Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä kulissien ylläpidossa?

Vierailija
31.12.2017 |

Kaverini haluaa pitää yllä kulisseja siitä, että sillä on kiva mies ja hyvä parisuhde. Todellisuudessa mies on paskiainen: salatuurijuoppo ja vieraissakävijä. Hyvätuloinen puoliso hankkii itselleen ja lapsilleen tavaroita, pienipalkkaisessa vuorotyössä oleva vaimo pyörii kirpputoreilla, askartelee ja ompelee vaatteitaan ym. Myötähäpeä kulissiliitosta on suuri. Miksi ei voi kertoa totuutta ja saada kavereiltaan tukea? Ajatteleeko, ettei ansaitse enempää, vai haaveileeko, että siasta kuoriutuu lopulta prinssi? Ei ymmärrä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tuntuu riittävän se, että on joku mies. Jos vielä on hyvin ansaitseva, niin tuntuu hienolta. Luullaan, että muut eivät näe totuutta.

Vierailija
2/14 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itse lähtöisin ankeista oloista, voi ajatella, että parisuhde on aina ankeaa. Ihme juttu, ettei aikuisilla naisilla ole mitään itsekunnioitusta. Annetaan kohdella miten sattuu, koska ei tule mieleen, että voisi s eistä omilla jaloillaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ainakin saada parempia/hyödyllisempiä kavereita kun liikkuu paremmissa piireissä

Vierailija
4/14 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän kokee olevansa arvoton miehen kohtelun vuoksi. Ehkä hän ajattelee, että jos muut saavat tietää, hekin pitävät häntä arvottomana.

Myös lasten takia on hyvä pitää kulissia yllä. Jos lapset ovat onnellisia, niin kyllä sitä jaksaa. Ehkä hän ei halua sääliä tai haluaa vältää sosiaalisen paineen erota.

Vierailija
5/14 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän teatterissa kunnon kulissit olla.

Vierailija
6/14 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista tukea hän muka teiltä saisi? Haukkuisitteko miestä? Ei se ole edes tukea.

Vierailija
7/14 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ongelmien kohdalla ratkaisun ensi askel on se, että ongelma myönnetään. Jos ongelmaa piilotellaan ja salaillaan, ei muutosta tule. Tästä on kulissiliitoissa kyse. Salataan todellisuus ja esitetään jotain muuta. Ilmeisesti ei ole halua tai kanttia vaatia muutosta. Jos halu puuttuu on se oma häpeä, jos kantti puuttuu, voi keskustelu läheisten kanssa johtaa muutokseen. Joka tapauksessa kulissiliitot ovat noloja. Niissä roikkuvat ihmiset, joille riittää se, että kuori on hieno, vaikka sisus on paskaa.

Vierailija
8/14 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei halua kasvattaa lapsiaan eroperheessä kahden kodin väliä remputtaen. Eikä naisen tilanne välttämättä kohenisi yhtään jonnekin lähiöslummiin muuttamalla, vaan voisi huonontua vain entisestään. Kuka tietää, vaikka mies kiristäisi lapsilla eli sanoo vievänsä lapset, jos toinen lähtee.

Vierailija
9/14 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien ongelmien kohdalla ratkaisun ensi askel on se, että ongelma myönnetään. Jos ongelmaa piilotellaan ja salaillaan, ei muutosta tule. Tästä on kulissiliitoissa kyse. Salataan todellisuus ja esitetään jotain muuta. Ilmeisesti ei ole halua tai kanttia vaatia muutosta. Jos halu puuttuu on se oma häpeä, jos kantti puuttuu, voi keskustelu läheisten kanssa johtaa muutokseen. Joka tapauksessa kulissiliitot ovat noloja. Niissä roikkuvat ihmiset, joille riittää se, että kuori on hieno, vaikka sisus on paskaa.

Ehkä nainen on tyytyväinen tilanteeseen, eikä koe sitä kulissina. Rikkaasta miehestä kateellinen kaveri vain haluaisi, että nainen menettää kivan kotinsa.

Vierailija
10/14 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nainen on tyytyväinen tilanteeseen, eikä koe sitä kulissina. Rikkaasta miehestä kateellinen kaveri vain haluaisi, että nainen menettää kivan kotinsa.

Aika säälittävää, jos kiva koti riittää elämänsisällöksi. Ollaan tyytyväisiä siihen, että perheenjäsenillä on erilainen elintaso? Mies juopottelee ja vittuilee kotona päiväkausia putkeen. Jahtaa kännissä vieraita naisia ikään ja ulkonäköön katsomatta. Silti puhutaan kavereille vain niistä harvoista hyvistä hetkistä ja esitetään onnellista pikkuvaimoa. Ei tuollaista elämää kenellekään toivo. Eikä kukaan todellakaan ole "rikkaasta miehestä kateellinen". Siihen ei kukaan täysjärkinen edes vilkaisisi.

Vierailija
11/14 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei jaksa selitellä elämäänsä ja valintojaan kaikille hyvänpäivän tutuille? Tämä minulla ainakin suurin syy miksen kailota kaikkia elämäni epäkohtia julkisuuteen.

Vierailija
12/14 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos se mies antaisi vaimolle rahaa, olisi asiat hyvin?

Vierailija
13/14 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis sanot kuka on onnellinen elämäänsä ja kuka feikkaa?

Jos nainen itse tykkää elämästään, mikä sinä olet sanomaan ettei se voi olla onnellinen?

Lopetteeko nainen siis käsityöt jos olisi onnellisessa liitossa?

Ehkä sinä olet huumorintajuton etkä näe miehen huumoria? Kyllä maailmassa on naisia jotka tykkää kun mies on roisi.

Olet vaan ällöttävä, ehkä sinun kuuluu miettiä miksi olet sinkku..

Vierailija
14/14 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ihana. Kaikki rakastavat häntä ja hän on aina valmis tukemaan toisia. Tekee paljon töitä ja  kotitöitä, antaisi vaikka kuun taivaalta jos haluaisin. Perhe on äärettömän tärkeä ja siihen mahtuu muutakin kuin minä, hän ja lapset. Kaikki ovat aina tervetulleita meille.

Eikä selviäisi koskaan siitä häpeästä jos jättäisin hänet. Kasvojen menetys on ihan pahinta mitä hän tietää.

Kun kirjoitin että antaisi vaikka kuun taivaalta tarkoitin aineellista hyvää. Jotain muuta - tärkeämpää - puuttuu ja se vie minua kauemmas koko ajan. Minä elän kulissiliitossa. Meillä on liian vähän seksiä eikä ollenkaan läheisyyttä (fyysistä siis, henkistä on paljon)

Tästä on puhuttu vuosien mittaan paljonkin mutta mieheni ei näe että olen tosissani, ei edes pysty kompromissiin. Näinpä minä tyydyn kulissiin ja hän on onnellinen. Onneksi minulla on ystävä joka on samassa tilanteessa ja "tuemme" toisiamme pysymään tyytyväisinä parisuhteissamme. Kun tapaamme halaamme niin että kipinät sinkoilee, kumpikin saa todella paljon voimaa läheisyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä