Sanokaa te olenko liian vaativa miesten suhteen?
Tapailen pelkästään miehiä, joilla on vakituinen työ, säännölliset tulot sekä säästöjä. Alkoholilla ei saa läträtä enkä siedä kiroilua, miehen on oltava sivistynyt ja yliopiston käynyt sekä osattava puhua sujuvasti ruotsia ja englantia. Varattujen ystävien mielestä olen liian vaativa, kun taas sinkkuystävien mielestä en. Kaksi pitkää 10 vuoden suhdetta takana.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit suhteessa tuollaisen miehen kanssa ja mies irtisanottaisiin työstään, jättäisitkö miehen?
Ohiksena, tavoite varmaan on löytää mies jolla on normaali työura, eli ammatti, sekä kyky ja halu harjoittaa sitä.
Yli 50 v voi olla että on fysiikka pettänyt tai yt ja ikärasismi iskenyt, silloin on eri kriteerit: silti raitis, tervepäinen, puuhakas, seurallinen ja liikkuva ihminen.
Musta yksin jääminen on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin ottaa vastaan jotain sellaista, mitä ei edes halua.
Olen ihastunut tyyppeihin, joiden huonot tavat tai joku muu asia on kyllä pian alkaneet hiertää liikaa, vaikka ajattelin että kyllä ne negatiivisuudet siitä unohtuu kun rakastaa. Olisi pitänyt pysyä edes jossain vaatimuksissa ja toivon muistavani tämän jos vielä ihastun. Jos jokin asia on heti alkuunsa ongelma, ei se siitä luultavasti parane ajan saatossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä noilla sinun mielivaltaisilla vaatimuksilla jää armottomasti rannalle ruikuttamaan esimerkiksi lähes jokainen huippu-urheilija, menestynyt muusikko, jne.
Ei kelpaisi sen paremmin Jare Tiihonen kuin Kimi Räikkönenkään...
Varattuihin ei ole ollut tapana koskea, joten Räikkönen jääneen rauhaan, mutta Tiihonen voisi olla mielenkiintoinen ystävänä. Voisimme yhdessä pohtia maailman menoa ja naukkailla lasilliset shampanjaa. Omien sanojensa mukaan Jarehan pitää aidoista naisista. ;)
Jarelta puuttuu vakituinen työ, säännölliset tulot, sivistys, yliopistotutkinto ja sujuva ruotsinkieli taitaa olla vähän siinä ja tässä sekin.
No tuskinpa sentään säännölliset tulot puuttuvat. Koko ajan tippuu rojalteja ja pääomatuloa yli keskituloisen, kapitalistille persettään myyvän kansalaisen ansiotulojen verran. Ymmärrän kyllä, ettei persaukinen näistä asioista ymmärrä, kun on tottunut siihen, että vain se kuukausittainen pikkuraha 160:stä hukatusta tunnista on "säännöllistä tuloa".
Ei ne ole säännöllisiä tuloja. Palkka on säännöllistä tuloa joka maksetaan ennalta määrätyn suuruisena ja tiettynä päivänä.
Pääomatulot ja royaltit on satunnaisia tuloja. Niiden määrä ja maksupäivä vaihtelee.
Vaatimuslistan mukaan edes sellainen ihminen ei kelpaisi kenellä on miljardi euroa pankkitilillä, muttei mitään säännöllisiä tuloja.
Sen takia tämänlaiset ehdottomat vaatimuslistat on niin täysin hyödyttömiä. Metsään menee parisuhteen etsiminen tuollaisen listan kanssa. Vähintään tulee tarpeettomasti hylättyä monta hyvää kandidaattia täysin väärin perustein. Pahimmassa tapauksessa sitä vaatimukset täydellisesti täyttävää ei ikinä tule vastaan.
Menee taas puurot ja vellit sekaisin. Kyse ei ole pelkästään varallisuudesta, vaan samanlaisesta elämäntavasta. Jos itse lähtee aamulla vielä 20 vuoden ajan töihin asiantuntijatehtäviin, voi olla vaikea elää ihmisen kanssa, jonka päivän sisältö olisi pitkät aamu-unet ja käynti salilla, ja tunti pörssikurssien selailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuan englannin, mutta ruotsin vain, jos olet itse suomenruotsalainen.
