Oletteko olleet koskaan pelkän yskän takia pois töistä?
Mulla on nyt sellainen yskä, että jos alkaa yskittää, on pakko yskiä, ja se toistuu päivän mittaan vaihtelevasti. En tiedä, miten se töissä yskittää, mutta palvelen töissä asiakkaita, niin ihan hirveästi ei varmaan sopisi yskiä.
Huomenna siis olisi työpäivä. Sellaista työtä, jossa ei olisi asiakaspalvelua ei ole mahdollista tehdä.
Kommentit (12)
Kyllä silloin kun yskä oli niin paha että kylkiluu murtui.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriltä kunnollista yskänlääkettä, harva lääkäri varmaan toteaa työkyvyttömäksi tuon takia.
Niissä on sitten taas kolmio, en tiedä voinko tehdä työtäni myöskään kolmiolääkkeen kanssa...
En ole ollut ja asiakastyössä olen.Oletko kokeillut ihan särkylääkettä?Joskus se hillitsee parhaiten yskimistä.Olen myös ollut töissä vaikka olisi kolmiolääkkeet.Paripäivää ne väsyttää ja sitten elimistö tottuu,itsellä ainakin kaikillahan näin ei ole.
Kun yskä alkaa, mulla astman takia se on jotain ihan järkyttävää. Ei voi mennä ihmisten keskelle kakomaan ja yökkäilemään kuin tukehtuva. Saatikka siinä pystyisi työtä tekemään. Mikään lääkitys ei pelasta tältä ylireaktiivisuudelta, en voi kotoani poistua ennenkuin hiukan paranen. Vielä monta päivää on karmeaa rouskuyskää ja liman kakomista joka on kuvottavaa katsella ja kuunnella.
Vesilasi viereen ja siitä huikka kun alkaa yskittää. Auttaa ainakin mulla. Ja olen ollut pois töistäkin, kun olin yli viikon koittanut nukkua istuallani. En voinut olla makuuasennossa, koska alkoi heti yskittää. Unet jäivät pariin tuntiin yössä ja olin koko ajan kuin humalassa.
Jos on ihan kamala yskä, en voi olla töissä, sillä yskiminen häiritsee viereisen työpisteen töitäkin. Ja samalla kun pidän paussin omassa puheessa yskiäkseni, pitäisi kuulla mitä se asiakas sanoo minulle. Lopulta minulla menee aina ääni, joten saikkua siitä tulee kumminkin. Ääni on tärkein työvälineeni. Onneksi sairastan harvoin, noin kolmen neljän vuoden välein karmean megaflunssan yskineen äänenmenoineen päivineen.
Yhden kerran on ollut niin paha yskä, että jouduin olemaan pois töistä. Sain kovia yskänpuuskia. Pari sanaa sanottua tuli niin paha yskän puuska, että tuntui siltä, että tukehtuu. Ääni katosi hyvin pieneksi yskimisen jälkeen. Jouduin nukkumaan istuallaan, kun pitkälleen meno sai aikaan tauottoman yskimisen. Ei siinä kunnossa voi asiakaspalvelutyötä tehdä. Sillä kertaa lämmin juoma, kurkkupastillit eivät auttaneet. Lisäksi kylkiluut oli hellänä yskimisestä ja jäseniä särki tosissaan. Hiki nousi pintaan vessaan kävelystä. Riippuu mielestäni oireiden vakavuudesta voiko ola töissä vai ei.
Antaisin esimiehen päättää. Soittaisin, ja sanoisin että nyt on niin kamala yskä, että se saattaa häiritä asiakkaita, koska en voi olla yskimättä monta minuuttia putkeen kun se alkaa. os esimies sanoisi että töihin vain silti, niin menisin sitten sine yskimään. Kun asiakkailta tulisi palautetta, ohjaisin heidät esimiehen puheille.
Mun pari työkaveria on ihan poikkeuksetta poissa kun vähän yskittää. Siis ymmärrän totta kai voimat vievän, kylkiä jomottavan tappoyskän, mutta kun nämä on vähän niin kuin varmuuden vuoksi, kun alkaa köhä. Ei kuumetta, ei muita oireita (kuin korkeintaan flunssan joku vaihe), mutta kun yskittää. Ja kun omalla ilmoituksella saa olla pois, niin... Kyllä tekis välillä mieli kysyä, että onko nyt oikeasti mielestäsi ihan kunnollinen syy olla poissa.
Ovatko astmaatikkoja tai syöpäsairaita? Esim. astmanen voi joutua olemaan saikulla sellaisilla oireilla millä perusterve on töissä. Tiedän monta syöpää sairastavaa, jotka on töissä eikä työkaverit tiedä sairaudesta, mutta saikulle joutuvat jäämään muita helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriltä kunnollista yskänlääkettä, harva lääkäri varmaan toteaa työkyvyttömäksi tuon takia.
Ei sellaista ole, täällä lääkärit ei nykyään edes määrää yskänlääkkeitä kun niistä ei ole kuulema mitään hyötyä.