Taas se aika vuodesta, kun mies alkaa vouhottaa elämäntaparemonttia
Mies totesi jo toissapäivänä, että kunhan vuosi vaihtuu niin hän alkaa kuntoilemaan. Myös tupakointi loppuu ja alkoholin käyttö vähenee. Tämä sama on kuultu jo niin monta vuotta peräkkäin etten jaksa todeta muuta kuin "jaahas". Ensimmäisinä vuosina jaksoin tsempata, mutta sitten huomasin ettei mitään muutosta tapahdu, olen jättänyt noteeramatta nuo suuret lupaukset. Hän kyllä ostaa treenivaatteita ja saattaa hankkia jonkinlaisen kuntosalikortin, mutta lopulta koko vuoden kuntoilukerrat voidaan laskea sormilla. Sen sijaan mies on lihonut yli 10 kg ja terveydentilassa alkaa vähitellen näkymään ikä ja huonot elämäntavat.
Onko palstalla muiden elämäntaparemontoijien puolisoita?
Kommentit (3)
Mun kaverin mies on samanlainen, tosin hänellä "kuuri" kestää pidempään vaan loppuu lopulta kuitenkin. Ja voi sitä agren määrää sen jälkeen. Ja on muuten pääasiassa aina kaverini syy, että mies ei voi jatkaa hyvää uutta elämäntapaansa.
Minä olen tuollainen. Lihon ja laihdun vuoronperään. Sain viime keväänä ja kesänä hyvän otteen kuntoilusta, mutta syksyllä into taas lopahti. Syynä ajan puute ja mukavuudenhalu: en varsinaisesti nauti liikunnasta, ja haluan käyttää vähäisen vapaa-aikani johonkin mukavaan. Ymmärrän siis miestäsi, ja jos miehellä on jo jonkin verran ylipainoakin, laihduttaminen saattaa tuntua toivottomalta.
Ei puolisona vaan kavereina. Kaikki naapurin naiset vouhottaa, kuinka nyt vielä herkutellaan, mutta tiistaina alkaa kuntoilu ja terveellinen syöminen.