Millaisiin töihin on mahdollista kouluttautua vuodessa?
Long story short: olen töissä firmassa, jolla menee huonosti, eikä alalla juuri ole muutenkaan töitä. Veikkaan, että lopputili tulee viimeistään vuonna 2019. Tarvitsen siis uuden ammatin, koska työttömänä menisi mielenterveys ja kaikki säästöt, kiitos hallituksen kyykytyksen.
Olen ajatellut, että voisin yrittää opiskella töiden ohella, koska työtunnit vähenevät jo vuonna 2018 ja mahdollisesti edessä on lomautuksiakin. Mutta millä alalla voi vuodessa opiskella ammatin? Myös maksullinen koulutus kävisi. Heittäkää ehdotuksia ketjuun.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun pohjakoulutus ja työkokemus on? Onhan sillä vähän väliä, onko se peruskoulu, vai esim maisterintutkinto. Esim itse suoritin toisen maisteritutkinnon rinnakkaisalalta noin 14 kuukauteen.
Miksi tätä alapeukutetaan (en ole ko. kirjoittaja)? Onhan sillä väliä! Esim. tuolla oli mainittu lentoemon 9 viikon koulutus. Eiköhän siihen ole tarvittu ensin hiukan peruskoulutasoa enemmän kieliopintoja, ja ehkä myös jotain muuta alalla hyödyllistä koulutusta tai kokemusta, että pääsee edes kurssille.
Eli ap, minkälaista taustaa sinulla on? Suunnitellaan sulle urapolku! Sinänsä hienoa, että et jää tuleen makaamaan. Vielä vinkki: jos sulla on mahdollista ottaa iltatöitä, joskus sekin voi olla portti uuteen uraan.
No nimenomaan (olen ko. kirjoittaja). On ihan mahdoton antaa järkeviä neuvoja, kun ei tiedä aloittajan taustaa - mahdollisuudet kun sijoittuu välille "pikakurssi siivoojaksi" <--> "tohtorin tutkinto" aloittajan taustasta riippuen. Jälkimmäistä ei kannata ehdottaa jos takana on peruskoulu ja kaksi vuotta ns. hanttihommia, eikä ensimmäista jos takana on jo korkeakoulututkinto ja kymmenen vuotta alan työkokemusta sekä pinkka tieteellisiä julkaisuja.
Puheterapeutti tai sosiaalityöntekijä, jos sinulla on jo korkeakoulututkinto.
Jos asut kaivos- tai tehdaspaikkakunnalla, katso työllisyyskurssit. Niillä voit oikeasti päästä töihin vaikka trukkikuskiksi muutaman kuukauden koulutuksella.
LähdinSiivoojaksi kirjoitti:
Siivoojaksi pääsee ilman koulutusta. Palkka on huono, mutta töitä on järkyttävät määrät, jos osoitat olevasi hyvä työntekijä. Sopii sellaiselle ihmiselle, joka tykkää tehdä paljon töitä. Ei sovi kännykän räplääjille ja laiskoillle ihmisille. Rakennustyömaasiivojalle maksetaan parempi palkka kuin muualla.
Voisitko kertoa millaista rakennustyömaasiivoojan työ käytännössä on?
Opiskelee saksaa, hyvin.