Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma lusittu...Mitä tässä nyt odottaisi? Miten jaksaa?

Vierailija
01.01.2018 |

Ei mitään kivaa näköpiirissä kun vasta kesäloma joskus heinäkuussa. Se on aivan liian kaukana.
Sitä ennen töitä p****ssa duunipaikassa, harmaata tylsää väsyttävää ahdistavaa arkea. Sianpierasuaikaan pakko tarpoa 1,5km metrolle säässä kuin säässä ja iltapäivällä kotiin sama homma. Liukasta, hoitamattomat tiet...menee hermo.

Ei siis yhtään mitään kivaa näköpiirissä ennen kesää ja lomaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt järjestää arkeen jotain kivaa, eihän sitä muuten jaksa!

Vierailija
2/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä ole kesällä ja lomallakaan. Paitsi, että on lomalla, vääntää teinien kanssa ja tekee kotitöitä.

Haluaisin eläkkeelle elämästä. Tai edes säännöllistä seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kivaa?

Ap

Vierailija
4/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jotain rotia tuohon ainaiseen valitukseen.  Sinuna olisin tyytyväinen työpaikasta ja yrittäisin pitää siitä kynsin hampain kiinni.  Olet varmasti viime aikoina lukenut työttömien rangaistusmallista ja tyhjänpäiväisistä aktivontikursseista.  Korjaa asennettasi, heti!

Vierailija
5/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kivaa?

Ap

Jotain, mistä itse tykkäät, se pitää itse keksiä.

Vierailija
6/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jotain rotia tuohon ainaiseen valitukseen.  Sinuna olisin tyytyväinen työpaikasta ja yrittäisin pitää siitä kynsin hampain kiinni.  Olet varmasti viime aikoina lukenut työttömien rangaistusmallista ja tyhjänpäiväisistä aktivontikursseista.  Korjaa asennettasi, heti!

Ai hymyssä suin pitää istua kiusattavana ja roskasankona töissä ja ei saa edes nimettömänä täällä valittaa. Joo, pakko jäädä ja pysyä siellä jotta katto pysyy pään päällä.

Hyvä että sulla menee hyvin eikä ongelmia ole.

Ap

Vierailija
7/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kivaa?

Ap

Mikään ei anna enää mitään iloa. Vain lomalla olo on helpotus ja mieli saa hetken levätä.

Ap

Vierailija
8/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no voi siihen elämään noinkin suhtautua. Aika raskaaksi vaan käy. Mitä teet vapaa-ajallasi? Minä olen tehnyt arjesta mukavaa. Ja arki tuntuu nyt kivemmalta kuin loma. Harrastan monenlaista liikuntaa, ja nyt on vaikka kuinka paljon mitä odottaa tältä talvelta ja tulevalta keväältä: hiihtoretki, laskettelua ja jo muutaman kuukauden päästä ensimmäinen juoksulenkki sulilla teillä keväisessä maisemassa. Olen yrittäjä ja teen töitä seitsemänä päivänä viikossa harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, joululomaakin oli tasan 2 päivää :D että kyllä sitä ehtii harrastaa kun vaan laittaa hyvinvointinsa etusijalle.

Vierailija
9/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuka pystyyn ja hammasta purren kohti uusia pettymyksiä. Päivä kerrallaan. Järjestä jokaiselle kuukaudelle, vaikka viikonlopuksi, joku kiva meno. Ei sen tarvitse olla mikään ihmeellinen, kunhan se on tavallisesta arjesta poikkeava juttu. Esim. Olen varannut ajan kampaajalle 13.1. haluan uuden mallin ja tyylin,  helmikuussa on ystävänpäivä, ollaan menossa kaverin kanssa teatteriin (en tosiaankaan muista, milloin viimeksi olen käynyt teatterissa, kaverin idea) ja ehkä siitä vielä drinkeille, jne. Nämä pienet jutut piristää puuduttavaa arkea.

