Pidän työkavereistani, mutten ole koskaan osallistunut mihinkään työpaikan pikkujouluun, kenenkään 50v-juhliin tai muuhun ylimääräiseen. Pitäisikö?
Olen ollut tässä samassa työssä kohta viisi vuotta. En varsinaisesti vihaa työtäni, mutten sitä rakastakaan. Vaihtaisin välittömästi, jos alallani vaan olisi jotain, johon vaihtaa.
Työkaverit ovat kivoja, työpaikka on ihan mukava - työn sisältö on se, joka tökkii. Ja pomo. Työ tökkii kuitenkin sen verran paljon, että haluan vapaa-ajallani tehdä jotain ihan muuta ja nähdä ihan muita ihmisiä. En ole kertaakaan osallistunut työpaikan pikkujouluihin tai ylimääräisiin menoihin, enkä kenenkään juhliin tai muihin tapahtumiin. Ne eivät ole työaikaa, enkä saa palkka. En siksi jaksa jäädä työpaikalle muuten vain.
Olenko ainut? Pitäisikö minun jotenkin osallistua enemmän?
Tämä tuli mieleeni, kun työkaveri valmistui nyt jouluksi maisteriksi ja pitää työpaikalla valmistujaiset perheelle, ystäville ja työkavereille. Meillä on hyvät juhlatilat. Vastasin heti, etten pääse, vaikkei minulla tuona viikonloppuna olekaan yhtään mitään muuta menoa. Juhlat olisivat olleet lauantaipäivänä.
Kommentit (8)
sama täällä. en osallistu mihinkää firman hömpötyksiin. näen ihan tarpeeksi työkavereita töissä ja oma elämä erilaista työpaikan ulkopuolella. hyvät työkaverit ja hyvä ympäristö on kyllä, mutta pidän tiettyä etäisyyttä silti
Täällä kolmas. Työkaverit on työkavereita. Voidaan työpäivän aikana puhua tosi henkilökohtaisiakin asioita, mutta ne on silti vain työkavereita. En halua viettää heidän kanssaan aikaa vapaa-ajallani, haluan erottaa työn ja vapaa-ajan todella tarkasti.
Minulle ei sopisi työ, jossa olisin töissä henkisesti kellon ympäri, vaan minun on voitava pitää vapaa-ajallani puhelin suljettuna ja sähköposti kiinni.
Monessa yrityksessä pikkujoulut pidetään työaikana. Meillä ei valitettavasti voi, kun ollaan oppilaitos. En ole ikinä mennyt pikkujouluihin, vaikka ne ovatkin olleet ihan hienoja.
Täällä neljäs! Työ ja vapaa-aika täysin erillään toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse vankilanne rakennatte.
Mikä vankila? Kuolisin, jos en saisi pitää vapaa-aikaa työajasta erillään. Maksimoin ajan kotona perheeni ja lasteni kanssa ja ne menevät edelle aina, oli sitten minkälaisia juhlia tai pikkujouluja tiedossa. Paljon mielummin olen perheeni kanssa kotona vaikka vain sohvalla istumassa ja juttelemassa kuin työkavereideni kanssa jossain ravintolassa.
Menen myös autolla töihin, koska säästän 45 minuuttia päivässä työmatkoissa bussiin verrattuna. 45 minuuttia enemmän perheen kanssa! Kamalaa vankilaa kyllä rakennan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vankilanne rakennatte.
Mikä vankila? Kuolisin, jos en saisi pitää vapaa-aikaa työajasta erillään..
Onko pakko liioitella?
Kyllä mä pikkujouluissa käyn, mutta synttärit yms on kakku kaffepaussilla työaikana... ei vaadi oman ajan käyttämistä. Ei ole tapana kutsua mihinkään työkavereiden omiin juhliin... enkä kyllä meniskään.
Täällä toinen. En halua todellakaan käyttää vapaa-aikaani mihinkään työhön liittyvään. Inhoan työtäni, palkka on surkea ja arvostan enemmän vapauttani :)