Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka aktiivimalli peruttaisiin,

Vierailija
31.12.2017 |

Ja vaikka saisin itse huomenna vakitusen työpaikan, Vaikka voittaisin lotossa, on kaikki tämä, mitä aktiivimalli on yhteiskunnastamme paljastanut, niin kuvottavaa, että...

en tiedä, en vain koskaan varmaan tunne enää olevani yhteiskunnan jäsen aivan kokonaan. En välitä.

No, äänestämässä käyn, ihan vain kokoomuksen kiusaksi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikea se on käsittää että rahaa ei riitä jakaa ihan loputtomiin, kun tuet ovat noin isot, 

Minua ei pätkääkään haittaisi vaikka kaikille jaettaisiin miljoona euroa vuodessa, jos olisi ottaa jsotain muusta kuin velkana, joka on vielä joskus maksettava. Ja ei, sen vähentyneen yritystoiminnan tappaminen ei auttaisi yhtään.

Vähän oksettaa lukea näitä valituksia, kun näköjään maksetaan enemmän tukia työttömille, mitä itselle jää käteen täysipäiväisesta työstä. Mitenkähän noille työttömyyspäivärahoille pääsisi. Eläminenkin tulisi paljon halvemmaksi, kun ei tarvitsisi työssäkäyntivaatteita ostaa ja olisi aikaa itse laittaa ruokansa ja juosta kaupoissa tarjousten perässä.

Jotkut vielä vaatii, että itse tehdyt velatkin pitäisi tuissa huomioida menoiksi, voi jessus sentään.

Aion tehdä kansalaisaloitteen, että kaikille pitää valtion kustantaa ilmaiset silmälasit kerran vuodessa. Eihän se maksasisi kuin puoli miljardia euroa, mutta kai siellä kassassa rahaa riittää loputtomiin.

Hyvää uutta vuotta vain

Vierailija
22/40 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niistä huonoista palkoista työttömiä syytät?

Vaatikaa kunnon palkkaa tehdystä työstä?

Minkä hemmetin takia niitä ammattiliittoja nykyään on, elleivät he huolehdi jäseniensä palkoista.

Taistele vierastyövoimaa vastaan ja hallitsematonta maahanmuuttoa, johon varovaisten arvioiden mukaan menee 4 miljardia euroa vuodessa ja todellisia kuluja kaikkineen ei kukaan uskalla edes arvailla.

Jollet palkallasi tule toimeen tai ne ovat yhtä pienet kuin suomalaisten sosiaaliset tuet, jota vuosittain EU kritisoi liian pieniksi, niin eikö ajattelussasi ole jotain pielessä.

Eivät tuet ole liian suuria, vaan sinulle maksettava palkka tehdystä työstäsi naurettavan pieni :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikea se on käsittää että rahaa ei riitä jakaa ihan loputtomiin, kun tuet ovat noin isot, 

Minua ei pätkääkään haittaisi vaikka kaikille jaettaisiin miljoona euroa vuodessa, jos olisi ottaa jsotain muusta kuin velkana, joka on vielä joskus maksettava. Ja ei, sen vähentyneen yritystoiminnan tappaminen ei auttaisi yhtään.

Vähän oksettaa lukea näitä valituksia, kun näköjään maksetaan enemmän tukia työttömille, mitä itselle jää käteen täysipäiväisesta työstä. Mitenkähän noille työttömyyspäivärahoille pääsisi. Eläminenkin tulisi paljon halvemmaksi, kun ei tarvitsisi työssäkäyntivaatteita ostaa ja olisi aikaa itse laittaa ruokansa ja juosta kaupoissa tarjousten perässä.

Jotkut vielä vaatii, että itse tehdyt velatkin pitäisi tuissa huomioida menoiksi, voi jessus sentään.

Aion tehdä kansalaisaloitteen, että kaikille pitää valtion kustantaa ilmaiset silmälasit kerran vuodessa. Eihän se maksasisi kuin puoli miljardia euroa, mutta kai siellä kassassa rahaa riittää loputtomiin.

Hyvää uutta vuotta vain

Minä ainakin taistelen sitä vastaan, että verorahoja ei tuhlattaisi siihen, että työttömiä saataisiin nöyryytettyä pupuleikkeihin.

Vierailija
24/40 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostetaan niin että tehdään Haavistosta presidentti.

Vierailija
25/40 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostetaan niin että tehdään Haavistosta presidentti.

Ihana idea☺ Tehdään kaunis maailma.

Vierailija
26/40 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää uutta vuotta vain

Ai että miten työttömyyspäivärahoille pääsisi? Ihan helposti, irtisanot itsesi ja hups, karenssin jälkeen pääset nauttimaan siitä ihanuudesta.

Vierailija
27/40 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa itkuanne lapsiparat. Aktiivimallia ei peruta minkään yhdentekevän kansalaisaloitteen takia ja voitte jatkaa unelmointianne. Toivotan kaikille oikein aktivointirikasta alkuvuotta 2018.

Kiitos kannustuksesta. Tämäkin muori on ensimmäistä kertaa elämässään valmis marsseille. Ei haittaa edes, jos muuttuvat mellakoiksi. Mitä väliä?

LOL

Painu vaan marssimaan ja ei voisi vähempää kiinnostaa tyhjänpäiväinen uhosi. Palataan asiaan sitten, kun  ne jotka maksavat tyhjäntoimittamisesi rupeavat puhumaan lakoista ja marsseista. Siihen asti suuta supummalle ja aktivoitumaan mars.

Niistäkin osa saa ensi vuonna kenkää. Myös niitä joutuu työttömäksi, jotka ovat uhonneet saavansa aina töitä kun haluavat ja olevansa korvaamattomia työpaikoilleen. No ehkä konkan tehneen yrityksen työntekijät sitten sellaisia ovat. Minä en ole työtön itse, mutta tiedän muutaman entisen uhoajan, nykyisen työttömän.

Minäkin tunnen muutaman entisen uhoajan, nykyisen työttömän. Heille meni jakeluun kantapään kautta, mutta valitettavasti se näyttää olevan ainut keino.

Vierailija
28/40 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto pitäisi tosiaan nyt saada presidentiksi. Tulisi edes jotakin inhimillisyyttä päättäjien joukkoon nykyisen halveksunnan ja vihan keskelle.

Vierailija
29/40 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa itkuanne lapsiparat. Aktiivimallia ei peruta minkään yhdentekevän kansalaisaloitteen takia ja voitte jatkaa unelmointianne. Toivotan kaikille oikein aktivointirikasta alkuvuotta 2018.

Kiitos kannustuksesta. Tämäkin muori on ensimmäistä kertaa elämässään valmis marsseille. Ei haittaa edes, jos muuttuvat mellakoiksi. Mitä väliä?

LOL

Painu vaan marssimaan ja ei voisi vähempää kiinnostaa tyhjänpäiväinen uhosi. Palataan asiaan sitten, kun  ne jotka maksavat tyhjäntoimittamisesi rupeavat puhumaan lakoista ja marsseista. Siihen asti suuta supummalle ja aktivoitumaan mars.

Niistäkin osa saa ensi vuonna kenkää. Myös niitä joutuu työttömäksi, jotka ovat uhonneet saavansa aina töitä kun haluavat ja olevansa korvaamattomia työpaikoilleen. No ehkä konkan tehneen yrityksen työntekijät sitten sellaisia ovat. Minä en ole työtön itse, mutta tiedän muutaman entisen uhoajan, nykyisen työttömän.

Minäkin tunnen muutaman entisen uhoajan, nykyisen työttömän. Heille meni jakeluun kantapään kautta, mutta valitettavasti se näyttää olevan ainut keino.

Noita töissäkäyviä, jotka eivät ymmärrä pelätä ilmaistyön teettämisen uhkaa, on vielä hämmästyttävän paljon.

Vierailija
30/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL

Noita töissäkäyviä, jotka eivät ymmärrä pelätä ilmaistyön teettämisen uhkaa, on vielä hämmästyttävän paljon.

