63 v täyttävä
En tiedä , mutta luulin olevani ns eläkeputkessa 65v asti tai ainakin 63v. ja 3kk olen ytk jäsen ja olen ajokortiton ja ynm, nytkö joutuu aktivoitumaan oikein urakalla, töitä ikäni tehneenä yksityisellä ja yrittäjänä jos joku viisas neuvois ...
Kommentit (4)
Nyt on parasta vaan varmuuden vuoksi alkaa kerrata Aa-ramssassaan sanoja.
eläkeputki kirjoitti:
En tiedä , mutta luulin olevani ns eläkeputkessa 65v asti tai ainakin 63v. ja 3kk olen ytk jäsen ja olen ajokortiton ja ynm, nytkö joutuu aktivoitumaan oikein urakalla, töitä ikäni tehneenä yksityisellä ja yrittäjänä jos joku viisas neuvois ...
Sä pääset eläkkeelle, sulla ei oo hätää.
Ikääntyneitä 60-vuotiaita työttömiä ja ns. lisäpäivillä olevia koskee myös aktivointimalli, vaikka he kuuluvat joukkoon, jolle ei laadita erikseen työllistymissuunnitelmaa. He siis ovat oikeastaan TE-palvelujen ulkopuolella, mutta aktivointimallin noudattaminen on pakollista, samoin tietenkin säännöllisen työnhaun osoittaminen ja tavoitettavuus.
Saattaa olla hankalaa löytää edes keikkatöitä, varsinkin oman alan ulkopuolelta, tai päästä jollekin kurssille, jolle ei tähänkään mennessä ole katsottu olevan tarvetta, koska suunnitelmaakaan ei laadita.
Sähän pääset eläkkeelle 63 vuotiaana.