Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2tyypin diabetes on helppo hoitaa ruokavaliolla

Vierailija
30.12.2017 |

15 vuoden kokemus jo mulla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä väsynyt trollaaja sä olet.

Vierailija
2/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkun läskeihin insuliinia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun diabeteksesi ei ole samanlainen kuin muiden diabetes. Onnekas olet, jos diabetes pysyy ruokavaliolla kurissa. Moni muu joutuu sen lisäksi liikkumaan säännöllisesti ja käyttämään lääkkeitä.

Vierailija
4/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukinkun läskeihin insuliinia?

Tässähän varsinainen tietäjä :D:D

Vierailija
5/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun diabeteksesi ei ole samanlainen kuin muiden diabetes. Onnekas olet, jos diabetes pysyy ruokavaliolla kurissa. Moni muu joutuu sen lisäksi liikkumaan säännöllisesti ja käyttämään lääkkeitä.

Noin käy kun ole ymmärrystä ruuan vaikutuksesta.

Vierailija
6/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän kertaa kymmenestä (kakkostyypin) diabetes on "oma vika".

Vierailija
7/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdeksän kertaa kymmenestä (kakkostyypin) diabetes on "oma vika".

Kuten sun logiikan mukaan työttömyyskin. Silla sama pellehermannihan sinä olet kuin se työttömistä spämmääjäkin.

Vierailija
8/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolla osalla kakkostyyppiläisiä on geneettinen alttius sairastua diabetekseen. Jos on oikein vahva perinnöllinen taipumus, voi sairastua kakkostyyppiin, vaikka elämäntavat olisivat liikunnalliset ja terveet eikä ylipainoa ole.

Toisaalta kakkostyypin diabetekseen voi sairastua myös se, jolla ei ole perimässään siihen erityistä taipumusta. Kakkostyypin saa, jos on ylipainoa.

Vierailija
9/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismies pitää diabeteksensa kurissa vhh-ruokavaliolla. On laihtunut vuodessa reilusti, vaikka ei lähtiessäkään ollut erityisen lihava. Vaimonsa syö myös samaa ruokaa ja hänkin on hoikistunut, molemmat näyttävät hyvältä ja ikäistään nuoremmilta. Mies on lopettanut kaikki lääkkeet lääkärin valvonnassa, kun kaikki arvot ovat kuulemma loistavat, eli verensokeri ja verenpaine ja kolesteroli. Yli kuusikymppinen mies.

Minä en pystyisi karppaamaan, koska olen ollut kasvissyöjä kohta 30 v, mulle liha aiheuttaa kovia vatsakipuja ja ilmavaivoja, samoin maitotuotteet ja kananmuna, kala ei ole niin paha, mutta en sitäkään syö. Olen siis aikalailla vegaani. Hoikka olen minäkin ja terve, energinen. Ei ole verensokeriongelmaakaan, mutta enpä kyllä käytäkään sokeria, vain joskus hieman hunajaa, josko sekin on suojannut elimistöäni. En myöskään saattaisi enkä enää edes haluaisi syödä eläintuotteita. 

Mutta kyllä ap on oikeassa kaikesta huolimatta. Olisko se niin, että kun elimistö on jo mennyt niin huonoon kuntoon sekaruuasta, että on pakko karpata. 

Vierailija
10/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isolla osalla kakkostyyppiläisiä on geneettinen alttius sairastua diabetekseen. Jos on oikein vahva perinnöllinen taipumus, voi sairastua kakkostyyppiin, vaikka elämäntavat olisivat liikunnalliset ja terveet eikä ylipainoa ole.

Toisaalta kakkostyypin diabetekseen voi sairastua myös se, jolla ei ole perimässään siihen erityistä taipumusta. Kakkostyypin saa, jos on ylipainoa.

Ylipaino ei diabetestä aiheuta, vaan se ruoka, millä se ylipaino on hankittu.

Vierailija
11/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaismies pitää diabeteksensa kurissa vhh-ruokavaliolla. On laihtunut vuodessa reilusti, vaikka ei lähtiessäkään ollut erityisen lihava. Vaimonsa syö myös samaa ruokaa ja hänkin on hoikistunut, molemmat näyttävät hyvältä ja ikäistään nuoremmilta. Mies on lopettanut kaikki lääkkeet lääkärin valvonnassa, kun kaikki arvot ovat kuulemma loistavat, eli verensokeri ja verenpaine ja kolesteroli. Yli kuusikymppinen mies.

Minä en pystyisi karppaamaan, koska olen ollut kasvissyöjä kohta 30 v, mulle liha aiheuttaa kovia vatsakipuja ja ilmavaivoja, samoin maitotuotteet ja kananmuna, kala ei ole niin paha, mutta en sitäkään syö. Olen siis aikalailla vegaani. Hoikka olen minäkin ja terve, energinen. Ei ole verensokeriongelmaakaan, mutta enpä kyllä käytäkään sokeria, vain joskus hieman hunajaa, josko sekin on suojannut elimistöäni. En myöskään saattaisi enkä enää edes haluaisi syödä eläintuotteita. 

Mutta kyllä ap on oikeassa kaikesta huolimatta. Olisko se niin, että kun elimistö on jo mennyt niin huonoon kuntoon sekaruuasta, että on pakko karpata. 

Kasvissyöjä voi aivan hyvin noudattaa vhh-ruokavaliota, ei siihen lihaa tarvita.  En toki sinua siihen kehota, kunhan mainitsin.

Vierailija
12/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. En ole ikinä kuullut kenestäkään, joka olisi saanut ylipainoa tomaatteja ja kurkkuja syömässä.

Vierailija
13/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjä voi aivan hyvin noudattaa vhh-ruokavaliota, ei siihen lihaa tarvita.  En toki sinua siihen kehota, kunhan mainitsin.

Niinkö? Miten? Kiinnostaa oikeasti. 

Vierailija
14/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti vhh-ruokavaliolla hommaa itselleen helposti kilpirauhasen vajaatoiminnan, vaikka diabeteksen saisikin kuriin. Suo siellä, vetelä täällä.

Vierailija
15/20 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti vhh-ruokavaliolla hommaa itselleen helposti kilpirauhasen vajaatoiminnan, vaikka diabeteksen saisikin kuriin. Suo siellä, vetelä täällä.

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
16/20 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elimistö mene sekaisin sekaruuasta eikä sekaruoka aiheuta db2:ta.

Diabetes 2 sairastuvat ovat usein ylipainoisia ja ruokavaliosta löytyy paljon sellaista mikä ei normi sekaruokavalioon liity:  limuja, eineksiä, kovia rasvoja jne.

Vhh tai hyväkarppaus poistaa nimenomaan tuon epäterveellisen kuonan ruokavaliosta ja auttaa elimistöä toipumaan.

Vierailija
17/20 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. En ole ikinä kuullut kenestäkään, joka olisi saanut ylipainoa tomaatteja ja kurkkuja syömässä.

Hiihi- yrititkö olla hauska vai sarkastinen? Epäonnistuit molemmissa.

Jopa sinun herneenkokoisilla aivoillasi ymmärrät varmaan ettei kyse ole tomaateista tai kurkuista.

Mitä jos katsoisit sinne ruokakaappiin josko sieltä löytyisi esim metwurstia, limua, pizzanjämät, sipsukoita, irtsareita, pari puolityhjää keksipakettia, ranskalaisia perunoita ja niitä uudenvuoden nakkeja tms?

Vierailija
18/20 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se toteaminen, että toimiiko VHH vai ei, ihan itsestäänselvää? Teillä on sokerimittarit, ja syötte päivän VHH-ruokavaliolla, ja katsotte mitä sokeriarvot ovat, pitäisi näkyä välittömästi se vaikutus. Jos vaikutus on sellainen että insuliinia ei tarvita, niin sitten sitä ei tarvita. Miksi tällaisia itsestäänselviä asioita pitää edes kertoa?

Vierailija
19/20 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, mutta ei ole helppoa. Jos se olisi helppoa, niin ne ihmiset joiden sitä diabetestaan pitää ruokavaliolla hoitaa, eivät joutuisi sitä hoitamaan koska heillä ei sitä olisi koska se ruokavalio olisi ollut niin helppo, että he eivät olisi koskaan lihoneet, vaan näyttäisivät kreikkalaisilta jumalpatsailta pullistelevine vatsalihaksineen.

Vierailija
20/20 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, mutta ei ole helppoa. Jos se olisi helppoa, niin ne ihmiset joiden sitä diabetestaan pitää ruokavaliolla hoitaa, eivät joutuisi sitä hoitamaan koska heillä ei sitä olisi koska se ruokavalio olisi ollut niin helppo, että he eivät olisi koskaan lihoneet, vaan näyttäisivät kreikkalaisilta jumalpatsailta pullistelevine vatsalihaksineen.

On se helppoa, se on asenteesta kiinni, jos pitää sitä vaikeana.

En vain voi ymmärtää miten ihmeessä maukkaan ja ravitsevan ruuan syömisestä voi saada hankalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi