Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikuu on kamala!

Vierailija
01.01.2018 |

Pitkä, harmaa ja toivoton. Ehdottomasti vuoden pahin kuukausi. Yleensä helmikuussa helpottaa tuska edes vähän. Kaikki "new year, new me"- jutut on oksettavia.

Vaikka joulu ja uusi vuosi olikin ihan ok, ei mitään eritystä, niin silti tää tammikuu tuntuu aina siltä, kun putoaisi pää edellä asfalttiin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin päivä jo pitenee, kevät lähenee. Kyllä me jaksetaan.

Vierailija
2/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu on kylmä, pimeä, pitkä ja rahaton. Tämä on totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Tämä päiväkin on tuntunut pitkältä ja väsyneeltä. Ahdistaa!!

Vierailija
4/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän marraskuu ja joulukuu ovat vielä pahempia. Mutta onhan tammikuukin aika kauhea, ei siinä mitään. Mielestäni Suomen talvi on niin paha, etten ymmärrä sitä, että täällä asutaan. Kaikkien pitäisi muuttaa pois. Ei meitä niin paljon ole, mahdumme maailmalle oikein hyvin.

Vierailija
5/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole! Kaikki juhlahössötys on ohi ja saa elää ihan normaalia arkea. Ja ajatus siitä, että kesää kohti mennään. Arki on parasta.

Vierailija
6/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu on pahin, tammikuussa sentään on yleensä lunta ja vähän enemmän valoa.

Vierailija
7/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikuukaudet on kivoja, minä pidän talvesta, mutta jostain syystä kevät on minulle raskainta vuodenaikaa. Se kun lumet alkaa sulaa ja talvi loppuu. En tiedä miksi se muutos on minulle aina ahdistavaa, vaikka pidän kyllä kesästäkin. Pidän syksystä paljon enemmän kuin keväästä.

Vierailija
8/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tammikuu lempparini ole, mutta kyllä se joulukuun voittaa. Nyt saa yrtittää elää normaalia arkea. Mutta pimeä kuukausihan tämä vielä on ja akut ovat ihan loppu. Oikeastaan sieltä kellojen siirtämisestä lähtien on ahdistanut tämä jatkuva pimeys. Toisaalta se lohduttaa kun tietää, että oikeasti viimeistä pahaa kuukautta viedään. Helmikuussa on jo valoisampaa ja tukeehan silloin myös olympialaiset :-)

Vierailija
9/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun -30 asteen pakkanen on yhtä helvettiä. Autoon ei enää voi luottaa ja naama jäätyy kävellessä.

Kotona on kylmä vaikka lämmitys on täysillä. Onneksi ei ole ulkokäymälää.

Vierailija
10/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu on vuoden paras kuukausi. Paitsi että jostain syystä kaikki vain kerran vuodessa tulevat laskut pakkautuvat aina tammikuulle. Mutta muuten säiden ja muiden olosuhteiden puolesta tammikuu on vuoden parasta aikaa.

Heinäkuu helteineen on ihan persieksen syövereistä syvältä ja poikittain. Toiseksi pahinta on kevät, iskee aina hirveä kevätmasennus, joka alkaa sinä yönä kun kellot käännetään kesäaikaan, väsyttää, vituttaa, paleltaa, tekee mieli mussuttaa kaikkea epäterveellistä, kun lumet sulaa ja paljastaa kaikki talven koiranpaskat ja joka paikassa haisee vaan ihan paskalle, kaikkialla on kuraa ja märkää.

Vierailija
11/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu on kylmä pimeä ja luminen, mutta telkkarissa alkaa arki ja monet ohjelmat palaavat tutuille paikoilleen. Aussisarja Kotiin takaisin jatkuu uusilla jaksoilla 5.1.!

Ja kuun lopussa huomaa jo valon lisääntyneen, ja kevään olevan tulossa hitaasti, mutta varmasti.

Vierailija
12/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole! Kaikki juhlahössötys on ohi ja saa elää ihan normaalia arkea. Ja ajatus siitä, että kesää kohti mennään. Arki on parasta.

Arki on ihan ok, mutta joku tässä mättää. Kesä on tosi kaukana, tammikuu on pimeä ja nykyään myös hyvin loskainen. Tuntuu, että yksinkertaisesti voisin kaivautua peiton alle ja tulla esiin, kun on edes jotain toivoa kesästä. Matkakuume on valtaisa. Pari viikkoa jossain lämpimässä olisi nyt tarpeen.

Vierailija
13/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tammikuustasi kivempi!

Olen minäkin aina vihannut tammikuuta mutta olen jo muutaman vuoden ajan yrittänyt tehdä siitä kivemman.

Jos sinulla on rahaa/mahdollisuus viikon lomaan niin lähde ehdottomasti etelään. Äkkilähdöt tammikuussa eivät ole kovin kalliita.

