Napapiirin Sankarit elokuvat on parhaita suomalaisia elokuvia :D
Ihan 5/5 viihdettä. Ainakin ykkösessä ja kakkosessa sai nauraa paljon. En malta odottaa kolmososan näkemistä.
Kommentit (20)
Nojaa. Aika lailla sitä samaa turhapurojatkumoa. Ihan katsottavaa mutta ei nyt mitään erityisen älykästä.
1 todella hyvä, toinen osa tökki ja lujaa. Vauvajutut ei kiinnostaneet ja Jasperin puuttuminen teki muista hahmoista tylsiä. Ainut hauskat kohtaukset oli alussa ja kun juostiin lentokoneita pakoon tunturilla. 3 oli parempi kuin 2 mutta yllä 1 tasolle lähelläkään. Mutta Lappia pitäisi hyödyntää enemmän leffoissa/ sarjoissa kun Suomella on mitä näyttää. Vaikka 3 sijoittuikin Kainuuseen.
Olen nähnyt tähän ikään klassikoita ja laatufilmejä moneen kertaan. Napapiirin sankarit oli toisen kerran katsottuna vielä parempi kuin ensimmäisellä kerralla. Hämmästyttävän hyvä kertakaikkiaan. Eikä tarvitse kärsiä huonosta leikkauksesta ja liian pitkiksi jääneistä kohtauksista ja turhista selittelyistä. Jos murre on feikkiä niin näyttelijäntyö ei todella ole. Harmi että elokuvan nimi englanniksi, Lapland Odyssey, kuvaa sisältöä paljon paremmin kuin suomenkielinen.
Saattaa olla ettei kakkososaa uskalla katsoa. Yleensä monitasoisimmat jutut vesittyvät.
Eikö se murre ole aitoa? Minun korviini se kuulostaa hyvältä, mutta en helsinkiläisenä tietenkään pysty sitä mitenkään arvioimaan.
Ykkönen oli hyvä. Loput sitten ei niinkään, varsinkin kolmonen oli jo surkee.
Kolmonen oli jo aika väsynyttä toimintaa. Joskus vaan on hyvä lopettaa ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se murre ole aitoa? Minun korviini se kuulostaa hyvältä, mutta en helsinkiläisenä tietenkään pysty sitä mitenkään arvioimaan.
Se on kai tosi teennäisen kuuloista. Tuntuu, että näyttelijä ylinäyttelee sen murteen tai sitten joutuu liikaa keskittymään sen käyttämiseen. Lappalaisilla se tulee suoraan selkäytimestä.
Jouluaattona näin sen kakkosen. Tykkäsin kyllä kovasti. "Mitäs k*rvät" :)
Kuten joku aikaisemmin kirjoitti, niin itsekin toivoisin, että Jasper ois ollut mukana näissä jatko-osissakin. Sillä oli niin huvittavan synkkä hahmo, että jo pelkästään sen tapa puhua toisille ihmisille nauratti.
Kolmonen oli pettymys, katsoin eilen.
Kakkosessa en oikein aluksi tajunnut sitä hävittäjäkohtausta? Siis menikö ne miehet vahingossa jollekin armeijan sotaharjoittelualueelle, jossa on vanhoja tankkej maaleina näille horneteille? Muuten oli kyllä ihan hauska ja viihdyttävä elokuva. Tykkäsin Ketosesta siinä.
Mä olen kyllä tykännyt ykkösestä ja kakkosesta. Kolmosesta on moni sanonut, että on parhain. En tiedä vielä näkemättä.
Niissä on kaikkea mitä mä haluan helpoksi viihdykkeeksi. Älyttömyyttä, aavistuksen verran nokkeluutta ja happyending. Näyttelijävalinnat ovat olleet nappijuttu kaikissa.
Moni kaipasi Jasperia, hän ei kerinnyt, kun oli Viikingi (<3) kiireitä.... mutta Franzen kerkes. ;) No, pienihän se Peterin rooli kakkosessa oli. Siihen ei paljoa aikaa tärväänny.
Mulla on ottanut korvaan se murre. Olen stadista. Jotenkin murre ei istu näyttelijöiden suuhun. Käytetäänkö suomalaisissa tuotannoissa kielenopettajia?
Napapiirin sankarit on just sitä kansanhuumoria parhaimmillaan. Ei mitään kaupunkilaista, "sivistynyttä" huumoria. Kaikki, jotka on viettäneet nuoruutensa jossain muualla kun kaupungeissa, tietää mistä puhun. t. nykyinen turkulainen :)
Minusta taas tuntuu, että se yliampuva lapinmurre oli osa sitä koko juonta ja pakettia. Ehkä ohjaajan idea oli alun perinkin tehdä siitä yliampuva, eikä todenmukainen?
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas tuntuu, että se yliampuva lapinmurre oli osa sitä koko juonta ja pakettia. Ehkä ohjaajan idea oli alun perinkin tehdä siitä yliampuva, eikä todenmukainen?
Se idea vähän niinkuin sitten vesittyi kakkosvaiheessa, kun ohjaaja vaihtui.
Vierailija kirjoitti:
Nojaa. Aika lailla sitä samaa turhapurojatkumoa. Ihan katsottavaa mutta ei nyt mitään erityisen älykästä.
Turhapurot eivät naurata, Napapiirin sankarit naurattaa.
Kerropas muuten meille, mikä on sinun käsityksesi älykkäästä komediasta! Olis kiva tietää.
Muuten ihan hauskoja leffoja mutta se kamala feikkimurre...