Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mun perusteltua irtisanoutua?

Vierailija
01.01.2018 |

Teen siis kaupassa osa-aikaista kassatyötä lukion ohella. Sinänsä työ itsessään on ihan mukavaa, mutta mietin joka päivä irtisanoutumista. En tiedä, miten se käytännössä edes tapahtuu, sillä mulla ei ole työsopimusta. Töitä saattaa olla neljä vuoroa viikossa ja sitten saattaa taas mennä kuukausikin ilman töitä. Haluaisin hakea jotai muuta työtä, koska ahdistaa joka kerta mennä töihin, koska pelkään mun pomoa. Aluksi ajattelin, että tämmönen ahdistus on ihan normaalia, että se kyllä hälvenee kunhan opin homman. Ahdistuksen määrä on kuitenkin vaan kasvanu, ja saatan monesti edeltävänä iltana itkeä sen takia että huomenna on töitä. Vuoroja ei loppujen lopuksi mulla oo kovin paljoa, mutta silti tuntuu, että ne haittaavat vähän koulunkäyntiä. Liioittelenko mä tätä hommaa vaan itelleni vai olisiko tässä vaiheessa jo järkevää vaan jättää työ? Plus miten irtisanoutuminen tapahtuu, en oo koskaan ollu tällasessa tilanteessa, onko mulla esim. millanen irtisanomisaika?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle ei ole työvuoroja seuraavan kahden viikon ajaksi annettu, niin ei tarvi tehdä enää yhtään vuoroa sen jälkeen. Sanot vain, että irtisanoudut, ja sillä selvä.

Vierailija
2/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät sun pomoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, aina pitää olla kirjallinen työsopimus! Myös suullinen sopimus on sitova, mutta työntekijän täytyy pitää huolta siitä, että työsopimus on myös kirjallinen. Ilman virallista työsopimusta et ole työsuhteessa. Olethan saanut palkan tehdyistä tunneista?

Vierailija
4/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, en oikeestaan tiedä. Ko. henkilö on tosi tiukka, eikä meidän kemiat vain oikein kohtaa. Hän on esimiehenä hyvä, mutta tosi miellyttämisenhaluisena ihmisenä mun on vaikea olla hänen lähellä koska koko ajan tuntuu että häiritsen tai olen jollain tapaa tyhmä/turha.

-ap

Vierailija
5/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo palkka ja lisät on maksettu aina. Työsopimusta en itse aluksi edes hoksannut ajatella, mutta näin jälkeenpäin rupesin miettimään, että se olisi tarpeellinen.

Vierailija
6/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et kuulu liittoon. Huokaus. Liity nyt ja nopeasti  Vaikka netissä. Saat neuvot ja avut ja jos ei sulle vaikka oo maksettu kaikkee mitä kuuluu,

Vierailija
7/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lähde liikkeelle siitä että kerrot esimiehellesi irtisanoutuvasi. Sitten käytte esimiehen kanssa läpi irtosanoutumisaikasi. Se on luultavasti 2 viikkoa. Missään nimessä se ei ole yli 1kk tällaisessa työssä näin lyhyellä työssäoloajalla.

Tee irtisanoutuminen mielellään myös kirjallisesti jos pystyt ettei tule siitä sanomista jatkossa.

Sitten vaan uutta työtä etsimään.

Vierailija
8/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupantätijaluottamusmies kirjoitti:

Ilmeisesti et kuulu liittoon. Huokaus. Liity nyt ja nopeasti  Vaikka netissä. Saat neuvot ja avut ja jos ei sulle vaikka oo maksettu kaikkee mitä kuuluu,

En tosiaan ajatellut, että liittoon kuuluminen olisi tarpeellista osa-aikasena, mutta ilmeisesti tosiaan kannattaisi. Kiitoksia huomautuksesta, oon aina jotenkin ajatellut, että liitot on vaan niille jotka on vakituisia ja tekevät täyttä päivää alalla.

ap

Vierailija
9/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, aina pitää olla kirjallinen työsopimus! Myös suullinen sopimus on sitova, mutta työntekijän täytyy pitää huolta siitä, että työsopimus on myös kirjallinen. Ilman virallista työsopimusta et ole työsuhteessa. Olethan saanut palkan tehdyistä tunneista?

Höpö Höpö.

Kannattaa olla kirjallinen työsopimus, mutta voi se olla suullinenkin.

Käytännössä ap:lla on suullinen nollatuntisopus, ei hänen tarvi mitenkään erityisesti irtisanoutua, ei vaan tee enää töitä jo sovittujen lisäksi. Ilmoittaa vaan pomolle että ei ole enää käytettävissä ja sillä selvä.

Vierailija
10/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille vastauksista. Pitääkö mun kertoa pomolle kuinka tarkasti irtisanoutumisen syy? En haluaisi alkaa avautumaan työpaikan epäkohdista tai syyttää pomoa mitenkään, joten riittääkö jos sanon syyksi, että mun pitää lopettaa mun mielenterveyden vuoksi?

-ap

Vierailija
11/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mistään mielenterveydestä puhua, sanot vaan vaikka koulun vievän nyt niin paljon aikaa, ettet ehdi käydä sen lisäksi töissä. Muista pyytää työtodistus! Tsemppiä!

Vierailija
12/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse kertoa mitään syytä. Varsinkaan et ala kertomaan mitään mielenterveydestäsi. Se ei kuulu pomollesi. Kerro vaikka, että työ ei enää sovi opiskelusi oheen. Haluat keskittyä nyt opiskeluun. Muuta ei tarvitse kertoa.

Vierailija
13/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sanoa mitään kun eiole kirjallista todistusaineistoa, odota senverran että oot saanut rahas ja välttelet työvuoroja vaikka sanomalla olevas kipeenä? Mietit jonkun vähän tavallisesta poikkeavan, sanot vaikka että oot löytäny toisen työn jos alkaa kyselee

Tuskin antaa kirjallista työtodistusta kun ei heti tarjonnut kirjallista työsopimusta

Vierailija
14/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mistään mielenterveydestä puhua, sanot vaan vaikka koulun vievän nyt niin paljon aikaa, ettet ehdi käydä sen lisäksi töissä. Muista pyytää työtodistus! Tsemppiä!

Jes kiitoksia tästä. On tosiaan eka kerta kun tällasta joudn tekemään, että oon vähän pihalla just sen suhteen mitä pitää sanoa, mutta ehkäpä tästä selvitään näillä vinkeillä!

ap

Vierailija
15/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

Ei tarvitse sanoa mitään kun eiole kirjallista todistusaineistoa, odota senverran että oot saanut rahas ja välttelet työvuoroja vaikka sanomalla olevas kipeenä? Mietit jonkun vähän tavallisesta poikkeavan, sanot vaikka että oot löytäny toisen työn jos alkaa kyselee

Tuskin antaa kirjallista työtodistusta kun ei heti tarjonnut kirjallista työsopimusta

Tämähän on nyt aivan älytön neuvo.

Kirjallista "todistusaineistoa" löytyy jo palkanmaksusta... Älä ala välttelemään tms. vaan suoraselkäisesti sanot, että et ole enää käytettävissä. Mitään erillistä syytä ei tarvitse sanoa, mutta voit aina vedota siihen, että koulu ja opiskelu vaatii enemmän aikaa.

Tietenkin pyydät kirjallisen työtodistuksen ja esimies sen kirjoittaa aina pyydettäessä. 

Vierailija
16/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m85 kirjoitti:

Tämähän on nyt aivan älytön neuvo.

Kirjallista "todistusaineistoa" löytyy jo palkanmaksusta... Älä ala välttelemään tms. vaan suoraselkäisesti sanot, että et ole enää käytettävissä. Mitään erillistä syytä ei tarvitse sanoa, mutta voit aina vedota siihen, että koulu ja opiskelu vaatii enemmän aikaa.

Tietenkin pyydät kirjallisen työtodistuksen ja esimies sen kirjoittaa aina pyydettäessä. 

Joo palkkalaskelmat oon aina saanut asianmukaisesti, että sikälikin todistusaineistoa löytyy. 

Vierailija
17/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne kansankynttilät on lukiossa...

Nopeesti eroon perskoulusta ja takaisin vanhaan kansa- ja oppikoulumalliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan