Ystävä syöttää ja pukee 5-vuotiasta - normaalia?
Ystävälläni on 5-vuotias lapsi, jota tämä ystävä edelleen syöttää ja pukee. Usein hän käyttää lapsella myös vaippoja, ainakin öisin ja silloin, kun ollaan kaupungilla. Lapsi on ollut minulla hoidossa monta kertaa ja tiedän että hän osaa oikein hyvin itse syödä, pukea ja käydä vessassa. Lapsi on täysin normaali, mitään vammaa hänellä ei ole.
Miten saan ystäväni lopettamaan tuon? Olen yrittänyt vihjailla, ja sanonut ihan suoraankin, kuinka hienosti lapsi osaa itse syödä ja pukea meillä ollessaan, mutta ei mene perille. Äiti ei anna lapsen syödä itse edes banaania tai leipää, vaan syöttää nekin omasta kädestään.
Lapsi on osapäiväisenä päiväkodissa ja hän on siellä käsittääkseni ihan normaali ja omatoiminen.
Minulla ei ole lapsia, eikä juuri mitään kokemusta lapsista, mutta ei kai tuo ole enää normaalia käytöstä äidiltä? Pelkään että lapsi häiriintyy tuosta jotenkin. Voinko tehdä mitään? Neuvoja kaipaisin!
Kyseinen äiti on yh, melko iäkäs, ja muita lapsia hänellä ei ole.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Älä puutu asiaan, se ei kuulu sinulle. Kuten itsekin sanoit, lapsi on päivähoidossa, jossa hän osaa syödä jne. Toisin sanoen hän oppii taitoja kyllä, vaikka kotona äiti olisikin ylihuolehtiva. Koulussa oppii lisää. Ja jossakin vaiheessa äitikin alkaa hellittää...
No kyllähän lapsi tuossa kasvaa ihan kieroon! Onko äidillä hoitamattomia mt-ongelmia?
Annan kaikkien kukkien kukkia ja koitan ymmärtää muiden touhuja mahdollisimman paljon. Tuo ei kuitenkaan ole normaalia. Mitä kaikkea muutakin tuo äiti tekee ja ajattelee lapsensa puolesta!! Tuossa iässä opitaan paljon uusia taitoja ja pohditaan asioita. Nythän häntä kohdellaan kuin vauvaa, se voi lamauttaa tahdon oppia.
Vain sinä voit pelastaa maailman, koska sinussa asuu totuus, oikeus ja erehtymätön kyvykkyys,
Äidillä on ollut mt-ongelmia mutta hän on nyt säännöllisessä hoidossa.
-ap
Onhan lapsi jälkeenjäänyt ja siten vammainen, ei ole vaatimusta että vamma olisi näkyvä tai edes biologinen. Myös gynogeeniset jälkeenjääneisyydet ovat jälkeenjääneisyyttä. Lapsi pääseekin sitten 18v vanhana suoraan hoitokotiin ja työkyvyttömyyseläkkeelle vammaislisineen jossa paapominen jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Onhan lapsi jälkeenjäänyt ja siten vammainen, ei ole vaatimusta että vamma olisi näkyvä tai edes biologinen. Myös gynogeeniset jälkeenjääneisyydet ovat jälkeenjääneisyyttä. Lapsi pääseekin sitten 18v vanhana suoraan hoitokotiin ja työkyvyttömyyseläkkeelle vammaislisineen jossa paapominen jatkuu.
Jos lapsi ap:n luona ja päikyssä syö ja pukee ja toimii normaalisti niin eihän lapsi ole jälkeenjäänyt! Äiti tuossa on sekaisin, ei lapsi.
Älä puutu asiaan, se ei kuulu sinulle. Kuten itsekin sanoit, lapsi on päivähoidossa, jossa hän osaa syödä jne. Toisin sanoen hän oppii taitoja kyllä, vaikka kotona äiti olisikin ylihuolehtiva. Koulussa oppii lisää. Ja jossakin vaiheessa äitikin alkaa hellittää...