Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö työttömät ymmärrä, että Suomi on täynnä mahdollisuuksia?

Vierailija
03.01.2018 |

Ruvetkaa viemään marjoja Japaniin tai sieniä Kiinaan, osaamista Afrikkaan tai ohjelmointia Amerikkaan. Vettä Intiaan tai mitä tahansa!!! Mahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Raha on halpaa.

Suomessa voi kuka tahansa rikastua ja olemme kaikki hyvin koulutettuja. Lisäosaamista on erittäin helppo hankkia/harjoitella. Älkää nyt hyvänen aika jääkö kotiin odottamaan jotain teille pedattua työpaikkaa vaan tarttukaa itse toimeen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ruvetkaa viemään marjoja Japaniin tai sieniä Kiinaan, osaamista Afrikkaan tai ohjelmointia Amerikkaan. Vettä Intiaan tai mitä tahansa!!!"

Yrityksillä, jotka jotain vastaavaa vientitoimintaa tekevät, on yleensä taustalla pitkä historia kotimaassa sekä runsaasti tuotekehitystä, myynti ja markkinointi, oma tuotantolaitos/tuotantoketju/logistiikka, luvat yms. Vai keräänkö mä itse syksyllä marjoja ja sieniä ja lähetän ne postitse Japaniin? Ap:lla ei tunnu olevan mitään käsitystä siitä, millaista osaamista ja resursseja vientiin tähtäävä liiketoiminta vaatii. Helppo jostain suojatyöpaikasta huudella ohjeita työttömille, kun ei itsellä tunnu olevan mitään käsitystä yrittämisestä edes Suomessa saati vientiyrityksenä.

höpöhöpö.  Ryysyistä rikkauksiin noustaan mitä hulluimmilla ideioilla, kunhan vaan alkaa toimimaan jossittelun sijaan.

Vierailija
22/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyys vaatii ihan omanlaisensa ihmisen. Minusta ei ole tuollaiseen huutokauppakeisarin intoon ja kiinteistövälittäjän mesoamiseen. Voisin ehkä tehdä jonkun tuotteen, kehitellä jotain uuttakin, mutta myymää en sitä pystyisi.

En pidä markkinoitipuheista itselleni enkä muille. En edes usko niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin alkaa myymään valoa lappiin.

Vierailija
24/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta mitä 18 turisee. Oikein naurahdin kun ap uskoo, että nimenomaan Suomi on mahdollisuuksien maa? Really? Minun tietoni mukaan tämä on oikea keppien, esteiden ja kampitusten maa.

Todella outoa. Suomalaiset ovat kuitenkin niitä ainoita maailman ihmisiä, joilla on ilmainen koulutus,terveydenhuolto ja toimeentulo. 99% maailman väestöstä on oikeasti kampattuja.

Suomiko ei ole mahdollisuuksien maa??? Ihan jokaisella on täällä aikaa ja varaa lähteä rakentamaan liiketoimintaa.

Vierailija
25/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta etsin kuitenkin mieluisempaa työtä. Minulla olisi tiedossa liikeidea, mutta siihen tarvitsisin ensin jonkinlaista käytännön kokemusta alalta. Tälle alalle en ole kuitenkaan onnistunut millään työllistymään, joten eipä sitä yrityksen perustamiseen tarvittavaa osaamistakaan ole.

Vierailija
26/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomushan on jo esitellyt julkisuudessa kolme suositeltavaa työllistymistoimenpidettä:

1) katso metsään

2) maaseudun työttömät voivat lähteä kaupunkiin, sekä

3) kaupunkien työttömät voivat lähteä maaseudulle

Mä olen piakkoin lähdössä kaupungista viikoksi maaseudulle katsomaan metsää. Eipä voi kukaan ainakaan syyttää, etten ole parastani tehnyt! Nih!

Vierailija
27/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaajista oikein huokuu into tehdä jotain elämällään. Mikä suomalaisia oikeasti vaivaa? Pitäskö vetää töpseli irti tästä maasta ja sulkea Suomi? Mitä me täällä tehdään, kun ei ketään mikään kiinnosta ja aina oma epäonnistuminen on jonkun muun syytä?

Miten sinä voit mitenkään markkinoinnissa pärjatä, kun sinulle ei näemmä ole suotu yhtään psykologista silmää!

Vaikutat todella ärsyttävältä.

Kaikki eivät ole kaltaisiasi lipeviä ja yli-innokkaita kamasaksoja - näin rumasti sanottuna.

Tuollaista sarasvuolaista tsemppaamista ja markkinointia ei kestä kukaan täyspäinen.

Te olette ihan oma lajinne. Onneksi.

Vierailija
28/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on samantyylinen juttu kun minä olen sitä mieltä, että miksi kehitysmaissa on nälkää kun siellä kuhisee paikat heinäsirkkoja ja krokotiilejä, käärmeitä, miksei ne syö niitä???? En siis voi ymmärtää miksi jotkut jopa kuolevat nälkään.

Vierailija
29/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä Intiaan? Voehan vituraatio mikä idari. On selvää ettet tajua mistään mitään.

Vaikka aloituksesi pointti onkin saada ihmiset ärsyyntymään (mikä puolestaan tekee sinusta pikkunilkin...), voisit silti yrittää olla vähemmän typerä.

nolo/5

Vierailija
30/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita marjoja varten on esim. Ikean "työbussit", joissa matkaa kasa aasialaisia joilta on varastettu passit, sitten ne käy täällä poimimassa kaikki puolukat.

Miksi firmat maksaisi marjojenpoiminnasta jollekkin suomalaiselle yrittäjälle, kun ilmaista orjatyövoimaa on saatavilla?

Vierailija
31/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei ole mahdollisuus ja mahdollisuudet ovat vain amerikassa mahdollisia ellei ole suolamainen kamelin kyttyrän perseen reikä joka on kullakin omansa.

Vierailija
32/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun se ei riitä, että vaan teet jotain. Pointti on se, että sillä tekemisellä pitäisi elääkin. Kyllä minä voisin ihan ilomielin kutoa sukkia päivät pitkät, mutta kuka niistä maksaisi sen hinnan, joka minun niistä pitäisi pyytää. Perustan heti sukankutomisfirman, jos lupaat ostaa minulta kaiken, mitä teen sellaisella hinnalla, josta minä saan sitten elantoni. 

Vierailija
33/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä aloittaja voisi ruveta meille myyntireiskaksi? Myisin mielelläni ohjelmointia Amerikkaan. Tai vaikka Ruotsiin tai Norjaan.

Nämä oli vaan ilmoille heitettyjä ideoita, jotta ymmärtäisitte miten paljon potentiaalia nenänne edessä on! Ottakaa siitä kaikki irti!

ap

Harvinaisen typeriä ideoita.

Vierailija
34/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaajista oikein huokuu into tehdä jotain elämällään. Mikä suomalaisia oikeasti vaivaa? Pitäskö vetää töpseli irti tästä maasta ja sulkea Suomi? Mitä me täällä tehdään, kun ei ketään mikään kiinnosta ja aina oma epäonnistuminen on jonkun muun syytä?

Kaikella kunnioituksella, mutta millaista vastaanottoa odotat, kun ehdottamasi keinot itsensä työllistämiseksi ovat niinkin realistisia ja helposti toteutettavia kuin että viekää marjoja Japaniin, sieniä Kiinaan ja vettä Intiaan? Että kaikki työttömät riemusta kiljuen alkaisivat pullottaa vettä kraanasta ja varata lentolippuja Delhiin ja Kalkuttaan?

Kyllähän joku tuossa jo kertoi haluavansa viedä valoa Lappiin ja useampi oli valmis katsomaan metsää. Siinä on työllistymisrealismia ihan yhtä paljon kuin aloituksen ehdotuksissakin.

Vierailija
35/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinäkö annat alkupääoman?

Vierailija
36/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole myyntireiskoja, vaikka sinä olisitkin.

Vähän asennetta nyt kehiin! Mieti, mitä juuri sinä pystyisit tekemään!

Pystyn laatimaan algoritmeja, opettamaan matematiikkaa, pakkaamaan paljon tavaraa pieneen tilaan. Tunnistamaan ruokasieniä ja suunnittelemaan pitoruokalistoja, joissa otetaan erityisruokavaliot huomioon. Lisäksi minulla olisi ajatuksia, millaisia nykyistä parempia kasvisruokia suurtalouskeittiöissä voisi olla. On ideoita, millainen olisi nykyistä parempi näppäimistö ja ergonominen työpiste.

Mutta en osaa markkinoida noita yhtään minnekään, ja joihinkin tarvitsisin muutenkin yhteistyökumppania. 

Siinä ei tuollaiset tsemppausviestit auta mitään.

Ongelma on siinä, ettei pelkät ideat auta. Jos haluaisit, että joku palkkaisi sinut vaikkapa noilla ravitsemustaidoillasi, niin sulla pitäisi olla joku alan tutkinto.

Jos haluat perustaa yrityksen pitäisi olla jo potentiaalisia asiakkaita ja sitä pääomaa. Työttömänä kun ei tahdo lainaa saada.

Lisäksi onhan paljon aloja, joita on vaikea muuntaa yritysideaksi, jolla voisi elättää itsensä.

Vierailija
37/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta mitä 18 turisee. Oikein naurahdin kun ap uskoo, että nimenomaan Suomi on mahdollisuuksien maa? Really? Minun tietoni mukaan tämä on oikea keppien, esteiden ja kampitusten maa.

Todella outoa. Suomalaiset ovat kuitenkin niitä ainoita maailman ihmisiä, joilla on ilmainen koulutus,terveydenhuolto ja toimeentulo. 99% maailman väestöstä on oikeasti kampattuja.

Suomiko ei ole mahdollisuuksien maa??? Ihan jokaisella on täällä aikaa ja varaa lähteä rakentamaan liiketoimintaa.

Jokaisella on varaa liikentoimintaan? Miten?

Vierailija
38/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruvetkaa viemään marjoja Japaniin tai sieniä Kiinaan, osaamista Afrikkaan tai ohjelmointia Amerikkaan. Vettä Intiaan tai mitä tahansa!!! Mahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Raha on halpaa.

Suomessa voi kuka tahansa rikastua ja olemme kaikki hyvin koulutettuja. Lisäosaamista on erittäin helppo hankkia/harjoitella. Älkää nyt hyvänen aika jääkö kotiin odottamaan jotain teille pedattua työpaikkaa vaan tarttukaa itse toimeen.

Oon ihan samaa mieltä, kaikenlaisia mahdollisuuksia tehdä kauppaa työstään ja palveluistaan on olemassa.

Mutta hyvin usein törmätään sitten siihen, että kun yrität ne tulot saada ihan aikuisten oikeasti aikaan, ja lähtee se valtava vero- ja tukienkäsittely myllytys ja muu sääntely käyntiin, niin sä saatat huomata että mitään pieniä tuloja ei edes kannata yrittää tehdä koska ne tulot katoaa hiekkana byrokratian rattaisiin.

Luulisi, että se olisi öljyä, mutta ei, se on hiekkaa, koska niin vaikealta se joskus tuntuu.

Aktiivimallista voi olla montaa mieltä, mutta ilman muuta kannatan sellaista että systeemistä puretaan sääntelyjä yms. pois niin, että esim. pieniäkin tuloja on helppo tehdä ilman että joutuu monenkertaisen verotuksen ja monenkertaisen byrokratian uhriksi.

Vierailija
39/39 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallista voi olla montaa mieltä, mutta ilman muuta kannatan sellaista että systeemistä puretaan sääntelyjä yms. pois niin, että esim. pieniäkin tuloja on helppo tehdä ilman että joutuu monenkertaisen verotuksen ja monenkertaisen byrokratian uhriksi.

En ole kyllä keksinyt, miten tämä aktiivimalli purkaisi mitään sääntelyä pois. Byrokratiaa tulee kyllä lisää, tosin lähinnä työttömyysturvan maksajille.

Mutta lyhytaikaisen pätkätyön tekijän byrokratia ei muutu yhtään miksikään.