Miten saada saikkua helpoiten?
Fakta on nyt se että meitä on tiimissä 4 työntekijää. Itselle tuli viimevuonna 1 saikkupäivä kun lohkesi illalla hammas ja pääsin päivystykseen aamulla, puudutettiin. Työssä pitää puhua niin siksi saikkua. Muilla on ollut sairauslomia aikalailla, tuskin kukaan noista muista on ollut kokonaista kuukautta ikinä töissä. Pyysin jo aikoja sitten ti-pe vapaaksi henkilökohtaisen syiden vuoksi ja asian piti olla Ok. Nyt ylksi työkaveri ilmoitti että on kova migreeni, tuskin paranee huomiseksikaan ja esimieskin soitti ja sanoi et pitäisi tulla sen takia töihin.. Eipä oo eka kerta ja tää kyseinen työkaveri oli jo saikulla melkein koko joulukuun selkäkivun takia. pikkujouöuihin pystyi osallistumaan saikin ajalla. Alkaa pännimään ja oikeasti oon sopinut menoa ko. Voisinko itsekin olla "sairaana" ainakin huomisen?
Kommentit (14)
Masennus. Esität vain surullista lääkärille. Lapsikin osaa sen taidon.
Vierailija kirjoitti:
Masennus. Esität vain surullista lääkärille. Lapsikin osaa sen taidon.
Mutta meneekö siitä sitten tieto työnantajalle et oon masentunut?
Jos vapaasi on kirjallisesti luvattu niin ei sinun tarvitse töihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vapaasi on kirjallisesti luvattu niin ei sinun tarvitse töihin mennä.
Nokun ei oo. Olin niin tyhmä että sovittiin vaan suullisesti et otan saldoja ja teen ne sisään talven aikana. Meillä siis tuntipankki käytössä joka voi olla plussalla tai miinuksella 40 tuntia.
Ääni menny taitaa olla helpointa sun tapauksessas.
Nyt on kyllä mahatautia liikkeellä.
Voi harmi! Itse tein sen virheen ainoastaan kerran, että vapaa-ajallani vastasin pomon soittoon. Oli kamalaa kiemurrella pois sairastuneen työkaverin työtehtävistä. Mullakin aina sairasteleva työkaveri.
Mitäs tauteja nyt olis? Mahatauti? Flunssan jälkeen pitäisi töissä niiskuttaa ja valittaa oloaan. Migreenistä olen saanut vain päivän saikkyaua lekurilta. Itekään en haluaisi huomenna töihin mennä, mutten kehtaa jäädä kotiinkaan, koululaiset ihmettelis 😉
Mene rautatieasemalle nuolemaan WC:n ovenkahvoja 😋
En kyllä kehtaisi saikuttaa, jos olisin etukäteen pyytänyt jo vapaata samalle ajalle. Esimiehelle sanoisin, etten ole paikkakunnalla, koska kuvittelit olevasi vapaalla, kuten olitte sopineet.
Hyppää (ei liian korkealta!) katolta.
Sitten selität katkenneet jalkasi että harrastat vaikka lumilautailua ja näin pääsi käymään.
Jos haluat kävellä sairaslomasi aikana, hyppää sohvaltasi lattialle niin että pidät toisen kätesi täysin suorana painosi alla. Pulkkamäki-onnettomuus kelvannee selitykseksi.
Mahatauti. Tai migreeni!