Vierailija
10/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no voi siihen elämään noinkin suhtautua. Aika raskaaksi vaan käy. Mitä teet vapaa-ajallasi? Minä olen tehnyt arjesta mukavaa. Ja arki tuntuu nyt kivemmalta kuin loma. Harrastan monenlaista liikuntaa, ja nyt on vaikka kuinka paljon mitä odottaa tältä talvelta ja tulevalta keväältä: hiihtoretki, laskettelua ja jo muutaman kuukauden päästä ensimmäinen juoksulenkki sulilla teillä keväisessä maisemassa. Olen yrittäjä ja teen töitä seitsemänä päivänä viikossa harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, joululomaakin oli tasan 2 päivää :D että kyllä sitä ehtii harrastaa kun vaan laittaa hyvinvointinsa etusijalle.

Missä vaiheessa lähtisin hiihtämään ja harrastamaan? Herään klo 6.15, töihin lähden klo 6.50 ja kotona olen taas klo 17.15. Sen jälkeen ruokaa, lapsen (erityislapsi) asioiden hoitoa (koulu, lääke ym), kotitöitä ja lapsen iltatoimiin patistamista. Klo 21.30 nukkumaan ja seuraavana päivänä kaikki uudestaan.

Autoa minulla ei ole. Mies tekee tällä hetkellä paljon matkatöitä (viikot pois).

Ei täällä nyt mitään hiihtoa harrasteta kun ei luntakaan ole.

Kerran viikossa käyn jumpassa tunnin ja siihenkin menee koko ilta.

Ap

Vierailija
11/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko vielä lomaa, vois hakea parit kaljat. Töitä on vajaat pari kuukautta ja sitten taas työttömäksi. Saa nähdä miten käy kyykytyslain kanssa?

Vierailija
12/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa lähtisin hiihtämään ja harrastamaan? Herään klo 6.15, töihin lähden klo 6.50 ja kotona olen taas klo 17.15. Sen jälkeen ruokaa, lapsen (erityislapsi) asioiden hoitoa (koulu, lääke ym), kotitöitä ja lapsen iltatoimiin patistamista. Klo 21.30 nukkumaan ja seuraavana päivänä kaikki uudestaan.

Autoa minulla ei ole. Mies tekee tällä hetkellä paljon matkatöitä (viikot pois).

Ap

Jumppaa useammin joko aamulla ennen kuin lapsi herää tai illalla telkkarin edessä. Liikunta parantaa mielialaa. Itse teen lyhyen 30 min treenin joka arkiaamu ennen kuin lapset heräävät.

Viikonloppuisin käy pitkillä kävelylenkeillä tai juoksemassa luonnossa. Luonto kohentaa mielialaa. Ota vaikka kuvia, piirrä maisemia reitin varrelta tai kirjoita runoja, joita lenkillä pulpahtaa mieleen. Bongaile lintuja ja muita eläimiä. Syksyllä kerää marjoja ja sieniä.

Kyllä tämä pimeä vielä helpottaa. Nautinnollista kevään odotusta!

Vierailija
13/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hymyssä suin pitää istua kiusattavana ja roskasankona töissä ja ei saa edes nimettömänä täällä valittaa. Joo, pakko jäädä ja pysyä siellä jotta katto pysyy pään päällä.

Hyvä että sulla menee hyvin eikä ongelmia ole.

Ap

Minulta saat kaiken sympatian. Itselläni samanlainen tilanne töissä. Pelkään, että mitähän taas huomenna töissä tapahtuu. Samaa puuduttavaa arkea minullakin. Aamuisin lähdetään liikkeelle 6.45, julkisilla kuskaan lapset kahteen eri osoitteeseen, siitä tunteroinen töihin. Töissä on ahdistavaa, stressaavaa - ja tästä pitäisi olla helkkarin onnellinen? Parisuhde kuoli jo vuosia sitten, joten mitään hinkua ei ole töistä kotiinkaan. Talous tiukilla, joten kotia ei paljon laitella, kampaajalla käydä tai vaatteita ostella. Olen akateemisesti koulutettu ja tavallaan urallani menestynyt, mutta rikastumaan alallani ei pääse.

Mistähän sitä saisi voimia ja uskoa tulevaan? Kerro mullekin, AP, jos sen keksit..

Vierailija
14/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kivaa?

Ap

Mikään ei anna enää mitään iloa. Vain lomalla olo on helpotus ja mieli saa hetken levätä.

Ap

Ymmärrän sinua! Tein ennen työtä, josta en pitänyt lainkaan. Se söi kaiken elämäniloni. Ennen tykkäsin kovasti esimerkiksi lukea, mutta siinä työssä ollessani en kyennyt saamaan ollenkaan iloa siitäkään. Kaikki vapaa-aika meni siihen, että yritin palautua työpäivästä ja ahdistuin seuraavasta. Ainoastaan pidemmillä lomilla pystyin nauttimaan elämästä. Kunnes taas työt alkoivat lähestyä ja painajaiset ja stressi alkoivat.

Minun ratkaisuni oli vaihtaa alaa. Nyt olen taas opiskelija. Oli erittäin hyvä päätös!!

Vierailija
15/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jumppaa useammin joko aamulla ennen kuin lapsi herää tai illalla telkkarin edessä. Liikunta parantaa mielialaa. Itse teen lyhyen 30 min treenin joka arkiaamu ennen kuin lapset heräävät.

Viikonloppuisin käy pitkillä kävelylenkeillä tai juoksemassa luonnossa. Luonto kohentaa mielialaa. Ota vaikka kuvia, piirrä maisemia reitin varrelta tai kirjoita runoja, joita lenkillä pulpahtaa mieleen. Bongaile lintuja ja muita eläimiä. Syksyllä kerää marjoja ja sieniä.

Kyllä tämä pimeä vielä helpottaa. Nautinnollista kevään odotusta!

En ole Ap, mutta omasta, masentuneen näkökulmasta nämä ovat asioita, joista harvoin masentunut jaksaa ilahtua. Jos asiat ovat kunnossa ja masennusta ei ole, jaksaa toki nauttia hetkestä. Masentuneena mikään ei kiinnosta. Ja mikä avuksi masennukseen? Ei mikään. Olen liian "terve" (=pystyn käymään töissä) päästäkseni julkisin varoin kustannettuun terapiaan, omasta pussista ei löydy 400 euroa kuussa terapiaan. Lääkkeet eivät ole koskaan tehonneet masennukseeni, päin vastoin niiden sivuvaikutukset ovat vain huonontaneet elämänlaatua. Henkistä tukea en saa läheisiltä. Äitini on ollut kroonsesti sairas 10 vuotta, ja tänä aikana kenelläkään muulla ei ole ollut oikeutta olla onneton. Masennuksestakin pitää kantaa huonoa omaatuntoa ja kantaa kaikki sisällä. Mieheni on samanlainen, jos avaudun, niin se menee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Vastaus on vain, että olisit onnellinen, etteivät lapset ole vakavasti sairaita. Ja totta olenkin. Mutta silläkö pitäisi itsensä parantaa masennuksesta ja uupumuksesta?

Vierailija
16/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toinen puoli on just raha ja sen puute. Oispa varaa käydä kampaajalla tai ostaa vaatteita...juu, ei ole.

Joku ehdotti jumppaa aamulla. Pitäis nousta viideltä jotta ehtisi ja se taas tarkoittaisi että aika on pois illasta, eli asioita jäisi hoitamatta. Olis mukavaa edes hetken istahtaa telkkarin ääreen esim teemukin kanssa ennen nukkumaanmenoa.

Viikonloppuisin hoidettava sit ne asiat jotka jääneet viikolla tekemättä.

Olen yrittänyt etsiä muuta työtä, mutta en ole edes haastatteluihin päässyt. Toisalta sekin tarkoittaisi palkan alennusta noin 1000€:lla joka puolestaan tarkoittaa asunnon myyntiä ja muuttoa huonolle alueelle pidemmälle lapsen koulusta.

On tää suoraan hanurista. Masentuneisuutta on varmaan, mutta millä sen hoidat kun olen myös ”liian terve”, kuten joku tuossa yllä jo totesi.

Ap

Vierailija
17/17 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös tuon kaltainen tilanne. Perjantaina itketti, kun olin niin puhki töistä, maanantaina itketti, kun piti mennä.

Nyt olen ollut puoli vuotta opintovapaalla. Yksi elämäni parhaita päätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän