Kansalaisaloite ilotulituksen kieltämiseksi
Onko jo olemassa aloitetta missä vaaditaan ilotulittamisen täyskieltoa, sekä käyttöä että kauppaa?
Olisin valmis allekirjoittamaan.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö löydy ketään joka laittaisi tämän nimien keruun alulle?
Saisit ilmaista julkisuutta?
ap.
Mitä jos tekisit itse joskus jotain, etkä vaan vikisisi?
Eihän se tietysti käy. Jonkun muun pitää tehdä kaikki sun puolestasi.En muuten allekirjoittaisi, enkä kyllä ostakaan ilotulitteita.
En allekirjoittaisi minäkään, vaikka en itsekään osta enkä edes ymmärrä miksi joku haluaa tuhlata rahojaan niihin, mutta jos joku kerran haluaa ampua rahansa taivaalle niin ampukoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Eihän se tietysti käy. Jonkun muun pitää tehdä kaikki sun puolestasi.En muuten allekirjoittaisi, enkä kyllä ostakaan ilotulitteita.
Koska en halua julkisuutta. Tehköön aloitteen joku joka pitää julkisuudesta.
ap.
Ei niissä Ile pakko naamaansa iltiksen lööppiin pistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
ap.
Julkisuuden takiahan niitä aloitteita tehdään...
BTW, eikös se ole kaikenmoiset kiekkojunnut ja sellaiset, jotka näitä raketteja myymällä keräävät varoja?
Voi luoja kuinka tyhmiä ihmiset on. Varmaan suurella osalla teistä on lapsia? Miksi helvetissä te haluatte ilotulitteilla saastuttaa maapalloa ja tehdä lapsillenne mahdollisimman kurjan paikan elää?
En pysty ymmärtämään kun omassa tuttava piirissä nimenomaan lapsettomat ovat huolissaan siitä millainen planeetta jää tuleville sukupolville mutta taas perheellisiä tämä ei tunnu kiinnostavan.. Anteeksi karkea yleistys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
ap.
Julkisuuden takiahan niitä aloitteita tehdään...
BTW, eikös se ole kaikenmoiset kiekkojunnut ja sellaiset, jotka näitä raketteja myymällä keräävät varoja?
Varmaan nämä kiekkojunnut ymärtää että maapalon pelastaminen on tärkeämpää kuin kissanpierujen poksauttelu.
ap.
Kielletään kissat, koirat ja säikyt ihmiset kaupunkialueilta. Menkää maalle siellä on hiljaista ja siellä ei ole saasteita ja savuja, ihmettelen vuosi vuodelta samaa asiaa miksi asutte teitä rassaavissa olosuhteissa. Taidatte olla lähtökohtaisesti hyvin itsekkäitä ihmisiä? Minä, minun koira, minun nenä....hohhoijaa....Minkä takia minun pitäisi luopua asiasta mikä minulle tuottaa iloa, sehän on sama kun sinun pitäisi luopua koirastasi minun takia kun tämä koirapaskojen määrä talven loputtua rassaa minua. Jos nyt ymmärsit lukea rivienvälistä mitä tulee koiranpaskoihin tai ilotulitteisiin niissä on aina lieveilmiöitä. Paljon voidaan tehdä ilotulituksen hyväksi mutta kieltäminen ei lähtökohtaisesti ole ratkaisu...paljon on tehtykkin mm. ilotulituksissa on valikoimissa nykyään vaihtoehtoina lähes äänettömiä vaihtoehtoja myös teidän saastetiedotkin tulitteista tuntuvat olevan vuodelta -86. Se onko paukut vaarallisia niin tukes on antanut niille hyväksynnän että oikein käytettyinä eivät. Jos rajoitteita suunniteltaisiin niin keppiraketit ja pienpanokset voidaan kieltää, siirtyminen pelkkiin patatulituksiin on yhtäkun turvallisuutta. Taajama-alueilla voisi ajatella että paukutteluista voisi keskustella esim. ammutaan suurin osa tulitteista samaan aikaa tietyllä paikalla jolloin eläinten omistajat saavat tiedon milloin olisivat vaikka etäämmällä tapahtumassa. Se mitä tulee siihen että "rahat menee taivaalle" teidän ei tarvitse olla huolissanne minun rahoista. Itse järjestän taajamassa joka vuonna ilotulituksen, 2000 euroa on pieni hinta n.900 ihmisen hymyistä.
ap.