Joidenkin on opittava kaikki kantapään kautta.

Vierailija
31/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki köyhät ei toimeentulotukea saa! Mm. tämä yksinhuoltaja, joka joutuu maksamaan peruspäiväraastaan opintolainaa takaisin. Tätä ei toimeentulotuessa oteta huomioon. Taitaisin saada silti kympin - pari, jos jaksaisin hakea. Leikkaukset on taas vähävaraisimmilta pois, lapsilta ja vanhemmiltakin.

Muuten työttömyyskorvaus tippui jo viimevuonna ainakin yh:lta, laskiko sitten lapsisa maksettava lisä? Asumistukikin on pudonnut viime vuodesta 24 e/kk. Tosi tiukoilla ollaan elettiin jo ennen sitä. Työttömän yksinhuoltajan tulot siis tippui prosenteissa paljon ja tuntuu se muutenkin, todella tuntuu! Vieläkö on varaa kiristää...

Ihanko oikeasti joudut maksamaan lainasi takaisin? Voi surku, olishan se nukavampi kun joku muu maksaisi senkin.

Vierailija
32/40 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka maksat opintolainaa työttömyyskorvauksesta, lopeta maksaminen. Kelalle pitää pistää hanttiin.

Lain mukaan peruspäivärahasta ei voida ottaa, edes ulosotossa.

Vierailija
33/40 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka maksat opintolainaa työttömyyskorvauksesta, lopeta maksaminen. Kelalle pitää pistää hanttiin.

Mikäs ohje tuo on?

Vierailija
34/40 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin aika vähemmistönä saisitte riehua.

Armeija ja poliisi kuitenkin edustavat enemmän oikeaa kuin vasenta.

Mutta samaa mieltä aiemman kommentoijan kanssa. Ei tuota yksi kansalaisaloite kaada. Se vain käsitellään ehkä uudelleen.

Vierailija
35/40 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ohje tuo on?

Samaa ihmettelin itsekin, tuolla tavalla saakin varmaan oman taloutensa nousuun.

Vierailija
36/40 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aaveellä kaikki on niin vasemmistoa niin duunaria, mutta kun vaalit tulee, niin voittajana selviää KOKOOMUS :) Onneksi!

Vierailija
37/40 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aaveellä kaikki on niin vasemmistoa niin duunaria, mutta kun vaalit tulee, niin voittajana selviää KOKOOMUS :) Onneksi!

Hear hear!

Vierailija
38/40 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL

Mikä on ihan käsittämätöntä. Elävätkö he päät pensaassa?

Olen käynyt läpi monet yt:t ja yhden irtisanomisen, vaikka tein töitä niin perkeleesti. Ei siinä yhden ihmisen ahkerointi auta, jos firmalla menee huonosti. Ei kukaan arvosta työntekijöitään tässä maailmassa, kuka tahansa on korvattavissa. Varsinkin 9 eurolla. Kun työntekijä on kulu, ei tuotto.

Vierailija
39/40 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallihan on täysi susi.

Itse en suostu töihin menemään, eikä mikään malli pysty minua sinne myöskään pakottamaan, sillä aina on se viimeinen VARMA oljenkorsi: Saikutus.

Tämä paskamalli ei siis koske meitä oikeita lusmuja vaan oikeasti töihin haluavia kunnollisia kansalaisia.

Niiden kunnollisten kansalaisten puolesta olen valmis vaikka sotimaan.

Vierailija
40/40 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykytän kyykyttäjää kirjoitti:

Mallihan on täysi susi.

Itse en suostu töihin menemään, eikä mikään malli pysty minua sinne myöskään pakottamaan, sillä aina on se viimeinen VARMA oljenkorsi: Saikutus.

Tämä paskamalli ei siis koske meitä oikeita lusmuja vaan oikeasti töihin haluavia kunnollisia kansalaisia.

Niiden kunnollisten kansalaisten puolesta olen valmis vaikka sotimaan.

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi