oooo HELMIEN loppuviikko (ke-pe) 15 oooo
Heissan taas! Olenpa onnistunut aloittamaan monta pinoa lähiaikoina, tää aamupäivä on sellaista aikaa jonka vietän tavallisesti koneella -ainakin nyt kun mies on ollut isyyslomalla. Ensi viikolla se arki taas alkaa.
Mites, onko lukkoonlyöty se tamperelaisten tapaaminen torstaina 20.4.06 klo 10.30 Sokkarin kahviossa?
Lähdin eilen illalla ruokakauppaan Puklun kanssa, mies meni kavereittensa kanssa pelaamaan korttia. Ostettavaa oli sitä sun tätä, mutta kun tulin kaupasta ulos olin ostanut mämmiä, olutta ja tulppaaneja. Ei niitä ollut siinä alkuperäisessä kauppalistassa, jonka unohdin kotiin.
Täytyy lähteä vielä uudestaan tuonne ruuhkaan, tällä kertaa paperille kirjoitetun listan kanssa.
KL
Kommentit (25)
Moikka
Onpas hiljaista pinossa. Tai siis moni tuttu nikki puuttuu... mitä teille kuuluu? Me käytiin tänään Simpun kanssa lääkärissä kun 2kk tuli täyteen, tänään siis. Samalla oli mun jälkitarkastus. Kaikki ok, lääkäri kurkkasi tarkasti myös poitsun korvat kun mainitsin että on yksi antibioottikuuri jo syöty -siistiltä näytti.
Sain luvan kaikkeen liikuntaan ja reseptin hormoonikierukasta. Ajattelin sellaisen ottaa kun ei todella ole tarkoitus ihan ensi vuonna alkaa seuraavaa lasta työstää niin se olisi niin kovin huoleton. Pillereiden napostelu alkoi yhtäkkiä kuulostaa työläältä kun kierukkavaihtoehtoa esiteltiin... 80% :lla naisista jää kuulemma kuukautisvuotokin pois -sekin olis ehdottomasti plussaa. En todellakaan kaipaa vielä Tampax-aikoja.
Mietin, että onkohan meidän poika kovin pieni. Kaikilla muilla tuntuu olevan jo huomattavasti isommat lapsoset. Simppu oli nyt 58,2cm ja 4925kg -tuntuu, että monilla on jo reilusti yli 5-kiloiset tai jopa 6-kiloisia naapukoita. No, kai me perästä tullaan.
Eilen saatiin vahvistus vauvauintipaikasta. Aloitamme toukokuussa, kuukauden päästä tasan, uinnit -jihuu! Nyt pitää sitten löytää pikkumiehelle uikkarit. Tosi kiva. Olen ihan innoissani, että poitsu pääsi ryhmään.
Viikonloppuna edessä ensimmäinen kunnon automatka kun suuntaamme veljeni luokse kyläilemään. Salon seudulle ei toki ole kuin noin tunnin verran ajomatkaa, mutta kuiteskin. Ihanaa, kun edessä on pääsiäisvapaat niin mieskin on taas monta päivää seurana.
Oodi ja Simppu 2kk
ps. Kevätdieetti yrittää pysyä tiukkana -en ole vielä yhtään Kinder-munaa enkä Mignon-munaa hotkinut. Kiusaus on kyllä SUURI!
Heips!
Josko sitä taasen kirjoittelis muutaman rivin... Juha-Matti kun nukkuu nyt rauhallisesti tossa rintarepussa. Nää aamupäivöt on aikas hankalia. Mitään et saa aikaseks, kun poika haluais vaan koko ajan syödä. Ja sitten illalla kun mies tulee kotiin, niin ollaan niin hyväntuulisia että ja oikeen hymyillään...
Nyt kokeilen, oisko tästä repusta jotain apua, nukkuis paremmin! On aina koko aamupäivän hereillä ja sit iltapäiväst ottaa jopa 4-5h unet ja sit koko ilta virkeenä. Yöt on sellasta 7h ja viiden aikaan aamust syödään ja kukutaan puol seiskaan, sit taas syödään ja nukahdetaan uudestaan! Pääsääntösesti siis pojan kanssa menee hyvin, oon ihan tyytyväinen, kunhan nää aamupäivät saatais sujuun paremmin! Sit kun muuttaan päästään (kuun lopussa, ihanaa!) niin kokeilen tota ulkona nukuttamista, nyt hankalaa lähtee kolmen pienen lapsen kans ulkoileen!
Oon aikas v' h' n taasen käynyt koneella. Oon joutunu rampaan lääkärissä ja labrassa ton Sakarin kanssa! Sillä kun alko ripulit heti, ku alettii 10kk iässä antaan lehmänmaitotuotteita. No ajattelin, että sama juttu, ku Rebekalla, eli laktoosivaivaa, kuten meiti molemmis suvuis on... Rebekka oli eka vähälaktoosisella ruokavaliolla, mutta tän vuoden aikana paheni niin, että nyt on kokonaan laktoositon ruokavalio. No kokeiltiin Sakarillekin ekaks tota vähälaktoosista ruokavalioo, muttakun ei ollut mitään tehoa, siirryttiin tohon laktoosittomaan ja aloin samalla antaan neuvolasta suosittelemia rela-tippoja. No niistäkään ei mitään apua! Käytiin sitte lääkäris, joka laitto verikokeisiin, keliakiatesteihin. No ne on onneksi nyt nekatiiviset. Samalla kertaa oli pissanäyte ja siel oli sokerit plussalla. Piti taasen uudestaanb käydä verikokeissa otattamassa paastoverensokeri. Tässä saitten jännitettiin onko Sakarilla keliakia ja vielä kaikenlisäks sokeritauti! No onneksi paastoarvo oli hyvä, ei siis syytä huoleen!! Nyt sitten lääkäri laitto lähetteen tayssiin allergiatesteihin, josko oiskin sitten lehmänmaitoallergiaa... Huhhuh... Saas nähä, mitä löytyy, vai löytyykö mitään! Ärsyttää vaan, kun Sakarin kakka on niin löysää,et sitä on kainaloissa asti ja monta kertaa päivässä! No jo anteeksi tää kakkaselostus...
Te olettekin suunnitelleet tamperelaisten tapaamista... Saako vielä mattimyöhäsenä liittyä joukkoon? Meilläkun mies tänään viimestä päivää töissä, ja sit alkaa isyysloma! Otti muuttoa vartern, kun tässä loppukuusta ois tarkotus sitten muuttaa!
Mites, joko ootte pirteitä ja hyvinvoivia äitejä synnytyksen jäljiltä? Mä oon edelleenkin ajoittain aika väsynyt ja puhki! Tiistaina ois mulla sitten jälkitarkastus. Taidan kinuta itteni verikokeisiin, kun on toi kilpirauhasen vajaatoiminta peruja ekasta dynnytyksestä ja tuntuu, et arvot on ihan päin seiniä!!
Joko monella on kuukautiset alkanu? Mul pari viikkoo sitte nousi yhtäkkiä 39asteen kuume ja seuraavana päivänä tuli kunnol verta... Ajattelin, josko menkat alko, mut ei kestänyt, kun sen yhen päivän. Ja nyt sitte viimeviikon lopulla alko taas vuoto, jota kesti viikon... Ajattelin, josko ne sit oli jo ne menkat, ku ei mitään järinsuurta vuotoo ollu ja mielialat vaihteli laidasta laitaan... Mene ja tiedä... Mulla kun viimesest sellaset kunnon menkat on ollu marraskuussa vuonna 2002!! Sitten 2004 sain keskenmenon ja sen jälkeen oli yhet normaalit menkat maaliskuussa. Eli on aikas kauan, ku viimeks sellaset on ollu, joten on aikas epävarma olo niiden suhteen...
Mut täytyy lopetella kun äitiä kaivataan...
Sinilila kera lasten
Iltaisin olen ehtinyt käydä pinon lukemassa, mutta en ole silloin enää jaksanut kirjoittaa. Nyt on tyttö nukkumassa, esikoinen katsoo videoita ja mä istun hetken koneella ja pumppaan samalla maitoa, kun lähden taas illalla kaupungille etsimään ristiäisiin paitaa. Lauantaina olin kaupungilla 5,5 tuntia ja löysin kivan hameen, mutta nyt pitäis löytää vielä paita. On tää sähköpumppu kyllä kätevä, kun voi samalla tehdä vaikka mitä, kun pumppailee. Tyttö on syönyt viimeksi klo 11 aikaan, joten maitoakin heruu aika kivasti.
Tyttö jätti tänään ekat päiväunet kokonaan väliin ja valvoi 3 h putkeen. Yleensä jaksaa valvoa vain 1-1,5 h, joten toi 3 h oli pitkä aikavalvomista sille. Oli kyllä tosi väsynyt ja 2 kertaa hetkeksi torkahtikin, mutts heräsi sitten samantien. Aika hankalaa on saada tyttö päivisin nukahtamaan. Paitsi rattisiin nukahtaa varmasti, jos ne liikkuu. Muutenkin nukkuu parhaiten rattaissa, enkä tiedä, mitä ihmettä teen kun ilmat lämpenee, kun meidän parvekkeelle paistaa aurinko melkein koko päivän ilman mitään esteitä. Tyttö ei voi siellä siis kesällä aurinkosella ilmalla nukkua mitenkään. No, ehkä me hyvillä ilmoilla (jos niitä nyt edes on kesällä) ollaan koko päivä ulkona, vaikka silloin jää kyllä äidiltä ja pojalta päiväunet väliin.
Nyt heräs tyttö. Täytyy mennä...
T:Fassiloora ja tyttö 8 vko
ollu vähän vaikeaa tytön kans, niin en oo jaksanu kirjoitella.nyt siis ollaan pääsiäisen vietossamiehen kotona..tyttö sylissä, joten teksti voi vähän harhailla...
pikaiset kuulumiset siis!
2kk neuvolassa pituutta linnealla 58cm, ja painoa 5350g..hyvin kasvaa!
mä oon aatellu hommata nyt vihdoin tälle meän syli vauvalle kantoliinan...sanokasapa expertit oisko rengasliina hyvä? nimittäin tämä tyttö ei jaksa semmosta kauheeta häsläystä, niin aattelin että ei varmaan kestäis mun liina- harjoitteluja...
mulla on semmonen reppu, mut tyttö ei tykkää olla siinä ollenkaan. pytyykö liinassa pitämään kasvot meno suuntaan päin? voiko liinassa ulkoiluttaa?
kertokaa mulle kaikki liinailusta!!
kiitos.
palaileb enempi kirjoittamaan sitte ku lille nukkuu.
väsynyt mutta onnellinen miisa ja pippurinen lille
Ihanaa kun tuo kevät alkaa vihdoinkin tulemaan. laitoin tänään kamalan kasan talvivaatteita pesuun enkä aio niitä enää käyttöön ottaa.
Rengasliinasta kyseli...en taas muista kuka (dementia on paha). Rengasliina ei ole niín hyvä kuin pitkä trikoinen kantoliina. Siinä lapsi ei pääse elemaan pystyasennossa ja se on se paras asento. On myös aikas raskas käyttää kun roikkuu vaan toisella olalla. Suosittelen siis opettelemaan sidonnan joka ei todellakaan ole niin vaikea kuin näyttää. Netistä löytyy todella hyvä ohjeita.
Ihanaa kun mun vanhemmat on kyläilleet meillä melkein viikon. Hoitavat onnesta soikeina molempia tyttöjä ja minä olen voinut päivällä käydä ihan rauhassa salilla ja jumpissa. Äiti on laittanut ruokaa ja leiponut pakkaseen =) Huomenna ovat lähdössä kotiin päin ja sekös minua harmittaa. Vanhempani asuvat sen verran kauempana, että ei kovin usein nähdä.
Rinkeli voi hyvin. On nyt alkanut kiinnostumaan leluista jotka roikkuvat " jumppamaton" yläpuolella. Hän " juttelee" leluille kovasti ja huitoo käsillään. Suloinen hymy on vähän väliä kasvoilla ja ihanasta naurusta saamme nauttia usein :)
Päiväkaffet on keitetty ainakin tuoksusta päätelleen joten suuntaan nauttimaan...
Birdy
Midzi_: Oletko jo löytänyt www.kantoliinakanava.fi -sivut? käypä vilkaisee, siellä on vaikka mitä kantoliinailuun liittyvää ja sidonnoistakin kuvalliset selitykset. Meillä on Pikku-ruun trikoinen kantoliina, mutta ei olla liinailtu niin paljon kuin raskausaikana suunnittelin. Hyvänä apuna on ollut pyykinpesureissuilla, kun käydään pesutuvassa päivittäin kestovaippojen takia. Ulkoilemaan lähden sen kanssa heti kun itse pärjään ilman takkia, ettei tarvi nähdä vaivaa takin säätämisessä.
Pääsiäiseksi mennään kokeilemaan pariksi päiväksi mökkeilyä. Mua vähän jännää pitkä automatka ja sit mökin askeettisuus, mutta kaippa tulee ainakin mielenkiintoinen matka jos ei muuta..
Hauskaa pääsiäistä tosiaan kaikille!!! =)
nemma&muksis 2kk
Midzi (meniköhän oikein) mulla on rengasliina käytössä ja on hyvä. ei paina olkapäätä kuin ekat kerrat, tyttö viihtyy siinä erittäin hyvin ja keikkuu siinä jatkuvasti. tyttö tykkää olla pystyssä,en ole edes makuulleen siinä yrittänyt pitääkkään, niin ja pää pitää olla näkyvissä kun nyt osataan päätä pitää paikoillaan!!!
minä vannon sen rengasliinan nimeen, ei riitä kärsivällisyys sitomaan sitä kangaspakkaa. Mun kaverin lapsi on nyt 7 kk ja vieläkin keikkuu rengasliinassa,eikä kaveri valita et painais olkapäätä!
sit oodille, mä olen kans lukenut muiden lasten painoista.. meillä tyttö on nyt 2 kk 3pv ja pituutta on 56,8 cm ja painoa 4555g. eikä tarvii mun olla huolissaan siitä painosta, näin lekuri sanoi.
Mä kävin taas eilen ronkittavana ja uusiin testeihin menen ens viikolla,sekä samalla imetään verta ja jos vielä on vuotoja niin saan jotain lääkettä et vuoto loppuu. sain lääkekuurin siihen tulehdukseen niin tyttö sai siitä kivan ihottuman naamaansa ja se on ihan kuuma..pitää nyt vaan tarjota korviketta et multa pääsee lääkkeet maidosta poistumaan.
Me kans huomenna lähdetään junalla puksuttamaan porukoilleni, minä ja tytöt. Kypsää lähtee 5 tuntia istumaan ja samat pitää vielä tulla takas...mut mummo ja pappa odottaa kovasti tyttöjä sinne.
Minä lähdenkin nyt ottamaan kakkaa lapiolla vaipasta
Kuumetta ja tyttö
minä olen jo käyttänyt useasti liinaa ulkona,tyttö on takin alla joten ei tuu kylmä, ainut inhottava on vaan se ku itselle tulee ihan sairaan kuuma!!!!
No, niin..pääsin oikein kahdella kädellä kirjoittaan!
Kallistun ehkä kuitenkin vielä sen rengasliinan puoleen..nimittäin Linnea on aikas pippurinen ja suuttuu helposti kaikesta sähläyksestä...
Kuumetta (?), meidän tyttö kans on niin utelias että pää pitää varmasti olla näkyvissä, ja kaikki pitää nähä...minkälaisessa asennossa pietät siinä liinassa? näin jostain kuvia että siinä voi myös pitää kasvot meno suuntaan asennossa? ootko kokeillu toimooko?
Oon sen takia nyt vähän väsynyt, kun tuntuu että Linnealla vaan pahenee ne refluksin oireet, ja sitä mukaa huuto ja kitinä lisääntyy... Nykyisin saatetaan valvoa öisinkin, ja Lilli puoli nukuksissaan nieleskelee ja vääntelehtii ja itkee...raukka!
Minkki, miten meillä nyt menee? onko ollu oireita gavisgonin alottamisen jälkeen? onko se muuten samaa mitä aikusetki syö? tuli vaan mieleen ku mies joskus on syönny sen nimistä valmistetta....
Tänä aamuna pöräytettiin tänne pohjois-pohjanmaalle, ja hyvin meni auto ,matka! kerran vaan pusähyttiin syöttämään ja kuivittamaan Linnea...tyttö nukku vaan tyytyväisenä! Olipa helpotus että meni niin hyvin!
Iloista pääsiäistä kaikille!
paistaa! Menin pihalle lukemaan kirjaa kun pikkumies jäi vaunuttelun jälkeen vaunuihin nukkumaan. Meillä oli muuten ristiäiset ja " Aatusta" tuli Konsta Aapo Elmeri. Eikös Nonnu teidänkin työnimi ollut Aatu? Nimittäin meillä oli tuo Joona-nimi kolmen kärjessä etunimeksi eli siitäkin kovin tykättiin ja Viljami on kans hyvä. Muillakin on tullu kivoja nimiä.
Joku kyseli taannoin, että tunnetaanko äitiä. Meillä ei taida vielä suuresti olla väliä kenen sylissä on, mutta mukava kuulla, että muilla on samaa. Konsta nyt siis 6vk.
Minkä ikäisenä vauvanne ovat alkaneet nauramaan? Odotan kovasti ensimmäistä naurua, mutta lähinnä itkuja tässä ollaan kuunneltu.. Hoitopöydällä onneksi on aina viihdytty ja siinä tulee ihania hymyjä.
Kiitos muuten suihkuvinkkejä antaneelle. Ei olla vielä uskaltauduttu mutta ehkä kun poika vielä vähän kasvaa. On siis vasta vähän reilu 4kg.
Mitenkä paljon vauvanne noin suunnilleen nukkuvat vuorokaudessa? Meillä Konsta laitetaan nukkumaan klo 22, eka syöttö n. klo 03 ja sitten 6-7. (Välillä nukkui jo neljään mutta tuli takapakkia). Unet jatkuvat klo 10:een. Sitten taas klo 11-13.30 vaunuissa ja jo 14.30 alkaa haukotuttamaan. Laitoin hänet nyt sitten 14.45 sänkyyn ja nukahti. Toivon, ettei vaikuta yöuniin kun tuntuu, että jaksaisi olla hereillä vain tunnin syöttöjen välissä. No nyt pääsiäisenä on vähän pelivaraa testailla. Meillä siis on aika paljon itkuisuutta iltaisin, ehkä onkin yliväsymystä.
Hyvää pääsiäistä!
Nippu
Äkkiä tässä kyselen... paljonko pumppaat " varastoon" kun lähdet kotoa pois pariksi tunniksi? Tuntuu ettei mulla ole hajuakaan paljonko tuo tyty syö, mutta olisi kiva joku ilta päästä yksinkin johonkin jos saisi pumpattua tytölle maidot...tosin on iltaisin jatkuvasti tissillä joten näinköhän onnistuu... Onhan tuota Tutteliakin pari purkkia varastossa mutten millään viitsisi antaa kun oma maitokin kerran tuntuu riittävän. Mä en vaan saa pumpulla kauheasti tulemaan, vähän kerrallaan olen pakkaseen muutaman pullollisen saanut. Tosin olen aina pumpannut tytön syönnin jälkeen kun pelkään että muuten tyttö ei saa tarpeeksi. Kertookaahan joku " pumppuekspertti" neuvoja! =)
Muuten kaikki ok, ristiäisiä järkätään, tyttö edelleen tosi kiltti eikä ongelmia ole tullut, neuvolassa ei tosin olla käyty vielä kertaakaan! Lieneekö resurssipulaa täällä takahikiällä... no, yritän ehtiä kunnolla kirjoittelemaan lähipäivinä, nyt täytyy syöksyä ruokkimaan pesue!
Manna ja iitu-eekuli 1 kk 1 vrk
Onpa ihanaa kun taas aurinko tänään paistoi ja lumet alkaa sulaa... Mulla on hirveä hinku jo pihahommiin, meillähän on koko piha vielä tekemättä. Täytyykin mennä puutarhamessuille pääsiäisen jälkeen katsomaan pihakivi sun muita vinkkejä!
Me ollaan täällä Siirin kanssa kaksin (+elikot) kotosalla, mies on pääsiäisen laskettelemassa ja esikoinen lähti mummolaan yöksi. Hain heti parilla kympillä karkkia ja hömppäfilmejä : ). Lauantaina menenkin tyttöjen kanssa pariksi yöksi vanhemmilleni, se vasta onkin sitten lomaa kun äiti ja isukki hoitaa lapsia ja laittaa ruokaa ja vielä ulkoiluttavat mun koiratkin! Saas nähdä mitä vaaka näyttää pääsiäisen jälkeen...
Tänään oli jälkitarkastus mullakin, pääsipäs siitäkin. En oikein tiedä mitä ehkäisyä tässä viitsisi käyttää, kun kuitenkin on suunnitelmissa vielä kolmaskin lapsi. Toistaiseksi ei olla laiskuuttamme käytetty mitään, toivottavasti nyt ei ihan vielä kuitenkaan käy vanhanaikaisesti :D
Tänään tulee Lostikin, mä olen ihan koukussa siihen. On vaan mulle vähän turhan karmaiseva välillä jos joutuu olemaan yksin kotona yötä, hui... Tulee laitettua kaikki ulko-ovet tarkkaan lukkoon!
Pääsiäistä kaikille!
FannyK + Siiri
Täällä sama meno jatkuu :) Tosin viime yönä sain about kolme tuntia nukuttua...kiitos koiran, joka ravas kämpässä pitkin yötä, saakeli mä meinasin viskata sen pihalle. Varmaan oisinkin jos se ois pojan viel herättäny. Poitsu nukku taas mukavat unet, 20-05 ja 5.30-8.
Vastailenpa sellaisiin kysymyksiin jotka nyt muistan, alkaa tuo dementia myös vaivata...
Meillä ei näytä poika hirveesti vinkuvan mun perääni, viihtyy vielä ainaki sylissä ku sylissä, kunhan siinä joku vain on :) Hyvä näin.
Mulla ei ole menkat vielä alkaneet, eipä ole ikäväkään. Itse olen ajatellut myös hormoonikierukkaa, menen papa -kokeeseen ensi kuussa ja jospa siellä sitten asiasta puhuisi. Minkäs hintaista se lysti onkaan? Joskus ollut palstalla puhetta, mutta en muista, kuinka ollakaan...
Mäkin olen harkinnut kantoliinan ostoa kun tuo poju alkaa viihtyä sylissä. Rintareppu meillä on, mutta siinä se ei oikein viihdy.
Pojan unirytmi suurinpiirtein: aamulla 8 maissa ylös. Iltaan saakka aikalailla puolen tunnin, tunnin pätkissä unta, joskus jopa 3 tunnnin päikkärit. Päivä on melko risainen. Illalla sitten uinahtaa lopenuupuneena 20 aikaan ja nukkuu 5-6 saakka. Sitten tankkaa kovasti ja nukkuu vielä 2-3 tuntia. Eli mukava rytmi. Tämä rytmi tuli noin kuusiviikkoisena ja aika hyvin pysynyt. Ainoa huono puoli on se, ettei nuku vaunuissa muuta kuin niiden ollessa liikkeellä, eli en voi päivällä laittaa poikaa ulos nukkumaan. Yönsä kyllä nukkuu vaunuissa...ihme mies.
2 kk neuvolassa meidän Eetun mitat: 5660g ja 59,7 cm eli taitaa olla ihan keskiverto.
Meilläkin jokelletaan ja kujerretaan oikein kovasti jo :) Ihanaa!
Eipäs muuta kuin munarikasta pääsiäistä kaikille!!!
Toivottelee Sasuliini ja Eetu 2,5 kk
Kaikki tuntui olevan OK. Ei ollut synnytys anemiaa aiheuttanut, kun hemoglobiini oli 147=)
Meilläkin on mietinnässä tuo ehkäisy. Kolmaskin lapsi on todennäköisesti kutenkin jossain vaiheessa tervetullut. Sasuliiniko se kyseli hormoonikierukan hintaa? Mulle sanottiin 163¿. En taida sitä kuitenkaan ottaa, kun se on viiden vuoden kierukka, enkä toivottavasti tarvitse ehkäisyä niin pitkään. Saisihan sen tietysti poistettua...
