Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveystietojenluovutus

Vierailija
01.01.2018 |

Voiko minun lähiomainen joka on töissä esim. Poliisi, lääkäri, ym... Katsoa minun tietoja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tienkään lupaa siihen ole ja lokiin jää jälki jos on asiaankuulumattomana tiedoissasi käynyt mutta ei järjestelmä mitenkään estäkään sitä.

Vierailija
2/6 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos on hoidollisesti aihetta katsoa. Jos ei ole pätevää katselun syytä, kyseessä on rikos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
4/6 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mutta siitä jää kiinni ja menettää työpaikan. Rekistereiden lukemisesta jää aina tieto järjestelmään. Viranomainen ei voi lukea kenenkään tietoja ilman hyvää perustetta. Täytyy olla suora hoitosuhde potilaaseen tms.

Vierailija
5/6 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mutta siitä jää kiinni ja menettää työpaikan. Rekistereiden lukemisesta jää aina tieto järjestelmään. Viranomainen ei voi lukea kenenkään tietoja ilman hyvää perustetta. Täytyy olla suora hoitosuhde potilaaseen tms.

No olihan vaikka siinä Mika Myllylän tapauksessa useat asiaankuulumattomat poliisit käyneet hänen kuolintietojaan lukemassa, mitä sanktioita tuli? Mielenkiintoista että jäivät kiinni koska ei vainaja voi tehdä tutkintapyyntöä siitä ketkä ovat käyneet lukemassa hänen tietojaan!

Vierailija
6/6 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lauseen päästi suustaan kesällä minun lähiomainen. Siitä sitten olen miettinyt asiaa. Sen verran hyvässä työssä on tämä ihminen ettei kannattaisi . Kysynkö häneltä suoraan?