Kylpylä tai risteily piristää myös ja on halvempi kuin etelänmatka.

Tai kaupunkiloma Euroopassa tai sitten vaikka parin sadan kilometrin päässä kotoa.

Leivo ja tee hyvää ruokaa. Tammikuussa ei mielestäni ainakaan kannata aloittaa laihdutusta, kun on helposti muutenkin ankeaa. :D

Sauno! Jos et omista saunaa voi lähimmässä uimahallissa käydä pikkurahalla. Kiertele alennusmyyntejä tai kirpputoreja.

Vierailija
14/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee tammikuustasi kivempi!

Olen minäkin aina vihannut tammikuuta mutta olen jo muutaman vuoden ajan yrittänyt tehdä siitä kivemman.

Jos sinulla on rahaa/mahdollisuus viikon lomaan niin lähde ehdottomasti etelään. Äkkilähdöt tammikuussa eivät ole kovin kalliita.

Kylpylä tai risteily piristää myös ja on halvempi kuin etelänmatka.

Tai kaupunkiloma Euroopassa tai sitten vaikka parin sadan kilometrin päässä kotoa.

Leivo ja tee hyvää ruokaa. Tammikuussa ei mielestäni ainakaan kannata aloittaa laihdutusta, kun on helposti muutenkin ankeaa. :D

Sauno! Jos et omista saunaa voi lähimmässä uimahallissa käydä pikkurahalla. Kiertele alennusmyyntejä tai kirpputoreja.

Kiitos tsemppauksesta! Joku reissu on tehtävä! :)

Vierailija
15/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tää tammikuu tulee olemaan tosi mulava. Irtisanouduin joulukuussa ja nyt olen vapaa kamalasta työpaikasta! Lisäksi opiskelen, mutta pääosin itsenäisesti ja oikeastaan koko tammikuu on sellaista, että päätän täysin itse aikatauluni. Herään millon huvittaa ja teen kaikki päivän asiat juuri silloin ja siinä järjestyksessä kuin itse haluan. :)

Vierailija
16/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu on hei ihan jees. Valon määrä lisääntyy ja kesää kohti mennään. Itse sinä päätät sen millainen tammikuusi on!!

Vierailija
17/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa ihmiset elämästä kesän ympärillä, niin helpottaa. Kesä on yksi neljästä vuodenajasta ja jos aina vertaa kaikkea kesään tai laskee kuinka kauan kulloinkin on kesään, ei osaa kohta nauttia enää siitä kesästäkään, koska kohta sekin on ohi ja sitten taas 9 kk odottelu ennen seuraavaa. Ei ihmekään jos on ankeaa. Joka vuodenajassa on omat hyvät puolensa, ne pitää vain osata nähdä ja jos ei osaa, niin kannattaa opetella. Talvi ei kesäksi muutu, eikä sen kuulukaan muuttua. Talvella ei ole edes kylmä, jos osaa pukeutua (paitsi jos pitää olla pihalla todella kauan). Itse nautin siitä kirpeästä pakkasesta naamalla, jos vain muuten on lämpimät vaatteet. Astma-ihmisten tuskan ymmärrän. Toki se ikkunoiden krapaaminen aamulla, jos on kiire töihin, tai jos auto oikkuilee kovissa pakkasissa, harmittaa jopa tällaista talven rakastajaa, mutta niihinkin voi hieman varautua. On kesälläkin huonoja kelejä, ukkoset rikkoo sähkölaitteita, kadut lainehtii rankkasateissa ja menee kellareihin ym. Sitä se elämä on.

Vierailija
18/21 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu olisi muuten ihan ok, mutta inhoan paukkupakkasia joita tammikuussa usein on.

Vierailija
19/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammikuu olisi muuten ihan ok, mutta inhoan paukkupakkasia joita tammikuussa usein on.

Niin minäkin, mutta nyt kun on satanut vettä lähes taukoamatta kolme kuukautta, niin toivottaisin ne paukkupakkasetkin jo tervetulleiksi.

Se, että on tammikuu tarkoittaa sentään sitä, että päivät pitenevät jo vähitellen eivätkä lyhene. Voiton puolella ollaan.

Vierailija
20/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän marraskuu ja joulukuu ovat vielä pahempia. Mutta onhan tammikuukin aika kauhea, ei siinä mitään. Mielestäni Suomen talvi on niin paha, etten ymmärrä sitä, että täällä asutaan. Kaikkien pitäisi muuttaa pois. Ei meitä niin paljon ole, mahdumme maailmalle oikein hyvin.

Kannatettava ajatus. Ehdotetaan vaikka Somalialle että voidaan vaihtaa maita päittäin. Kyllä suomalaisilla hyvää kokemusta uudis- ja jälleenrakentamisesta on. Sitten myöhemmin kehittämään matkailuelinkeinoa, jne. Kaikki mukaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi