oooo HELMIEN loppuviikko (ke-pe) 15 oooo
Heissan taas! Olenpa onnistunut aloittamaan monta pinoa lähiaikoina, tää aamupäivä on sellaista aikaa jonka vietän tavallisesti koneella -ainakin nyt kun mies on ollut isyyslomalla. Ensi viikolla se arki taas alkaa.
Mites, onko lukkoonlyöty se tamperelaisten tapaaminen torstaina 20.4.06 klo 10.30 Sokkarin kahviossa?
Lähdin eilen illalla ruokakauppaan Puklun kanssa, mies meni kavereittensa kanssa pelaamaan korttia. Ostettavaa oli sitä sun tätä, mutta kun tulin kaupasta ulos olin ostanut mämmiä, olutta ja tulppaaneja. Ei niitä ollut siinä alkuperäisessä kauppalistassa, jonka unohdin kotiin.
Täytyy lähteä vielä uudestaan tuonne ruuhkaan, tällä kertaa paperille kirjoitetun listan kanssa.
KL
Kommentit (25)
Höh, eka huonosti nukuttu yö takana! Siiri heräsi syömään yhdeltä, kolmelta, viideltä ja lopullisesti kuudelta. Kannattais varmaan mennä päikkäreille nyt kun sekin nukkuu, mutta täällä vaan roikun. Jos jotain kiinnostais pikamiitti tänään, mulla on tylsää! En viitsi edes soittaa miehelle, hehkuttaa kuitenkin kuinka ihana on lasketella auringonpaisteessa jne jne... :D.
No, jospa sitä laittais muutakin ruokaa kuin suklaamunia ja painuis nukkumaan!
FannyK ja Siiri
sinililalle : minä myös ihan puolinukuksissa kaikki päivät vaikka nukkua saan oikein hyvin... oli tosin hemppa vieläkin matala että tiedä tuota miksi väsyttää... terkka sanoi että oli niin rankka raskaus että se vie aikansa ennenkui palautuu.
midzille : meillä oskari voi oikein hyvin :) eli nyt ei olla viime sunnuntain tarvittu gavisconia, oireet on kadonneet aikas hyvin. luullakseni samaa mitä aikuiset käyttää , annostus meillä 1mll/kiloa kohti eli 4 oon antanu ! voi harmi teidän tilannetta edelleen, varsinkin yölliset on kurjia kun ei itse uskalla nukkua . Oletko ajatellut jos veisit vaavan ihan yksityiselle lääkärille ?? mä saan aina sieltä avun vaivaan kun vaivaan.
oodille : meidän oskari on pieni ;) eli pituutta vasta oli 53 cm ( syntymäpit 48 cm ja painoa 4700 g . nyt luulisin että olis ehkä tuossa alta 5 kiloa mutta pituutta ei juurikaan lisää !!! on vaan niin huvittavaa kun oskari on niin lyhyt !! Meillä edelleen 56 cm vaatteet hyviä ! Toki poskista näkee että ruokaa saa :)
Meillä on unohtunu liinailu jotenkin kun Oskari viihtyy niin hyvin jo sitterissä yms.. ja sylissä tykkää seurustella ja nukkumaan pitää ehdottomasti päästä ulos - illalla toki nukutaan sylissä mutta muuten elämä on alkanu helpottuu . Muuttokin vaikutti varmaan asiaan kun koko ajan ei ole äiti enää pakkaamassa eikä tarvii asua laatikoiden keskellä !!
nyt hiukan itsekin syömään :) mä en oo laihtunu ollenkaan joten olikos jotain kevät dieettiryhmää tulossa ????
minkki ja oskari 7vko tai jotain...
Joten meillä käydään tätä nykyä vain suihkussa, meillä on sellainen suihkukaappi missä on HÖYRYsauna ja siinä on niin ihanaa suihkutella ja istuskella vaavan kanssa ja voitte uskoa kuinka Oskari tykkää -vedenlorinaa pisarana , sopiva lämpötila ja äidin syli :) niin ja musiikit kuuluu samaan hintaan !! jos iho tuntuu kuivalta pyyhin öljyisellä vanulapulla niitä kuivia paikkoja suihkun jälkeen !!
Ehkäisystä, mulle lääkäri lykkäs minipilleri reseptin kouraan eikä kuulemma voi muuta ehkäisyä käyttää kun täysimettää ??? siis miten te muut saatte kierukan ?? Mä sitä kysyin niin juu ei kuulemma ?
no niin minkki edelleen ja syömään :)
Meidän tyttö herää öisin edelleen syömään jotain 3-5 kertaa ja pisin unipätkä on yleensä 3 h. Huomenna lähdetään anoppillaan 3 päiväksi ja siellä kokeilen taas nukkua osan yöstä eri huoneessa, jos tyttö huolisi mieheltä yöllä pulloa. Ois todella suurta luksusta, jos saisin itse nukuttua vaikka 5 h putkeen! Päivällä mun on pakko yrittää nukkua lasten päiväuniaikaan, mutta nyt on monta kertaa käynyt niin, että kun olen vihdoin nukahtanut (tarkoittaa sitä, että esikoinen on rauhoittunut ja nukahtanut), herää vauva. Tänään makasin 1,5 h sängyssä, mutta ehdin silti nukkua vain noin 5 min... Ensin poika riehui siinä vieressä 30 min ennen kuin nukahti ja sen jälkeen otti päähän, kun mies rapisteli olohuoneessa karkkipussia, enkä siksi meinannut saada unta (vaikka kävin sanomassa miehelle, että on hiljaa). No, pääasia öisin, ettei tyttö ole joka yö onneksi jäänyt hereille (vaikka niitäkin öitä on paljon, kun tyttö valvoo sen 1-2 h yöllä, HUOKAUS!).
Onnittelut niille, joiden suosikkijoukkueet pääsi lätkäfinaaliin ja osanotto niille, joiden suosikit tippui! Mä olin itse aikoinani kamala Jokerit-fani ja kävin monta kautta katsomassa kaikki kotimatsit ja voi että se oli silloin kamalaa, jos Jokerit hävisi finaalissa. Niinä aikoina (90-luvun loppu) oli finaalissa melkein aina Jokerit ja TPS, joten olen kyllä vilpittömän iloinen siitä, että viime aikoina on finaaleissa nähty muitakin jengejä. Itse lopetin matseissa käymisen, kun Jokerit " muutti" Hartwall Arenalle, kun lippujen hinnat nousi ja tunnelma lässähti. Nykyään en enää juuri seuraa edes SM-liigaa.
Meillä kävi muuten eilen ristiäsipappi juttelemassa kasteesta. Oli nuori naispappi ja oikein mukavan oloinen. Ristiäiset on ensi viikon sunnuntaita, joten vielä on onneksi aikaa suunnitella syömisiä yms.
EHKÄISYSTÄ on ollut puhetta. Mua on alkanut kiinnostaa toi hormoonikierukka. Jälkitarkastuksessa lääkäri kysyi, haluaisinko sen, mutta silloin ajattelin, että käytetään ainakin nyt aluksi kondomeja. Pillereitä söin aikoinaan ja ne teki musta vielä hankalamman ihmisen, mutta jos tosta kierukasta tulis vähemmän noita sivu-(vai haitta-?)vaikutuksia, niin se vois ollakin hyvä. Kertokaa te, joilla on siitä jo kokemuksia, millainen se on!
Vielä ois paljon kommentoitavaa, mutta lupasin pojalle, että lähdetään tänään ekan kerran pyöräilylle (siis poika tulee mun kyytiin) ja nyt pitäis sitten lähteä ennen ruokaa. Ostettiin pojalle omakin pyörä ja käytiin sitä tänään aamulla ekan kerran kokeilemassa. Hyvin pysyi poika pyörän kyydissä (Helkaman Nappula), mutta polkemisesta ei tajunnut mitään =) Tähän asti on aina " ajanut" mm. puiston pyöriään potkimalla, ei polkemalla. No, jospa sen tänä kesänä oppisi.
Tulenpa illalla kommentoimaan niitä juttuja, joita nyt en ehtinyt. Nyt kypärät päähän ja ulos...
T:Fassiloora ja tyttö 8 vko + 1 pvä
Kun tuosta vauvan suihkuttelusta on puheltu -meillä Silva suihkutetaan 2-3 kertaa viikossa. Kylvetetty on muistaakseni vain kerran täällä kotona ja kerran vieraissa. Ekan kerran kylvyssä huusi kuin syötävä, suihkusta tuntuu tykkäävän paljon. En ole nyt enää öljynnyt Silvaa, iho on hyvässä kunnossa, joten ei tunnu yhtään liukkaalta pidellä. Varmuuden vuoksi kuitenkin aina Silvan asentoa vaihtaessa laskeudun kyykylteen suihkun lattialle. Suihkulla saa hyvin putsattua noi kaulan kermutkin, jotka aina kerää sitä puklua.
KL.