pitä, olisi parasta lopettaa te-keskukset jo tämän vuoden puolella ja siirtää työttömyyskorvausten arviointi ja maksatus Kelaan. Näin yhdestä paikasta hoidettaisiin molemmat.

Miten niin te-toimisto ei toimi kuten pitäisi? Kela ei ole ainoa maksaja, kassat maksavat etuuden isolle osalle työttömistä ja kun perusteiden tutkinta siirtyy sinne, niin luvassa on hyvin kirjavaa maksatustapaa.

Vierailija
52/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei päätä karensseista. Ja päätös tehdään asiakkaan selvityksen perusteella.

Vierailija
53/53 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa käydä allekirjoittamassa kansalaisaloite aktiivimallia vastaan.