Moni menestyvä yrittäjä on skipannut akateemisuuden. Mutta onhan ne vähän eriluonteisia kuin filosofit. Itse tykkään jostain hjallis-mentaliteetista enemmän kuin älykköydestä. Kimi Räikkönen ei silti sopisi pirtaani, ei raha ratkaise.
Yrittäjillä ei ole säännöllisiä tuloja, joten ovat joka tapauksessa ulkona.
Yrittäjän kanssa elämä on erilaista kuin virkamiehen tai muun asiantuntijan. Työt ovat aina mukana, lomat pidetään silloin kun työt sallivat, ei silloin kun koulusta on lomaa. Päivä ei lopu neljältä ja sunnuntait eivät välttämättä ole vapaita.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä noilla sinun mielivaltaisilla vaatimuksilla jää armottomasti rannalle ruikuttamaan esimerkiksi lähes jokainen huippu-urheilija, menestynyt muusikko, jne.
Ohis, mutta huippu-urheilijan ja keikkamuusikon puolison elämä on yksinäistä. Matkapäiviä on paljon. Elämä pyörii urheilun tai musiikin ympärillä ja puolisolta vaaditaan erittäin paljon venymistä. Ei todellakaan mikään ihannepuoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni menestyvä yrittäjä on skipannut akateemisuuden. Mutta onhan ne vähän eriluonteisia kuin filosofit. Itse tykkään jostain hjallis-mentaliteetista enemmän kuin älykköydestä. Kimi Räikkönen ei silti sopisi pirtaani, ei raha ratkaise.
Yrittäjän kanssa elämä on erilaista kuin virkamiehen tai muun asiantuntijan. Työt ovat aina mukana, lomat pidetään silloin kun työt sallivat, ei silloin kun koulusta on lomaa. Päivä ei lopu neljältä ja sunnuntait eivät välttämättä ole vapaita.
Eikä palkkaa tai osinkoja nosteta, jos firman taloudellinen tilanne ei sitä mahdollista. Tiedän, kun olen yrittäjän puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varattuihin ei ole ollut tapana koskea, joten Räikkönen jääneen rauhaan, mutta Tiihonen voisi olla mielenkiintoinen ystävänä. Voisimme yhdessä pohtia maailman menoa ja naukkailla lasilliset shampanjaa. Omien sanojensa mukaan Jarehan pitää aidoista naisista. ;)
Mikä on aito nainen? Eikö kaikki naiset ole aitoja naisia sellaisina kuin ovat? Kuulostat ihan hiton teennäiseltä. Jare ei ehkä arvostaisi sitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta huippu-urheilijan ja keikkamuusikon puolison elämä on yksinäistä. Matkapäiviä on paljon. Elämä pyörii urheilun tai musiikin ympärillä ja puolisolta vaaditaan erittäin paljon venymistä. Ei todellakaan mikään ihannepuoliso.
Plus luultavasti pettävät keikka- ja kisamatkoillaan.
Hullu akka!! Toivottavasti kukaan mies ei mene haksahtamaan tuollaiseen
Jokaisen oma asia on, millaisia vaatimuksia haluaa esittää. Jossain tapauksessa liika vaativuus voi olla hyväksikin, jottei perhettä tule perustetuksi sopimattomalle pohjalle.
Tuossa esitetyssä listassa ihmetyttää eniten sujuva ruotsin kielen taito. Jossain Itä-Suomessa sille ei ole mitään käyttöä, ellei satu olemaan ruotsinkieleen opettaja. Muutoinkin perhe-elämässä käytännölliset taidot ovat enemmän tarpeen kuin se, miten sujuvasti jotain kieltä puhuu tai minkälainen tutkinto on. Ainakaan itseäni ei haittaa, vaikka miehen ruotsinkieleen taito on huono, mutta hän tietää, mitä tehdä, jos sauna ei lämpene tai astianpesukone jättää astiat likaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä mitä mies sinulta saisi? Miksi suhteesi ovat loppuneet? Onko sinulla samat kriteerit myös ystäviesi suhteen?
Ystäviksi ovat valikoituneet järkevimmät ja sivistyneimmät ihmiset, joten kai sanonta seura tekee kaltaisekseen pitää paikkaansa. Suhteet päättyivät, kun molemmat miehet menehtyivät sairauteen. Suhteissa olen ollut uskollinen ja rakastava kumppani.
Jaa. Mitä mies saisi sinulta suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän työpäivät on mitä niistä päättää rakentaa. Monella vain se työ vie mennessään ja tehdään ympäripyöreitä päiviä. Rahalle persoja yrittäjiä löytyy valtavan paljon myös.
Missään tapauksessa tuollainen elämä ei ole yrittäjälle ainoa vaihtoehto. Paljon on yrittäjäksi alkaneita jotka nimenomaan arvostaa vapautta päättää itse lomista ja vapaistaan. Paljon helpompi esimerkiksi tehdä osa-aikaisesti töitä kuin palkansaajana. Voi joustavasti sopeuttaa työmäärää muun elämän mukaan.
t. yrittäjä joka pitää vähintään pari kuukautta vuodessa lomaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän työpäivät on mitä niistä päättää rakentaa. Monella vain se työ vie mennessään ja tehdään ympäripyöreitä päiviä. Rahalle persoja yrittäjiä löytyy valtavan paljon myös.
Missään tapauksessa tuollainen elämä ei ole yrittäjälle ainoa vaihtoehto. Paljon on yrittäjäksi alkaneita jotka nimenomaan arvostaa vapautta päättää itse lomista ja vapaistaan. Paljon helpompi esimerkiksi tehdä osa-aikaisesti töitä kuin palkansaajana. Voi joustavasti sopeuttaa työmäärää muun elämän mukaan.
t. yrittäjä joka pitää vähintään pari kuukautta vuodessa lomaa
No tuollaisella ei ainakaan ole säännöllisiä tuloja, joten ei kelpaa ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit suhteessa tuollaisen miehen kanssa ja mies irtisanottaisiin työstään, jättäisitkö miehen?
En jättänyt, kun toinen edesmenneistä miehistä jäi työttömäksi. Sai nopeasti uuden työn, koska oli onnekas. Laiskaa työnvieroksujaa en katselisi kumppanina, koska teen itsekin ahkerasti töitä ja tienaan omat rahani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on aito nainen? Eikö kaikki naiset ole aitoja naisia sellaisina kuin ovat? Kuulostat ihan hiton teennäiseltä. Jare ei ehkä arvostaisi sitä...
Näen aitouden niin, että on oma itsensä eikä esitä mitään muuta tai viilaa toista linssiin. Kohtelee kaikkia ihmisiä tasapuolisesti ja on ystävällinen. En usko meneväni metsään väittäessäni, että Jarekin varmasti pitää kuvailemastani aitoudesta.
Kaikki muu löytyy paitsi yliopisto ja sujuva ruotsi. Ei noi kriteerit ole edes välttämättä vaikea saavuttaa, mutta en lopettais hyvä palkkaista vakiduunia vaan sen takia, että hurmaisin jonkun naisen sydämen.
-M24
Riippuu ihan siitä, nieletkö vai syljetkö?
Minulle väärä vastaus tähän kysymykseen on ehdoton dealbreaker.
Minua on sanottu vaativaksi, kun pidän miniminä miehen työelämässä oloa ja tupakoimattomuutta, vähäistä alkoholin käyttöä. Yksi mies avautui tästä pahan kerran eli olen arvomaailmaltani rahan perään. En suinkaan ole, elätän vain itseni. Hän olisi loisinut kustannuksellani ja olin sitten kylmä nainen, kun en tuohon suostunut. Olisi sanojensa mukaan tarjonnut rakkautta, mutta eipä käytös siltä vaikuttanut.