Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko tai tilaatko ristikkolehtiä?

Vierailija
31.12.2017 |

Jos niin mitä lehteä?
Itse tykkään vaikeista ristikoista, niitä julkaisevia lehtiä on Suomessa kaksi kpl, mutta irtonumeroita ei meinaa löytää kun hyllyt pursuaa lehtiä jotka jo nimessään mainostavat olevansa helppoja. Niitä on varmasti kolmekymmentä erilaista. Kuka niitä oikein ostaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/5 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikaanissa taso lähtee ekoilta sivuilta vähemmän haastavista päätyen erittäin haastaviin. En ole niitä viimeisiä koskaan saanut loppuun, vaikka esim. Hesarin ristikon usein. 

Ennen oli ainakin tällainen kuin Iisakin visaiset -lehti. Siinä ovat kauttaaltaan melko vaikeista hyvin vaikeisiin. 

Totta, että lehtihyllyt tursuavat näitä "erittäin helppoja", jotka meidän kaltaisille harrastajille ovat lähinnä läpikirjoittelua...

En ole nyt pariin vuoteen juuri tehnyt ristikoita ajan puutteen vuoksi, mutta odotan jo eläkevuosia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaista pelikaania suosin minäkin. Niistä kolmen tähden ristikoista siinä saan yleensä pari valmiiksi, loput jää. Hakosta en ole vielä koskaan ratkaissut. Se viimeinen tavuristikko on suosikkini ja usein ratkeaakin.

Iisakissa tykkään Simbergeistä. Antti Skytän laiskat kirjaintensekoitusvihjeet raivostuttaa.

Mutta en tiedä, kuka ostaa helppoja ristikkolehtiä. En muista edes nähneeni ketään niitä ratkomassa.

Vierailija
4/5 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/5 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen pelikaani ja lisäksi olen Sanasepoissa. Sanaseppo-lehdessä on monentasoista ristikkoa, jonkin verran myös kokeiluja ja kokemattomia laatijoita. Iltasanomien viikonloppunumeroissa on myös kovis. Passelissa pelikaanissa on puolivaikeita. Kyllä niitä helppoja ostetaan, ei niitä muuten niin paljon olisi. Aloittelijat, eläkeläiset ja jotkut eivät vain edes halua tehdä vaikeita. Itsekin olen aloittanut helpoista, mutta vuosikaudet olen jo ratkonut haastavampia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän