Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi päivää jatkunut rytmihäiriö, onko syytä käydä lääkärillä?

Vierailija
01.01.2018 |

Eilen levossa alkoi outo sydämen muljahtelu, ei ole ennen ollut tällaista. Eilen kesti melkein tunnin tasaantumatta, tai siis siihen asti kun nukahin. Säikähdin ensin asiaa ja pelkäsin että saan paniikkikohtauksen tai sydärin ja pelkääminen vain pahensi asiaa... Herätessä huimasi päässä ja aina kun nousi nopeasti ylös sängystä. Ei mitenkään pahasti kuitenkaan. Kun teen jotakin niin en huomaa rytmihäiriötä. Olen ehkä ainakin rasittunut. Nyt taas levossa sydän muljahtelee. Googletin että voi olla harmiton eteisvärinä joka voi olla kuukausiakin? Tuntuu vaan ihmeelliseltä että tämä olisi ihan normaalia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen nuori, 25v.

AP

Vierailija
2/5 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä dokumentoimassa mikä rytmihäiriö. Jos eteisvärinä, voi joskus olla aihe verenohennuslääkitykseen...siis jos ikää ja muita sairauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen levossa alkoi outo sydämen muljahtelu, ei ole ennen ollut tällaista. Eilen kesti melkein tunnin tasaantumatta, tai siis siihen asti kun nukahin. Säikähdin ensin asiaa ja pelkäsin että saan paniikkikohtauksen tai sydärin ja pelkääminen vain pahensi asiaa... Herätessä huimasi päässä ja aina kun nousi nopeasti ylös sängystä. Ei mitenkään pahasti kuitenkaan. Kun teen jotakin niin en huomaa rytmihäiriötä. Olen ehkä ainakin rasittunut. Nyt taas levossa sydän muljahtelee. Googletin että voi olla harmiton eteisvärinä joka voi olla kuukausiakin? Tuntuu vaan ihmeelliseltä että tämä olisi ihan normaalia.

Vaikuttaa lisälyönneiltä, itselläkin on ollut niitä. Yleensä ovat vaarattomia, mutta kehotan käymään sydänfilmissä.

Vierailija
4/5 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tuollaisen oireen takia varmuudeksi käydä lääkärissä. Vaikka olisikin jotain muuta niin saa itse ainakin rauhan mistäjohtuu.

Vierailija
5/5 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli usein ja pitkiä aikoja kerralla lisälyöntisyyttä stressin ja univajeen takia ennenkuin erosin eksästä. Kävin tutkituttamassa ja sain beetasalpaajat. Tehosivat hyvin eikä eron jälkeen ole enää ollut tarvettakaan.