Veeti huutelee keittiössä, palailen myöhemmin.
nonnu78 ja pojat
Mulle kanssa sanottiin, että sen hormoonikierukan hinta on 160¿. Muistaakseni mun pillerit maksoivat n.50¿ / 6kk eli jos 1,5 vuotta pitää kierukkaa niin on saman hintainen kuin pillerit. Näin toimii mun matematiikka... ja kun lisäplussana on vähäinen kk-vuoto (tai ei ollenkaan) sekä huolettomuus kun ei tartte muistaa pillereitä, niin kallistuin kierukkaan. Mä olen kuitenkin miettinyt, että JOS tulee toinen lapsi niin ainakin 3v ikäeroa, että eka on uhmaiästä ohi kun toinen saapuu.
Tosin tänään oli taas ihan hirveä ilta. Simppu kirkui ja karjui 1,5h tauotta. Ei kelvannut tissi (ekaa kertaa, onkohan tää nyt sitä rintaraivaria?) joten piti antaa korviketta pullosta, koska tissin näkeminen sai huudon vaan yltymään. Kirkui sitten punaisena ton ajan ja mikään ei auttanut. Tulee niin synkkiä ajatuksia mieleen kun sitä päätöntä karjumista kuuntelee, että on tosi kurja mieli nyt jälkeenpäin kun lapsi on jo nukkumassa. Siis miten se voi olla hetken niin ihana ja sekunnin päästä niin kamala?
Olin todella hyvällä tuulella ja energinen alkuillasta ja nyt sitten ihan puhki ja paha mieli kun on taas saanut kuunnella kiljumista. Lisäksi HIFK ei päässyt finaaliin... no, se ei kyllä tässä katastrofissa tunnu miltään.
Että kiva, kiva kun kerho pääsi finaaliin!!!! Sori Oodi77 kyllä se pronssi ottelukin on ihan hyvä :))
No joo se siitä...
Mies lähti eilen salibandy risteilylle Tukholmaan ja tulee vasta huomenna :( Onneks on pitkät vapaat niin keretään yhdessäkin viettämään pääsiäistä. Vaikkei sitä nyt mitenkään kummemmin vietetä.. Sunnuntaina kana tulee munimaan Eeville jotain ylläriä ja siinä taitaa suurin pääsiäisnumero olla..
Eilinen ilta tyttöjen kanssa meni toooosi kivasti. Kumpikin oli jo yöunilla klo:20.30. Oooh,toivottavasti EI harvinaista herkkua.. Minttu on kyllä aika hyvin menny nukkumaan hyvissä ajoin ja syö sitten yöllä n.kahdesti. Ekaks 6-8 tunnin päästä nukkumaan menosta ja sitten toisen kerran n.2 tunnin päästä ekasta syötöstä.
Neuvolakin oli keskiviikkona ja mitat oli: 4540g, 59,5cm ja pipo 38,4. Että pitkä ja hoikka neiti on. Kehen lie tullut.. Ei ainakaan muhun :)
Kohtapuoliin pitäs lähtee käymään vähän puistossa kun on noin ihana ilmakin. Me kyllä käydään joka päivä ulkona, oli sää mikä hyvänsä. Ei sitä täällä neljän seinän sisällä jaksa Erkkikään olla kokopäivää..
Iltapäivällä käydään sitten anopin luona syömässä ja aikaa viettämässä ja sittenhän päivä rupee jo taas olee pulkassa...
Kuinka moni muuten teistä seuraa Lostia?? Siis aivan sairaan hyvä sarja!! Me miehen kanssa kattellaan jo toista tuotantokautta.. Ja kyllä jännittävä sarja on..kokoajan tapahtuu ja on kyllä niin hyvä :)
No eipä tässä kait sitten kummempia kun niin ihanaa että kevät tulee!!
Niin ja ADALMIINA33 koska osuttas yhessä sinne Elinalle? Olit ollu kuulemma päivää aikasemmin ku me Tiitun synttäreillä, jos oikein ymmärsin?? Mites teillä muuten? Ei ole vähään aikaan teistä mitään kuulunu...
Ja hei Napero79 tossa joku aika sitte huhuiliki sitä kuka odotti kaksosia että mitäs niille kuuluu?? Nimimerkkiä en muista.. Niin, tosiaan mitäköhän niille kuuluu? HUHUUUU!!
Hassua kyllä näin aamusta istua näin kauan koneella, mutta Minttu vetelee sikeitä liinassa ja Eevi kattelee Ti-Ti nallea tohkeissaan..
Napero koska teillä siis ristiäiset? Mä niin haluan jo tietää minkä nimen teiän poitsu saa....
No niin heipat sitte..
T:Larvanto ja Eevi 2v7kk sekä Minttu 7vkoa
Täällä minäkin pääsin heti aamusta koneelle, kun mies hoiteli nuo aamutoimet ja nyt sitten pikkumies nukkuu rintarepussa... Mutta eipä taida nukkua kuin hetken... Sitten tankataan ja lähdetään koko perheen voimin pihalle, koirien kera...
Täällä vaikutti aamu hyvin lupaavalta, aurinko paistoi, mutta nyt meni taasen pilvien taakse... No, ehkäpä se sieltä vielä pilkistää...
Meillä ke-to yö huudettiin taas kahteen saakka, oli ilmavaivoja, kun mun äitini ei ollut antanut cuplaton-tippoja pojalle, kun hoiti häntä... Kiva, kiva!!! No, mulla meni tollon kahden jälkeen totaalisesti hermot ja laitoin pojan sitten omaan sänkyyn, eka kerta! ja sinne hän sitten nukahti ja nukkuikin aamuun saakka... Ja eilen illalla laitoin " kokeeksi" hänet sinne, jos vaikka nukahtais paremmin... Ja nukahtikin klo 23.30 ja nukkui aamukahdeksaan!!! Vitsi, kiitos näitä lisää!!!
Yo_Larvanto meillä on huomenna ristiäiset, tulen sitten illalla tai viimeistään suaamuna kertomaan pojan nimen...
Olen kanssasi samaa mieltä (larvanto) että mahtavaa kun HPK meni finaaliin, on ne sitä NIIIIIIIN monta vuotta yrittänyt, ja joka kerta päädytty pronssipeliin... Ja mun veljeni sai meille tilattua vielä liputkin ensi viikon torstain peliin, JIPPIII!!! Täytyy vaan vielä saada poitsulle hoitopaikka...
Napero ja poika 2kk+4pvä
Tässä olisi mun sähköpostiosoitteeni, siitä kun oli sillon puhetta, kun ei tajuttu vaihtaa osoitteita tai edes puhnumeroita... elikkäs: n_pero79@hotmail.com
Napero
Silva nököttää sitterissä ja juttelee kirkkaanväriselle pehmo-läppärille, täytyyhän tytöllä tietokone olla jo pienestä pitäen... Aika vakuuttava on tossa roikkuva punainen hiiri-hiiri :).
Lost vaikutti todella hyvältä sarjalta, mutta mun asteikolla häviää (ei paljon, mutta kuitenkin) ER:lle. Harmittaa, kun ne tulevat samaan aikaan ja tiedän, että aivan turha ottaa Lostia nauhalle, koska en kuitenkaan ehdi katsoa sitä.
Ehkäisystä ollut puhetta -mulle laitettiin viime torstaina hormonikierukka, saa nähdä miten se sopii. Kaikista pillereistä mulle on aina tullut sivuoireita, enemmän tai vähemmän. Kierukan laiton jälkeen mun selkä on ollut turkasen kipeä ja vuotoa tullut, kaipa se tästä pian tasaantuu. Hinnasta en osaa sanoa, mulle tuo laitetiin ns. " talon piikkiin" .
Mies lähti aamulla vaihteeksi futisturnaukseen eikä osannut sanoa koska tulee takaisin. " En mä välttämättä kaikkia pelejä pelaa" -yeah right. Veikkaan, että jossain välissä noin niin kuin sivukaneetissa mainitsee, että pojilla ois jotain illanviettoa, jos sinne menisi juhlimaan hyvin menneitä pelejä/lohduttautumaan kun pelit meni huonosti/ottamaan uudelle kaudelle/nauttimaan pari napanderia koska kuu on oikeassa asennossa.
Mukavaa päivänjatkoa teille, terkuin futisleski
KL ja pikkunörtti Silva.
Että jos sitten vaikka tämän päivän ja huomisen jutut tänne, tai jotain :).
*paukapää*
KL